Waarop letten bij aanschaf

Newbee2

Kloon
7 aug 2006
5
0
Roosendaal
Ik hoop heel binnenkort mijn rijbewijs te bemachtigen. Als het zo ver is wil ik op zoek gaan naar een nette fireblade uit 2000/2001. Ik heb zojuist twee leuke uren doorgebracht met de 25 pagina's doorlezen die dit topic telt, maar wat ik eigenlijk graag wil weten is waar ik op moet letten bij aanschaf van een gebruikte motor. Op marktplaats staan zó 15-20 exemplaren te koop die in aanmerking zouden komen maar als ik de geschiedenis van zo'n ding niet ken lijkt het me toch wel wat eng. Als de motor een paar flinke schuivers heeft gemaakt en hij rijdt niet zoals het hoort lijkt het me nogal link. Moet ik de exemplaren met 'schuif-schade' absoluut laten staan omdat je nooit zeker weet wat er allemaal nog meer mis is, of is het normaal dat je met dergelijke snelle dingen regelmatig onderuit gaat? (ik stel het nu expres even zwart-wit om mijn punt duidelijk te maken)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

EDIT: Per ongeluk verkeerd geplaatst.. |( Deze post hoort bij het Honda CBR 900RR Fireblade Deel II-topic en is inmiddels ook daar geplaatst. Deze kan verwijderd worden.
 
Laatst bewerkt:
Laat je motor testen bij een dealer.

Toen ik opzoek was naar een motor heb ik dat ook laten doen..

Was bij een dealer geweest om de motor te laten testen op het frame en dergelijke..

Achteraf was ik daar erg blij omdat het frame helemaal scheef stond dus die motor was het dus niet geworden :d

Eventueel letten op roest etc..en zoals je zelf al zei op schuif schade..etc.

gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan