waarom banden zo duur?

Stel je voor dat je vieze handen krijgt :r
Je hebt al een paar uur geen opmerking gemaakt hoor, wordt het weer niet tijd voor een "braak" smiley "Mr 54 dagen aangemeld" ? :+

Mischien is www.iklaatmezelfwelergsnelafzeiken.nl wat meer geschikt voor je ? :X

Ik zou zo'n soort reactie eigenlijk alleen maar verwachten als het bv "jouw" topic zou zijn, of als je niet van 1970 maar van 1990 zou zijn of zo, maar op jouw verzoek zal ik me in dit topic niet meer vertonen ;( ;( ;( :Z :Z

Veel "leesplezier" hier op het Forum, laat je niet al te snel van slag brengen van de opmerkingen die je hier soms leest, er zijn namelijk veel mensen hier die wel humor hebben en die er wel tegen kunnen dat iedereen mag posten in elk topic dat ze maar willen |(


[edit] Iets minder harde reactie van gemaakt, ik lees net - na op jouw nick gezocht te hebben - dat je zes weken met je arm in het gips zit en niet mag rijden, daar zou ik ook knap chagrijnig van worden, kan geen "bosje bloemen" smiley vinden ;) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ben echt over de zeik, alles is al duur genoeg............... en dan nog over een koekblik beginnen op MOTORFORUM ! pleur toch op man, heb mijn arm gebroken door zo'n onoplettende automobil...
Had haast maar geen voorrang.... :( patje 6 weken aan de zijlijn.....dus opzouten met je #"$%&$&_KUT CHEVEY... :r
rustig aan he !!!!!!! :)


ff tot 10 tellen
 
Als ik dat boutje bij de boutenboer ga kopen, dan kost datzelfde boutje geen 50 maar misschien 10 cent.
Voorbeeld? ik had een nieuwe o-ring nodig voor de afdichting van de benzinepompflens in de tank. Kostte bij de dealer fl.17,50 en bij de o-ringenboer kostte diezelfde o-ring fl.4,50. Da's dus een prijsverschil van fl.13,00 oftewel een in percentage's 388,888% duurder bij de dealer.

Ik ben het wel met je eens dat de hoogte van de prijs komt omdat niet alleen de dealer, maar ook de importeur en de fabrikant er aan moeten verdienen.

Maar om ff op de banden terug te komen, een dealer heeft 45% korting op banden. Dus als hij jou die banden met 10% korting verkoopt, dan heeft ie nog altijd 35% marge en da's behoorlijk vet te noemen.

35% marge VET??? tuurlijk want de ondernemer krijgt zijn bandenapparaat ook kado en zijn gas/licht en personeel werkt ook voor niks!! :X
Dan zou ik maar geen gewone kleding meer kopen als ik jou was en zelf gaan breien want in de confectiehandel zit iets van 50/60 procent marge....

Eigenlijk moet je blij wezen dat er in de motorhandel korting gegeven word, als ik bij c&a een shirtje ga kopen krijg ik nul procent korting....
 
Je hebt al een paar uur geen opmerking gemaakt hoor, wordt het weer niet tijd voor een "braak" smiley "Mr 54 dagen aangemeld" ? :+

Mischien is www.iklaatmezelfwelergsnelafzeiken.nl wat meer geschikt voor je ? :X

Ik zou zo'n soort reactie eigenlijk alleen maar verwachten als het bv "jouw" topic zou zijn, of als je niet van 1970 maar van 1990 zou zijn of zo, maar op jouw verzoek zal ik me in dit topic niet meer vertonen ;( ;( ;( :Z :Z

Veel "leesplezier" hier op het Forum, laat je niet al te snel van slag brengen van de opmerkingen die je hier soms leest, er zijn namelijk veel mensen hier die wel humor hebben en die er wel tegen kunnen dat iedereen mag posten in elk topic dat ze maar willen |(


[edit] Iets minder harde reactie van gemaakt, ik lees net - na op jouw nick gezocht te hebben - dat je zes weken met je arm in het gips zit en niet mag rijden, daar zou ik ook knap chagrijnig van worden, kan geen "bosje bloemen" smiley vinden ;) [/edit]

oke oke :} heb tot tien geteld en humor komt ook langzaam terug ;)
 
Ben echt over de zeik, alles is al duur genoeg............... en dan nog over een koekblik beginnen op MOTORFORUM ! pleur toch op man, heb mijn arm gebroken door zo'n onoplettende automobil...
Had haast maar geen voorrang.... :( patje 6 weken aan de zijlijn.....dus opzouten met je #"$%&$&_KUT CHEVEY... :r
Poeh jij bent irri zeg.
En durf je wel achter je PC ?

Je lijkt wel een klein beetje gefrustreerd.
Zo waren er meer op MF....
 
Als ik dat boutje bij de boutenboer ga kopen, dan kost datzelfde boutje geen 50 maar misschien 10 cent.
Voorbeeld? ik had een nieuwe o-ring nodig voor de afdichting van de benzinepompflens in de tank. Kostte bij de dealer fl.17,50 en bij de o-ringenboer kostte diezelfde o-ring fl.4,50. Da's dus een prijsverschil van fl.13,00 oftewel een in percentage's 388,888% duurder bij de dealer.

Ik ben het wel met je eens dat de hoogte van de prijs komt omdat niet alleen de dealer, maar ook de importeur en de fabrikant er aan moeten verdienen.

Maar om ff op de banden terug te komen, een dealer heeft 45% korting op banden. Dus als hij jou die banden met 10% korting verkoopt, dan heeft ie nog altijd 35% marge en da's behoorlijk vet te noemen.

Het is gebruikelijk om in de handel een marge van 30-60% (verkoopprijs producent naar handelaarsprijs) te nemen. Er is dan geen sprake van verdere tussenhandel. E.e.a hangt natuurlijk af van te prijs, type product (uniekheid) en hoeveelheid. Eenvoudige producten, zoals bevestigingsmaterialen etc. gaan vaak 2 tot 4 keer over de kop wil het enigszins rendabel zijn om te verkopen. 35% is dus eerder laag dan hoog te noemen.
 
Het zijn niet alleen de banden die zo duur zijn. Ik heb net de voorste remschijven van mijn Bandit vervangen. Originele (Nissin) Suzuki schijven kosten bij de Suzuki dealer 404 euro per stuk. Ik heb schijven laten bestellen bij mijn bandenboer. Dat zijn ook Nissin schijven (alleen is het binnengedeelte niet goudkleurig, maar zilverkleur). Die schijven heb ik (met 10% korting) maar 220 euro per stuk betaald. Dus denk ik dat ze daar bij Suzuki toch wel erg veel aan verdienen. Maar die kopen ze ook bij Nissin, en de Suzuki fabriek verdient daar nog een percentage op, net zoals de importeur en de dealer.
Bij mijn GSX600F heb ik in '94 ook de remschijven moeten vervangen. Die kostten toen 22.000BEF, met een setje remblokken erbij. Een week later kwam ik in een zaak voor auto-onderdelen, en daar kwam iemand een set remschijven voor een Golfje halen. Die moest voor 2 schijven + 4 blokken maar 2.500BEF betalen.
Dus waren die schijven voor mijn motor bijna 10 x duurder.

Dit zijn nou typisch praktijken van fabrikanten die niet of nauwlijks geld verdienen met de verkoop van hun producten. Het geld (lees winst) moet dan met de verkoop van reservere-onderdelen verdient worden. Dit komt in de techniek heel veel voor.
 
product overzicht->aangeboden als set,of zoek op Rennsport in de snelzoek functie.
Als je belt of mailt,kunnen ze elke compound leveren!

Ihre Suche nach 'rennsport' hat keine Ergebnisse geliefert. Bitte versuchen Sie eine allgemeinere Suche.

:?
 
Je moet gewoon Macadams kopen! Die zijn veel goedkoper en gaan veel langer mee :P :+
 
afgelopen maandag ff een achterbandje gehaald voor m'n thundercat (had hem lek gereden '( )
Bridgestone BT010 (160/60/17) incl montage, ventiel, balanceren etc voor 162 euro. Toch niet zo gek duur.
 
daar kon je je nog wel eens vet in vergissen.

Zou kunnen inderdaad.
Heb zelf 2 dealers gehad die alle twee geen BTW rekenden. Is dat bij jullie ook zo?? Scheelt toch 19%.
En nog houden ze er aan over maar hoeveel??

Kan natuurlijk zijn dat als je BTW betaalt je geen montagekosten hoeft te betalen
maar uitgaande van een BT012SS van zo'n 225euro kun je voor 19% wel heel lang monteren!!
 
Frank Ligt autobanden ( en motor ;) ) in Oisterwijk

1 Bridgestone 120/60-17 BT-010 E 115,00
1 Bridgestone 160/60-17 BT-010 E 154,00

Verwijderingsbijdrage E 0,00

2 Demontage & Montage band van de motor E 8,00

2 Balanceren

Totaal dus E 287.00

Is nog veel geld, maar het is iig goedkoper :} :} :}
Je mag er waarschijnlijk nog 2x 8 euro aftellen zelfs want bij Sabra is het ook alleen voor monteren op de velg.... dat is bij Ligt ook gratis. Alleen als je hem IN DE MOTOR wil laten zetten kost dat extra

Edit: voor 20 euro mag je verwachten dat ze zelf idd. wel in de motor hangen bij Sabra... anders is het wel erg veel.

