Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Alleen rijden met soms de radio aan is ook aangenaam…
Motorgerelateerd…Cardo ding gemonteerd. Toch wel handig en veiliger bij rijden met vrienden.

Bekijk bijlage 1684845
Ik heb mijn communicatiesetje enkel om lekker muziek te luisteren tijdens het rijden, flitsmeister of om in geval van nood een belletje te ontvangen.

Gebruik 'm nooit voor communiceren met anderen ik rij altijd alleen 👌
 
Ik rijd soms met vrienden (toevallig komend weekend hopelijk een ritje naar Friesland), en kom toch steeds wel dingen tegen onderweg die je even zou willen melden. Van vreemde mede weggebruikers tot olie op de weg. En ik heb juist geen behoefte aan radio of bellen oid. Ik wil juist even niets en alleen de Duc.
 
Nieuw kontje

8d2efa5d4eb770912cd4b4d8c156ccca.jpg
 
Nog niks, maar straks als ik thuis kom dan schroef ik het rempedaaltje er terug op en de nummerplaat er aan en dan ga ik fijn een stukje rijden!
:]
 
Vandaag het benzinekraantje vervangen, en de kappen weer allemaal terug gebouwd. Binnenkort maar even ergens een karretje zien te lenen / huren om de motor weg te brengen voor onderhoud (carbs en verse olie)
 
Vandaag het benzinekraantje vervangen, en de kappen weer allemaal terug gebouwd. Binnenkort maar even ergens een karretje zien te lenen / huren om de motor weg te brengen voor onderhoud (carbs en verse olie)
Heeft je garage er niet een te leen?
Je mag de mijne lenen, maar lijkt me erg inefficient
 
Had bij 2 scooters een lekke band (1 met 2 gaatjes) nu las ik op mf laatst iemand over dynaplug, besteld, vandaag binnen en direct de 3 lekken geplakt, wat werkt dat geweldig mooi, had direct maar navuling bijbesteld, want dat is wat mager
 
Olie en filter van de Honda gewisseld. Altijd beetje gedoe om te zien of de juiste hoeveelheid er weer in zit. Honda heeft in zijn wijsheid besloten om daarvoor een procedure te bedenken:
Vullen - starten - 3 to 5 min. laten draaien - uitzetten - 2 tot 3 min. wachten - checken - bijvullen - herhalen…

Dan is zo’n peilglaasje toch wel een ongekende luxe.
 
Olie en filter van de Honda gewisseld. Altijd beetje gedoe om te zien of de juiste hoeveelheid er weer in zit. Honda heeft in zijn wijsheid besloten om daarvoor een procedure te bedenken:
Vullen - starten - 3 to 5 min. laten draaien - uitzetten - 2 tot 3 min. wachten - checken - bijvullen - herhalen…

Dan is zo’n peilglaasje toch wel een ongekende luxe.
Ze moeten de dealers toch helpen? :+
Anders kunnen die Honda dealers niets facturen, bij andere merken gaat er vanalles stuk en moet je 20 dingen demonteren voor je de olie kan wisselen.
Een Honda zit over het algemeen goed in elkaar en gaat zo goed als nooit stuk.
 
Vandaag het linker schakelaarhuis van mijn Transalp 650 ontdaan van 15 jaar oud vet en troep, brandschoon gemaakt en alles weer netjes gemonteerd. Nu hoef ik niet meer duimspieren als een worstelaar te hebben om richting aan te geven 8-)

Daarnaast begonnen met broeden op een goede plek voor mijn nieuwe Stebel Nautilus compact. Op mijn Transalp 600 en zelfs mijn NX250 heb ik zo'n hoorn al prima weten te monteren. Voor op de 650 moet ik nog even puzzelen.
 
Als je een dag later bij ijskoude motor kijkt waar de olie op je peilstok staat en dat onthoudt ...
Had deze even gemist.

Dat gaat dus niet, heb ik van diverse andere gebruikers begrepen. Dat je even moet draaien na het vullen, dat kan ik begrijpen. Maar een normale oliepeil-check… Waarom zo’n gedoe?
 
Benzinefilter in de tank van de Breva 1100 vervangen. Nu door een compleet alu exemplaar (Mahle KL145). Daarbij gelijk mijn nieuwe setje slangklemmen kunnen inzetten. Het zijn van die slangklemmen die je met een tang dichtknijpt (Dormantype?).
Nu nog de dynomoriem vervangen (motor moet eerst afkoelen na een proefstart) en ik ben klaar voor de volgende rit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan