Warme douche voor www.motea.com!

nampus

MF veteraan
30 mei 2005
5.120
1.197
Zeeland
Aangezien je vaak slechte ervaringen leest met winkels en webshops en er maar zelden een topic wordt geopend voor een serieuze positieve ervaring dacht ik: laat ik eens een paar pluimen in iemands achterste steken :+

Webshop in kwestie: www.motea.com

M'n vader was voor zijn Blackbird op zoek naar een setje nette verstelbare hendels, vanwege zijn kleine handjes was vooral het verstelbereik van de standaard koppelingshendel niet voldoende.

Dus ik werd gevraagd op zoek te gaan naar een setje hendels, en ondanks dat ik zelf al jaren volledig tevreden ben met mijn goedkope Chinese hendels, had pa liever iets uit een fatsoenlijke webshop (ik heb geprobeerd uit te leggen dat dit waarschijnlijk dezelfde hendels uit China zijn, maar tevergeefs :) )

Wat zoeken op dit forum leverde louter positieve verhalen op over v-trec hendels, dus dat moesten ze worden. Na wat googlen kom je dan al snel uit bij de webshop motea.com. Nette website, oorspronkelijk Duits geloof ik. Al met al wekt het vertrouwen.

Mogelijk knelpuntje was alleen dat pa niet meer met de originele rempomp rijdt, maar met de pomp van een cbr600f ivm het delinken van het Honda dcbs. Ik nog gevraagd: zit daar dezelfde hendel op? Ja zegt pa, die heb ik overgezet van mijn originele pomp.

Setje besteld voor de Blackbird, wordt keurig snel geleverd, mooi product, netjes verpakt.
Maar wat blijkt, de remhendel past niet |(
Pa had toch niet de originele hendel overgezet, die man wordt ook al een dagje ouder :+

Maar toen had hij dus geen mooie matchende set.
Ik naar motea gemaild met dit verhaal, en de vraag of we dan de remhendel konden ruilen voor een hendel van een cbr600f (op eigen kosten aangezien het ons eigen schuld was)

Supersnel reactie van motea, geen zorgen, we sturen direct en gratis een adapterset voor de cbr600f (de hendels bestaan uit een model specifieke adapter, met daaraan een universele hendel) zodat je de adapter van de remhendel kan wisselen en je een matchende set hebt. :}

En ja hoor, enkele dagen later, keurig netjes een adapterset in de bus.
Pa dolgelukkig met z'n matchende mooie hendels.

Al met al: dikke vette pluim voor motea.com! Supersnelle supergoed service! :}
Kan ze van harte aanbevelen!

Tldr: hendels besteld, door een eigen fout verkeerde remhendel. Door motea kosteloos en snel opgelost! *O*
 
En omdat je ze dankbaar bent ga je dingen in hun achterste steken B| :+

Heb dan liever dat ze me de hand geven
:+ :+






Tof dat het zo goed en snel Is opgelost. *O*
 
Toch wel benieuwd waarom je je DCBS loskoppelt...

Ik doe een gokje... Omdat je anders wel erg veel stalen remleidingen moet kopen, wat duur is.

Nette webshop trouwens, ik kende hem nog niet!
 
Laatst bewerkt:
Toch wel benieuwd waarom je je DCBS loskoppelt...

Mijn vader vond het helemaal niks, had er geen fijn gevoel bij. Hij heeft het er vrijwel direct afgeknikkerd en nog geen moment spijt gehad.
Ik heb er nog nooit mee gereden maar het lijkt mij ook niks. Ik gebruik de achterrem best vaak om een bocht wat korter te pakken, bijv op rotondes. Lijkt me niks als dan automatisch ook de voorrem een beetje mee gaat doen.
 
Een warme douche is ook eens niet zo verkeerd!

Blijkbaar toch voor iedereen verschillend.
90-95% van het remwerk als droog doe ik met voorrem. Achterrem soms iets bijvoegen met hard remmen voor stabiliteit. Met regen komt de achterrem wel vaker in actie.

Maar idd met dbcs, alijd beide remmen tegelijk bedienen.............? (kweet nie)
 
Laatst bewerkt:
Mijn vader vond het helemaal niks, had er geen fijn gevoel bij. Hij heeft het er vrijwel direct afgeknikkerd en nog geen moment spijt gehad.
Ik heb er nog nooit mee gereden maar het lijkt mij ook niks. Ik gebruik de achterrem best vaak om een bocht wat korter te pakken, bijv op rotondes. Lijkt me niks als dan automatisch ook de voorrem een beetje mee gaat doen.

Klinkt inderdaad niet heel cool, maar tenzij je gaat stunten (dingen doen waarbij aparte controle over de achterrem/voorrem echt absoluut nodig is, vul zelf maar in) is de achterrem op een gecombineerd systeem heerlijk. Wat ik er vooral zo fijn aan vind is dat je véél minder makkelijk je achterwiel per ongeluk blokkeert omdat met het meeremmen van je voorwiel je voetrem veel krachtiger voelt.

Maar goed, 't is allemaal persoonlijk gevoel en smaak. We zouden eigenlijk voor de gein eens een test moeten doen met een DCBS motor waar we nog nooit op gereden hebben, en dan dus eentje mèt en eentje zònder gekoppeld remsysteem. Dat we dan niet weten welke welke is, en dat we op allebei ons AVB examen nog eens over zouden moeten doen. En dan eens kijken op welke het uiteindelijk makkelijker bleek te gaan... :Y
 
Laatst bewerkt:
Na meerdere jaren vakanties op de racefiets in de bergen leer je vanzelf wel max remmen.
Met al die km's weet je precies te doseren. Deze ervaring is nu op de moto goed bruikbaar.

In de afdaling rijdt je op racefietsje ook tot 100km/h naar beneden. Heel kort voor de hairpin ga je vol in de ankers. Het remmen gaat daar dan vrijwel alleen met de voorrem. Je remt dan zo hard dat je achterwiel net niet los komt. Nee, zo precies gaat het niet lukken op de motor.
(trouwens wel stom dat voorwielrem op racefiets altijd links zit een op de motor rechts)

Alles bij elkaar genomen denk ik niet gelukkig te gaan worden met dbcs.
 
Laatst bewerkt:
Na meerdere jaren vakanties op de racefiets in de bergen leer je vanzelf wel max remmen.
Met al die km's weet je precies te doseren. Deze ervaring is nu op de moto goed bruikbaar.

In de afdaling rijdt je op racefietsje ook tot 100km/h naar beneden. Heel kort voor de hairpin ga je vol in de ankers. Het remmen gaat daar dan vrijwel alleen met de voorrem. Je remt dan zo hard dat je achterwiel net niet los komt. Nee, zo precies gaat het niet lukken op de motor.
(trouwens wel stom dat voorwielrem op racefiets altijd links zit een op de motor rechts)

Alles bij elkaar genomen denk ik niet gelukkig te gaan worden met dbcs.

En toen werd je wakker.
 

Dus ik werd gevraagd op zoek te gaan naar een setje hendels, en ondanks dat ik zelf al jaren volledig tevreden ben met mijn goedkope Chinese hendels, had pa liever iets uit een fatsoenlijke webshop (ik heb geprobeerd uit te leggen dat dit waarschijnlijk dezelfde hendels uit China zijn, maar tevergeefs :) )
Kuch :X
 
ondanks dat ik zelf al jaren volledig tevreden ben met mijn goedkope Chinese hendels, had pa liever iets uit een fatsoenlijke webshop (ik heb geprobeerd uit te leggen dat dit waarschijnlijk dezelfde hendels uit China zijn, maar tevergeefs :) )

Een serieuze shop heeft dus tóch wat meer te bieden dan "Chuanghong6666666" op Aliexpress, blijkt maar weer ;)
 
En toen werd je wakker.

De snelheden van 100 km/h geloof ik best wel hoor. Ik haalde met mijn jaren 70 stalen zwabberfietsje in engeland al gauw snelheden van richting de 70/80. In Nederland van een goede duin naar beneden heb ik wel eens 85 op de teller gekregen.

Met een beetje moderne fiets kom je hier bovenuit.
En daarnaast kun je met die moderne fietsjes akelig hard remmen.

(maar volgens mij ga ik nu te veel offtopic)
 
Mijn vader vond het helemaal niks, had er geen fijn gevoel bij. Hij heeft het er vrijwel direct afgeknikkerd en nog geen moment spijt gehad.
Ik heb er nog nooit mee gereden maar het lijkt mij ook niks. Ik gebruik de achterrem best vaak om een bocht wat korter te pakken, bijv op rotondes. Lijkt me niks als dan automatisch ook de voorrem een beetje mee gaat doen.
Nooit echt last van gehad heb 2 fietsen gehad met dit systeem en vond altijd welprettig remmen.
 
Mijn vader vond het helemaal niks, had er geen fijn gevoel bij. Hij heeft het er vrijwel direct afgeknikkerd en nog geen moment spijt gehad.
Ik heb er nog nooit mee gereden maar het lijkt mij ook niks. Ik gebruik de achterrem best vaak om een bocht wat korter te pakken, bijv op rotondes. Lijkt me niks als dan automatisch ook de voorrem een beetje mee gaat doen.

Maar dat kan nog steeds. Of in ieder geval, bij BMW, waar de achterrem alleen de achterrem doet en de voorrem beide. Voelt iets stabieler als conventioneel, maar je stopt wel eerder.

On topic: Leuk compliment *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus 5 Blackbirds, en een "lichte" voorliefde voor die motor.
De-linken is gewoon zonde, het werkt prima. Zelfs als je het eerste (carburatie-)model hebt is het vrij simpel goed te laten werken als je het systeem snapt.
Vrijwel alle problemen die je bij het rijden op straat tegenkomt zijn op te lossen. Het DCBS-systeem is wat ouder, en heeft wat onderhoud nodig. Vrijwel niemand doet de juiste procedure bij het verversen van remvloeistof, en daardoor gaat de werking achteruit.

De clip-ons die de topic-starter bedoelde zijn van de Honda VTEC (niet V-Trec), maar die zijn dus niet verstelbaar. Er zijn momenteel ongeveer 5 fabrikanten van echt verstelbare clip-ons voor de BB te koop. Bij mij kan je er 2 proberen.....

M.b.t. de hendels: slechts enkele CBR600-modellen zijn hetzelfde als de BB.
Hebben jullie nog meer vragen over de BB zijn jullie welkom.
Kennen jullie trouwens het gratis HondaBlackbirdForum al?

Trouwens, goede service van Motea!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nergens over clip ons gehad. Het gaat over verstelbare rem en koppelingshendels.
En die hendels zijn in dit geval van het merk v-trec.
Wat de dcbs betreft, sommige mensen vinden het fantastisch, andere vinden het verschrikkelijk. Lekker belangrijk, zolang iedereen het naar zijn zin heeft doet het er niet toe.
:W
 
Laatst bewerkt:
Ontopic: Nice dat het zo is opgelost. Website was bij mij al bekend maar nog niet eerder iets besteld.

Offtopic: Ik lees: Racefiets, 100km/h.

Is dit ook op een circuit oid? Want als je met je motor al met 10 kilometer per uur te hard door een woonwijk, provinciale weg of n-weg rijd, ben je volgens sommige forumleden niet goed bij je hoofd omdat te doen en is het terecht dat je wordt beboet. En ik weet zeker dat 100 niet mag op een bergweg!

Dat even terzijde!
 
Ik heb het nergens over clip ons gehad. Het gaat over verstelbare rem en koppelingshendels.
En die hendels zijn in dit geval van het merk v-trec.
Wat de dcbs betreft, sommige mensen vinden het fantastisch, andere vinden het verschrikkelijk. Lekker belangrijk, zolang iedereen het naar zijn zin heeft doet het er niet toe.
:W
Oeps, even verkeerd gelezen...... De VTEC-aanpassing van de clip-ons wordt heel vaak gedaan op de BB, en dus ging ik er min of meer vanuit dat je die bedoelde.

En m.b.t. de eigen meningen heb je natuurlijk gelijk.
Echter, veel DCBS-sceptici hebben nooit met een goed werkend systeem gereden, en hebben hun mening gebaseerd op een verkeerde ervaring.
Ik heb al meerdere gedelinkde BB's teruggebouwd naar DCBS.
 
Offtopic: Ik lees: Racefiets, 100km/h.

Is dit ook op een circuit oid? Want als je met je motor al met 10 kilometer per uur te hard door een woonwijk, provinciale weg of n-weg rijd, ben je volgens sommige forumleden niet goed bij je hoofd omdat te doen en is het terecht dat je wordt beboet. En ik weet zeker dat 100 niet mag op een bergweg!
Nog meer off-topic..........
Max toegestaan 80 kmh? Dan denk ik als de Zwitserse of Italiaanse politie op de goede plek gaat staan, dat ze bij 'echte' wielrenners zeker de helft op de bon kunnen slingeren. Aan de andere kant heeft een fiets niet de verplichting om een snelheidsmeter te hebben. Hoe zou je dan kunnen weten hoe snel of dat je gaat? Kan een gewone fiets überhaupt wel een snelheidsbon krijgen?
Ik hoorde deze week bij verslag van de Giro dat ze ooit max 118 km/h hebben gemeten.

Hierboven al gemeld dat moderne racefietsen akelig hard kunnen remmen. Ik had zelf altijd angst dat bij fors remmen de hele voorvork af zou breken, want bij harde remactie zie je die erg ver naar achteren buigen.
 
>100 km/uur heb ik meegemaakt toen ik achterop een motor zittende een fietser (op een normale fiets) aan de schouder vasthad en meesleepte. We zagen er toen het gevaar niet van in, maar het is natuurlijk dodelijk.

Als ik bedenk hoe lang dat geleden is voel ik me pas echt oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan