Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Niet mijn motorfiets, maar mijn helm, schoon/scharnieren gesmeerd, winterklaar gemaakt en opgeborgen....

Ik heb de binnenkant van de C3 donor helm die laatst werd aangeboden overgezet, maar omdat ik toch bezig was ook de "spoilers" aan het kinstuk en de scharnieren overgezet. Nu heb ik dus een C3 Basic Pro Frankenstein helm. De helm is nu enorm veel stiller geworden ook.

@web nogmaals bedankt, ben er gewoon super blij mee.
 
Bekijk bijlage 1444445
Deze givi moffen rond mijn handkappen gedaan. Ziet er niet echt uit, heel groot ook. Maar in combinatie met handvatverwarming hoop ik het wel warm te houden!

HULP gevraagd!

Vanmorgen bij -3° testritje naar het werk. Lekker warme handen, dat wel. Maar nu komt mijn handvat bij het gashendel los. Wat denken jullie, te weinig lijm gebruikt bij het plaatsen van de handvatverwarming of kan de warmte van de handvaten niet weg in de moffen en lost daarom het handvat?
Iemand hier ervaring mee?
 
HULP gevraagd!

Vanmorgen bij -3° testritje naar het werk. Lekker warme handen, dat wel. Maar nu komt mijn handvat bij het gashendel los. Wat denken jullie, te weinig lijm gebruikt bij het plaatsen van de handvatverwarming of kan de warmte van de handvaten niet weg in de moffen en lost daarom het handvat?
Iemand hier ervaring mee?

Te weinig lijm. Ook een keer gehad. Toen draaide de handvat om het gashendel heen.. zeer irritant.. telkens moet je hem goeddraaien, om vervolgens hem langzaam weer te voelen verdraaien
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Te weinig lijm. Ook een keer gehad. Toen draaide de handvat om het gashendel heen.. zeer irritant.. telkens moet je hem goeddraaien, om vervolgens hem langzaam weer te voelen verdraaien

Er af gehaald en opnieuw lijm aangebracht? Probleem verholpen?
 
De lijm die bij Oxford zit is rommel, al 3 keer gehad dat de handvatten weer los gingen. Gebruik nu altijd Loctite secondelijm, moet je alleen wel snel zijn tijdens de montage.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
De lijm die bij Oxford zit is rommel, al 3 keer gehad dat de handvatten weer los gingen. Gebruik nu altijd Loctite secondelijm, moet je alleen wel snel zijn tijdens de montage.

Daar ga ik dadelijk even voor langs de doen het zelf dan!
 
andere harmonikarubber vorkpoot aangepakt want was vandaag goed te doen buiten.
 
Vanmorgen ijs van de yamaha gebikt en alles bij terugkomst goed afgespoeld :+
Van 't weekend de suzuki maar klaarmaken voor z'n winterslaap.
 
Koplamp van laag
93E7ACEE-4BA5-445F-85E4-0863890D1BB5.jpeg


Naar hoog.

54CA5824-787A-48B2-AC2A-3D9016F1ACEB.jpeg


Zit er ook niet meer zo’n wazig grote ruimte tussen de lamp en de teller.
 
Maandag voor de eerste keer met de verwarmde Gebring jas (en verwarmde handschoenen) van mijn vrouw gereden. Vorig jaar al de extra losse kabel gekocht en op de motor gezet maar nog nooit mee gereden (inmiddels had de motor ook al een beurt gehad). Het viel me eerlijk gezegd 's ochtends tegen, maar het was te doen. Op de terugweg, met files enzo, was het eigenlijk gewoon koud. Dat kon toch niet de bedoeling zijn.

Dus ik kijken naar de stekkers of die wel goed vast zaten op de accu.... Mogelijk dat bij de laatste beurt de stekkers niet goed meer waren teruggezet. Maar die zaten beide nog goed vast...en toen zag ik het. 🙃. In de nieuwe kabel zat geen zekering... Dus de jas was niet eens verwarmd! Tja. Gisteravond de zekering erin gedaan.

Vanmorgen mét zekering gereden. Wat een genot! Het was bijna heet. Heerlijk :].
 
Laatst bewerkt:
Zojuist mijn achterlicht omgewisseld; de oude miste een stukje van het kapje. Werkte verder nog prima, maar ik vertrouw het niet echt met vocht en dergelijke. Dus toch maar een zo goed als nieuw uitziend 2e hands exemplaar aangeschaft voor 3 tientjes. Nieuwprijs: 120euro:X
 
vandaag van de TDM900 de voorvork aangepakt en tegen een probleempje aangelopen.
Van een van de twee poten wilde de M10 bout onderaan de vork niet loskomen. Deze M10 bout houdt het binnenwerk vast. En dat wil ik er wel uit hebben: de vorkseals moeten vervangen worden (1 seal lekt).
De stoute schoenen maar aangetrokken en de bout uitgeboord. En dat is, al zeg ik het zelf, perfect gegaan!
Opvallend overigens dat de geleidebussen nog in zo goed als nieuwstaat zijn. Die gaan blijkbaar erg lang mee.
Aan de andere kant; ik heb ook nog nooit sterk versleten geleidebussen gezien...

Nu dus nog wat spulletjes bestellen (circlip, seal, stofkap, olie) en dat klusje is ook weer geklaard!

In de tussentijd gelijk maar even de balhoofdlagers van nieuw vet voorzien. De lagerschalen zien er (nu ca 68 dkm) nog helemaal schadevrij uit.
 
Sjees man die draaien altijd mee. Luchttol erop en ze komen probleemloos los
 
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit Willem! :t
Zelf ben ik ook bezig geweest met de verlichting en knipperlichten van de ZRX 1200 R.
De oude koplamp vervangen door 1 met een volledig helder glas, en de knippers door Led exemplaren, achterlicht ook door een wit Led exemplaar.
Koplamp is overigens wel halogeen, heb een hekel aan Led koplampen. Maar hij geeft een puist licht meer dan de oude!
20191122_164954_resized.jpg
 
Vandaag de Hayabusa maar een goede wasbeurt gegeven, even goed warm- en drooggereden, afgetankt en vervolgens afgeleverd bij TTmotoren in Zwolle voor een welverdiende winterslaap....
De winter door met de BMW R1100RT, en in het voorjaar weer genieten met de Busa....
was het maar weer zover!
 
Terug
Bovenaan Onderaan