waarschuwing voor motorrijders kampen (slecht wegdek)

Koetjeboe91

MF'er
28 nov 2013
51
0
westerhaar
De politie in Kampen waarschuwt motorrijders voor schade op de weg.
Op de Zwolseweg in IJsselmuiden is een stuk asfalt verdwenen, waardoor gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Het wegdek is beschadigd in de bocht ter hoogte van de verzinkerij aan de Veldweg. Er is een geul van enkele meters in de lengterichting van de weg ontstaan.

Bron : http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=240001&cat=1

hopelijk heb ik iemand kunnen waarschuwen.
 
Dan vind ik het een schande, dat de wegbeheerder geen maatregelen heeft genomen. Woensdag heb ik rijkswaterstaat gebeld, voor schade aan de A32 bij Meppel en dat is donderdag avond reeds gerepareerd.
 
Valt me sowieso op dat nieuwe wegen vaak niet meer fatsoenlijk worden afgewerkt. De breedte van de asfalteermachine zorgt ervoor dat wanneer dubbele rijbaan wordt gelegd de machine 2x passeert. Er onstaat dan een kier op de overgang die met teer wordt dichtgewerkt. Deze smalle teerstrook (schatting ca. 10 cm) is glad bij regen en dat is voor ons motorrijders soms levensgevaarlijk bij uitwijken voor een koelblik die eens iets onverwacht doet, bij een noodstop of in bochten. Dit is echt iets van de laatste jaren. Als er over de snelweg wordt gepist gaan de matrixborden al aan maar hier hoor ik niemand over.
 
Valt me sowieso op dat nieuwe wegen vaak niet meer fatsoenlijk worden afgewerkt. De breedte van de asfalteermachine zorgt ervoor dat wanneer dubbele rijbaan wordt gelegd de machine 2x passeert. Er onstaat dan een kier op de overgang die met teer wordt dichtgewerkt. Deze smalle teerstrook (schatting ca. 10 cm) is glad bij regen en dat is voor ons motorrijders soms levensgevaarlijk bij uitwijken voor een koelblik die eens iets onverwacht doet, bij een noodstop of in bochten. Dit is echt iets van de laatste jaren. Als er over de snelweg wordt gepist gaan de matrixborden al aan maar hier hoor ik niemand over.

Deze strepen vind ik het meest irritant, ze zitten ook echt op beide rijstroken. In de spits wil je daar van baan wisselen en later wil je weer terug. Ze lopen de hele bocht van de afrit in. Met regen is dat gewoon roulette.
 
Terug
Bovenaan Onderaan