Uitlaten die op de Gran Canyon passen, passen ook op de Navigator. Ik heb mijn orginele uitlaat eens vergeleken met die van een Navigator en alles is exact hetzelfde, zelfs de ingeslagen nummers op de demper.
scottie heeft ooit eens Sebrings gemonteerd op zijn navigator, die van mijn GC afkwamen, maar volgens mij was hij wel geschrokken van het geluid.
Kijk verder hier eens:
http/wiki23.parsimony.net/cgi-bin/wiki/program/db-view.cgi?wiki53281;AuspuffanlagenNavigator
Mijn buren waren erger geschrokken, die dachten dat de motor op het punt stond te overlijden. Na een ritje viel me op dat hij minder sterk was geworden. Het geluid was associaler dan een open Harley. Kortom: geen succes.
Na een inspectie bleek het gehele dempingsmateriaal op te zijn. Dit vervangen door nieuwe, geluid aanzienlijk beter. Liep gelijk een stuk beter. Alleen vond ik er nog teveel geluid uitkomen. Wel vermakelijk om de blikken van mensen te zien die iets anders verwacht hadden met zo'n geluid.
Ben nog in contact geweest met superpole voor een systeem zonder collector.
Ook met Roadpilot in Alphen.
Maar de beste oplossing was het kopen van een Suzuki Vstrom. 100% een goede keuze geweest. Geen bokkerig karakter vanwege het nieuwere injectie systeem.
Dan tenminste niet alleen het blok van Suzuki en voor de rest kunnen fluiten naar onderdelen die niet/nauwelijks/slecht geleverd worden.
Voor de rest kan ik alleen zeggen dat het wel een leuke ervaring is geweest.
Maar voorlopig hoef ik geen italiaan meer.
Waarom dan nog geen aanpassingen?
Volgens mij is het publiek voor deze motor te select. Cagiva is blij er een paar verkocht te hebben. Een wijziging doorvoeren kost te veel geld. Dat zou wel eens het grote probleem kunnen zijn. Het is makkelijker een sportief model uit te brengen onder de naam MvAgusta.