Op donderdag 16 mei 2002 09:21 schreef Bertje-
Normaal rijdend staat íe op ongeveer een kwart .
20 km ??? dan ben ik al terug thuisZo'n 20 km rustig aan rijden voor je 'm echt op z'n flikker geeft klopt wel. Niet alleen de cilinders moeten nl. warm worden.
Dan is je woon-werk verkeer dus geen ritje om echt te vlammen.20 km ??? dan ben ik al terug thuis
oh jawel 55 km, maar gebruik mijn motor ook vaak om ff naar de winkel en/of een vriend ofzo te gaanDan is je woon-werk verkeer dus geen ritje om echt te vlammen.
Als ik met de motor vertrek laat ik hem altijd warmdraaien terwijl ik me aankleed, dan kan ik de choke bijna dicht zetten (1a1.5cm open)
Als ik dan de straat uitrijd (+-500m) moet ik stoppen op de hoek en kan mijn choke dicht.
Staat op dit moment mijn motor warm genoeg om al wat gas te geven?? Ik ga hier echt nog niet in het rood maar durf al wel eens tot 7a8000 toeren te gaan.
Indien neen, wanneer dan wel (een ex-collega beweerde 20 km)
Mijn temp meter staat dan juist omhoog, hoger komt ie nooit.
Zitten de bochten van de op- en afrit daar al in meegerekend?oh jawel 55 km, maar gebruik mijn motor ook vaak om ff naar de winkel en/of een vriend ofzo te gaan
wel 55 km met maar 6 bochten erin
record 17min.55sec.
Heb je mijn twin zeker nog nooit zien spelen!Op donderdag 16 mei 2002 09:50 schreef F@zertje het volgende:
de twin van mijn vrouw speelt het leukst
Als dat blok nog als nieuw was, waarom het dan open halen om een tandwiel te vervangen. If it ain't broken, don't fix it...Als de olie rond de 80 graden is kan je motor vol belast worden.
De meeste moderne bike's hebben een gecombineerde water olie koeler
Het water warmt dan ook de olie op,bij deze motoren kan je veel vlugger op het gas.
De TL heeft dat niet maar toch warmt het blok ontzetten vlug op,en als het water een paar minuten op 85 graden staat geef ik hem van jetje.
Zwager van me rijd altijd behoorlijk hard als hij koud is en zijn blok is nog als nieuw van binnen.
bleek toen we naar 30K km het tandwiel van de 2de versnelling moesten wisselen.
ach, en anders ruil je hem toch gewoon weer in.
Ik ben niet meer zo zuinig op het blok, is bij mij meestal toch maar voor de volgende eigenaar
Als dat blok nog als nieuw was, waarom het dan open halen om een tandwiel te vervangen. If it ain't broken, don't fix it...
Als de olie rond de 80 graden is kan je motor vol belast worden.
Die van mijn wordt tijdens het rijden met dit weer nooit warmer dan 65 graden. Zelfs al rijd ik de stukken van m'n banden. Pas als ik stil sta loopt de temperatuur op tot boven de 80C
Na 30k mag er ook eigenlijk nog niet veel aan de hand zijn bij een moderne motor.Als dat blok nog als nieuw was, waarom het dan open halen om een tandwiel te vervangen. If it ain't broken, don't fix it...
Jajoh?Mijn vorige reactie was dus sarcastische bedoeld.
JAZitten de bochten van de op- en afrit daar al in meegerekend?
Kun je niet beter een brommer kopen voor die korte stadsritjes
Zo'n 20 km rustig aan rijden voor je 'm echt op z'n flikker geeft klopt wel. Niet alleen de cilinders moeten nl. warm worden.
Merk het ja...Jajoh?
Maar wel een leuk kapstokkie om op in te haken.