ik ben van de moderne generatie,de hele motor gaat naar binnen en staat warm,heb een optimate 3 gekocht en die zet ik er 1 keer per week op,zie er niks in om dat ding 3 maanden achter mekaar te laten zitten(bang voor brand)werkt volgens mij wel goed.Een druppellader simuleert normaal rijgedrag. Dat schijnt goed te zijn voor de accu.
Zelf ben ik van een oudere generatie. Die doet het zo: in de winter accu uitbouwen en naar binnen. Vindt de accu fijner. Vervolgens eenmaal per maand bijladen. Let wel op dat je dat niet met een te hoog amperage doet. Als bijv. de accu 30 Amph is, laadt je bij met een lader met een capaciteit van 3 Amph. Dus ééntiende van het vermogen van de accu. Snelladers zijn de moord voor de levensduur van de accu.
Eigenlijk hoort daar ook bij dat je de accu ontlaadt. Dus bij tijd en wijle een lampje aansluiten op de accu en ontladen. Daarna bijladen. Wordt het toch nog een druppellader, want die kan ook ontladen ...
handvatverwarming ,is toch koud,vroegah reed ik in de winter op een brommertje,echt geen pretje,je bent wel een bikkel dan zeg.Wat een generaties hierIk rij gewoon lekker door in de winter
Op de meeste kou kun je je kleden, alleen die kouwe handen zijn nog steeds klote... Lekker in de sneeuw/gladheid/hagel ruim een uur (voornamelijk snelweg) moeten rijden voordat je thuis benthandvatverwarming ,is toch koud,vroegah reed ik in de winter op een brommertje,echt geen pretje,je bent wel een bikkel dan zeg.
waarkan die dan precies tegen,als je motor op een koude plek staat dan gaat je accu stuk,maakt niet uit of ie nieuw is.Ik zet hem zo een paar maanden weg. Motor is nieuw. En kan er wel tegen.
als je accu's verkoopt ,dan ga je toch geen tips geven,hoe je hem zolang mogelijk goed kunt houdenTegen vorst kan een accu niet, en hij heeft een zelfontlading, dus na die paar maanden is de kans groot dat hij kapot is of in ieder geval al erg veel geleden heeft.
Een druppellader is goedkoper dan een nieuwe accu, dus je hebt de aanschaf na 1 winter er al uit.
Nu gaan er vast weer mensen roepen "ik zet hem altijd zo weg en hij gaat niet stuk"........nou gefeliciteerd, maar je wil niet weten hoeveel accu's ik verkoop aan het begin van het voorjaar.
Druppel lader is absoluut geen acculader, druppellader laadt de accu bij tot haast vol, 13.8 volt geloof ik, en dan ontlaad ie hem weer, vaak tijdens het afhalen is ie in de ontlaad fase en start de fiets dus niet.
Vragen? Niet duidelijk? Stel maar.
Groeten Hulzie
Iemand die na deze uitleg nog vragen heeft is waarschijnlijk niet meer te redden, bedankt HulzieVragen? Niet duidelijk? Stel maar.
Iemand die na deze uitleg nog vragen heeft is waarschijnlijk niet meer te redden, bedankt Hulzie
waarkan die dan precies tegen,als je motor op een koude plek staat dan gaat je accu stuk,maakt niet uit of ie nieuw is.
zou toch maar een acculadertje kopen,baat het niet dan schaad het niet(of zoiets)Hij staat gewoon in een garage....Tsja koud. Normaal, onze honden slapen er ook