Ik betaalde bij Frank Ligt in sept. 2002 €289,- voor een set 180/120 BT010's aangeleverd met losse wielen.

Dat van zonder BTW: ze geven dan 19% korting en dat noemen ze wel eens "zonder BTW" maar die moeten ze uiteraard wel afdragen...
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen inderdaad.
Heb zelf 2 dealers gehad die alle twee geen BTW rekenden. Is dat bij jullie ook zo?? Scheelt toch 19%.
En nog houden ze er aan over maar hoeveel??

Kan natuurlijk zijn dat als je BTW betaalt je geen montagekosten hoeft te betalen
maar uitgaande van een BT012SS van zo'n 225euro kun je voor 19% wel heel lang monteren!!
Als je geen btw hoeft te betalen dan houdt de dealer er geen extra marge aan over hoor. BTW zouden/moeten ze afdragen aan de fiscus. Het enige voordeel voor hun in dat ze nu "zwart" geld hebben zodat ze daar weer leuke dingentjes van kunnen doen.
 
[me]Yuri komt net bij SaBra vandaan.
[/me]


1 Bridgestone 120/60-17 BT-010 E 161,84 -25% E 121,38
1 Bridgestone 160/60-17 BT-010 E 217,77 -25% E 163,33

2 Verwijderingsbijdrage E 5,00

2 Montage E 20,00

-----------------------------------

Net ook ff gebeld met Sabra. Avon AM42 150/90/15 achter en een Metzeler ME33 110/80/18 inclusief montage €295,-.

Ook ff gebeld met de zaak waar ik normaal naartoe ga: voor dezelfde set inclusief montage €570,-!!!
 
35% marge VET??? tuurlijk want de ondernemer krijgt zijn bandenapparaat ook kado en zijn gas/licht en personeel werkt ook voor niks!! :X
Dan zou ik maar geen gewone kleding meer kopen als ik jou was en zelf gaan breien want in de confectiehandel zit iets van 50/60 procent marge....

Eigenlijk moet je blij wezen dat er in de motorhandel korting gegeven word, als ik bij c&a een shirtje ga kopen krijg ik nul procent korting....
De montage wordt vaak nog xtra in rekening gebracht. En wat kortingen betreft, de hele wereldhandel hangt met kortingen in elkaar, dus niet doen alsof dat nu zo uitzonderlijk is.

En waarom kan een bandenboer ze dan vaak 20% goedkoper leveren? Die heeft toch ook stroom nodig en heeft ook een bandenapparaat staan.

Waarschijnlijk omdat die met minder marge genoegen neemt omdat ie niet perse een dikke mercedes voor de deur van zijn veel te dure bedrijfspand wil hebben staan.
 
motorbanden moeten nu eenmaal aan meer eisen voldoen dan autobanden. (duurzaamheid, wegligging, bochtenwerk) ze krijgen ook meer krachten te verduren dan autobanden.

Tja, alleen doe je met een autoband 50.000 km en met een motorband 10.000 km.

Dus eigenlijk moet je het nog met een factor 2,5 vermenigvuldigen mbt de prijs tov de auto.
Dus het aantal verkoop valt ook wel mee in produktiekosten.

Je wordt gewoon genaaid.
 
Het zijn wel afzetters hoor qua prijzen
heb vandaag geinformeerd voor mijn savage bij motoport in Breda

achterband: 140-90-17 (d8 ik) bridgestone bandje betaal je 125 euro inc montagenog even een nachtje over slapen...valt nog mee vind ik. Verschil in prijs zit het hem in denk ik dat hhet voor een chopper is
 
Vandaag ook mijn banden betaald: vóór dunlop D207RR en achter Dunlop208 inclusief montage € 350,00 }) met de wetenschap dat ik er dit jaar nog wel meer nodig heb :9 Vergeet die bandenprijzen, zoek de goedkoopste manier voor jezelf uit en....ga rijden en genieten. Iedereen weet dat zgn mindere (lees: betonbanden) goedkoper zijn in aanschaf en slijtage maar dat je dan ook je rijstijl moet aanpassen vaak.
 
Net ook ff gebeld met Sabra. Avon AM42 150/90/15 achter en een Metzeler ME33 110/80/18 inclusief montage €295,-.

Ook ff gebeld met de zaak waar ik normaal naartoe ga: voor dezelfde set inclusief montage €570,-!!!
Bob mooi prijs maak, jij 2x op koffie bij Bob voor zelfde prijs :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan