O sorry, the story gaat verder...........
Accu weer in de motor geplaats en goed aangesloten, contactsleutel om en er gebeur helemaal niks
motor zaak was vanmiddag dicht, dus niemand kon me helpen
Het vervangen van de zekering in het startrelais is lastig. Het startrelais zit links van je accubak. Eerst de stekker er uit en dan de kap er af. Aan de ene kant zit de hoofdzekering ( met aansluitingen ), aan de andere kant een reserve ( 30A zonder aansluitingen ) . Als de RF hierna lijkt te functioneren nog even testen of de accu wordt opgeladen. De spanning moet 13.8 Volt zijn bij een middelmatig toerental. Als je je licht feller ziet worden als het toerental oploopt dan laad hij ook op.
Ik begrijp dus dat dit jou ook is overkomen?Accu kan nogal wat hebben hoor, ik heb op die manier nog noit een accu stuk gekregen. Startstroom moet je ook niet onderschatten, is doorgaans meer dan zo een spetter.
Terugzetten en proberen.
Hopen dat het bij mij ook zo makkelijk gaat, maar jij hebt het vaker gedaan wat een prutser zegVroeg je nou hoe vaak?
(met de motor volgens mij niet, of wel, weet niet meer.. met de auto al meet als eens... Startkabels verkeerd om en zo..)
Als er iets stuk is, is het toch stuk. Maar ga er maar vanuit van niet, meestal valt het mee.
Kijk eens onder mijn nickname
Zelfkennis is ene groot goed
Het vervangen van de zekering in het startrelais is lastig. Het startrelais zit links van je accubak. Eerst de stekker er uit en dan de kap er af. Aan de ene kant zit de hoofdzekering ( met aansluitingen ), aan de andere kant een reserve ( 30A zonder aansluitingen ) . Als de RF hierna lijkt te functioneren nog even testen of de accu wordt opgeladen. De spanning moet 13.8 Volt zijn bij een middelmatig toerental. Als je je licht feller ziet worden als het toerental oploopt dan laad hij ook op.
Zijn er meer mensen die de CDI loskoppelen als de gaat prutsen met de accu ?
En is dat sterk aan te raden ?