Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Gepoetst en de straps voor de nieuwe Kriega Drybag afgemeten en getest
1397895
 
Naald van de scottoiler op de V-Strom naar achteren verplaatst (ja hij is vies ;)):
1397901


Ding werkte al een tijdje voor geen meter meer. Vorige eigenaar (of een monteur) had hem bij het voortandwiel gehangen zodat je er dus ook niet fatsoenlijk bij kunt zonder eea te demonteren. Hing een paar centimeter boven de ketting op een punt dat de helft er waarschijnlijk langs druppelde.

Nadat ik hem van z'n plaats had geprobeerd te ontluchten maar dat lukte niet. Slangetje ontkoppeld en geprobeerd door te blazen maar zat goed verstopt. Nieuw stukje slang deed wonderen. Vervolgens de naald dus bij het achtertandwiel geplaatst zoals de howto van scottoiler voorschrift. :)
 
USB-lader van KTM (Powerparts 93011942044) aangesloten op een vrije accessoire stekker achter de koplamp, zodat een GoPro of telefoon van de nodige “juice” kan worden voorzien tijdens het rijden.
1398456
 
Stikkersetje op de vtr aangebracht en voor de zoveelste x tot de ontdekking gekomen dat het toch een heerlijke Spartaanse fiets is en dat ik hem toch niet weg moet doen.
 

Bijlagen

  • 20190603_190339.jpg
    20190603_190339.jpg
    310 KB · Weergaven: 13
  • 20190603_190240.jpg
    20190603_190240.jpg
    244,1 KB · Weergaven: 16
  • 20190603_190154.jpg
    20190603_190154.jpg
    438,6 KB · Weergaven: 15
Niet vandaag maar al een paar weken geleden...
"een niet zo heel legale verlichting" op de motor gemonteerd...

Maar ik vond dat auto's nog steeds te dicht achterop kropen bij het verkeerslicht. (vooral 's avonds)
Nu met de extra verlichting hier (voor mijn gevoel) minder last van....

Ben aan het wachten op de juiste sumitomo connector om het (nog extra) met rempedaal/hendel te laten schakelen.
Had al wel sumitomo connectors in huis gehaald maar dat bleke net de verkeerde te zijn (echt een minimaal verschil waardoor de connector uiteindelijk toch niet past. (Petfles foto, de toevoeging zit alleen achter)

udfpwa9.jpg
 
Mijn ruitje vervangen, zaten 2 scheurtjes in. Daarnet mijn nieuwe high bubble ruitje van MRA binnengekregen, dus gelijk maar gemonteerd, ben er weer blij mee *D
1399119

1399120

1399121
 
Laten doen, een beurtje bij de vstrom en een nieuwe ketting, is helemaal klaar om volgende week om voor 34 dagen naar Noorwegen, Zweden te haan
 
Niks aan, meer voor de motor....

Ik heb China gesponsord door alvast een paar dingetjes te kopen voor mijn “nieuwe” XJ600s.
Huidige spiegels zit het weer in, dus dan maar bijpassende bij de handles.
4A4C75AA-56EE-4D4A-A492-C9C4050B27DE.jpeg


Handvatten zijn versleten, dus ook maar een paar anderen.
CC7EB604-3BEC-4291-9BAD-6004B6CB7217.jpeg


En voor de TomTom ook maar een mooi plekje geregeld.
1FFF5637-51EE-489A-A013-341309AD199E.jpeg


Nu nog wachten tot Dinsdag om hem op te halen...
 
Niks aan, meer voor de motor....

Ik heb China gesponsord door alvast een paar dingetjes te kopen voor mijn “nieuwe” XJ600s.
Huidige spiegels zit het weer in, dus dan maar bijpassende bij de handles.
Bekijk bijlage 1399239
Rizoma imitiatie. (origineel €260,- of zo _O- ) Ik had ze ook, maar vond ze niet genoeg te verstellen en zag er te weinig in. :)


Zijn nu voor twee pakjes Senseo op te halen in Schiedam. :+
 
Vandaag mijn zojuist mijn binnengekomen, nieuw gerichte wiel gemonteerd en zo eens even een rondje rijden.

Hopelijk was dit, na bijna de gehele voorkant vervangen te hebben, het laatste k-geintje en kan ik nu weer wat zorgeloze km's op de teller gaan zetten en het vertrouwen weer op gaan bouwen!
 
Naald van de scottoiler op de V-Strom naar achteren verplaatst (ja hij is vies ;)):
Bekijk bijlage 1397901

Ding werkte al een tijdje voor geen meter meer. Vorige eigenaar (of een monteur) had hem bij het voortandwiel gehangen zodat je er dus ook niet fatsoenlijk bij kunt zonder eea te demonteren. Hing een paar centimeter boven de ketting op een punt dat de helft er waarschijnlijk langs druppelde.

Nadat ik hem van z'n plaats had geprobeerd te ontluchten maar dat lukte niet. Slangetje ontkoppeld en geprobeerd door te blazen maar zat goed verstopt. Nieuw stukje slang deed wonderen. Vervolgens de naald dus bij het achtertandwiel geplaatst zoals de howto van scottoiler voorschrift. :)
Zo te zien moet er ook een nieuwe kettingset op.
 
Wat is het verhaal van die motor? Straatlegale circuitfiets? Heeft er voor mj alle schijn van? Speciale wielen, zo te zien circuitkuip met lamp erin gemaakt, en die oliereservoirs zijn ook kunstig gemaakt. Stiekem best een aardig moppie werk, tijd en effort erin gestoken wat ik zo zie.
 
Wat is het verhaal van die motor? Straatlegale circuitfiets? Heeft er voor mj alle schijn van? Speciale wielen, zo te zien circuitkuip met lamp erin gemaakt, en die oliereservoirs zijn ook kunstig gemaakt. Stiekem best een aardig moppie werk, tijd en effort erin gestoken wat ik zo zie.
Is gewoon een straatfiets, had er in 2014 een ongepland bermbezoek mee gemaakt, zag ervoor toen zo uit...
1399399


Mede door de crash rijd ik ook wel een beetje als een natte krant, maar goed. Belangrijkste vind ik dat ik na iedere rit heel thuiskom, ik geniet verder ieder moment ervan :]

Had ervoor hier op MF eens een fotoshop laten maken in die kleurstelling om een reserve kuipset zo te gaan fixen. Na de crash maar gelijk zo laten maken en verder eigenlijk alleen maar aan het upgraden geweest (remmerij/rem- en kopplingspomp/wielen/achterbrug/front rads/endurance kuipen/sbk uitlaatsysteem enz enz). Bedoeling was eigenlijk een endurance replica te maken, alleen de tank ontbreekt nog (is ook echt reteduur :/)
Heb alleen nog een rem- schakelset en een bobine upgrade te monteren en zijn er nog carbon hitteschildjes voor de bochtenset onderweg. Is nu zo goed als klaar en daar is mijn vrouw overigens ook best blij mee :')
Staat er nu na 5 jaar verbouwen zo bij...
1399423


Deze gaat ook nooit meer weg. Mocht mijn lichaam de zithouding niet meer trekken, heb ik er nog een sbk ombouw kit voor liggen :)
 
Laatst bewerkt:
In de eerdere versie ook al een hele knappe machine, inclusief enkele mooie upgrades zoals (voor zover ik kan inschatten met beperkte kennis van deze fietsen): radiale remklauw conversie en SP-2 wielen.
Maar jij bent los gegaan daarna zeg, respect. Ik mag dat wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan