Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Enorm veel insecten op mijn motor en motoruitrusting verzameld vandaag. Onderweg wel tot 5 x toe mijn vizier schoon gemaakt. Ik was er gelukkig op voorbereid: extra flesje water er duizenddingendoekje mee. Vandaag 1015 km in 17 uur en een kwartier. Ik ga uitrusten nu.
Oh ja, en het verbruik bijgehouden. 1 op 21,3. En die verbruikswaarde is al jarenlang vrijwel elke lange dagtrip met warm weer vrij constant dezelfde waarde.
 
vandaag op mijn morini een achterrem-reservoir-verlengbeugeltje 3d geprint en erop gezet :)
IMG20230610221639.jpg


want ik heb de voetsteunen 5cm verlaagt , mijn knie-knik was net te groot met de originele hoogte
 
wat voor afbijt gebruik jij :o , ik heb al diverse geprobeerd maar alles is ruk geworden , albastine etc .
 
De slechte die milieus onvriendelijke is de eerst uitlaat ging stukken makkelijk dan de 2de die had een dikkere laag die moest flink dik insmeren zal hetmerk nog is op zoeken :t niet bij de bouwmarken maar bij een schilders bedrijf net als de thinner
 
Vandaag deel 2 van de R5 zijdeksels:
Bekijk bijlage 1889618
Bekijk bijlage 1889620
en gereed met verse bakolie...Bekijk bijlage 1889623

Morgen effe proefvijzen met mn nieuwe doorwaai jack....:]
Wel de proefrit was geslaagd.
:Y
30029251-a6bb-4bbf-ad6a-3afbdfeff7db.jpg
hier de wetenschappelijke verantwoorde conclusies:
1. Het doorwaai jack voldoet prima, frisse okseltjes bij 29 gr! (het kan echter niet voorkomen, dat de familiejuwelen toch klef worden)})
2. De door Daan B. uit de Achterhoek gecoate deksels zijn bijzonder fraai.
3. Gijs heeft ze zo goed gemonteerd, O-) dat er niks lekt en ook niets was losgelopen.
4. De door meneer Yamaha opgegeven 2 liter reserve blijken er 3 te zijn, zodat ik de laatste paar kilometers, geheel ten onrechte, met
samengeknepen billetjes heb afgelegd!:(

})
 
Versie 1.0 van mijn home-made achterspatbordje... Had even geen zin om 165 euro af te tikken voor een kant en klare, dus voorlopig zelf wat in elkaar gefröbeld.

Bekijk bijlage 1890334

Bekijk bijlage 1890336
Netjes gemaakt!

Gemonteerd op je motor vind ik het .... euh... apart.
Nee, eigenlijk simpelweg niet mooi.
Maar als het enkel en alleen maar bedoeld is als nuttig: Job well done.
 
Het was het makkelijkst... Daar zaten op de brug al 2 tap-gaten die volgens de handleiding voor het bevestigen van een spatbord waren... Dus inderdaad, een quick fix. Een degelijke komt wel een keer als ik wat ruimer in de slappe was zit. 😄
 
Het was het makkelijkst... Daar zaten op de brug al 2 tap-gaten die volgens de handleiding voor het bevestigen van een spatbord waren... Dus inderdaad, een quick fix. Een degelijke komt wel een keer als ik wat ruimer in de slappe was zit. 😄
Vind het mooi gelukt het spatbord; en helemaal niet lelijk.
Lekker degelijk/stevig en beter dan al die Italiaanse Tupperware.
 
Bougies en klepdeksel verwijderd van de 650F en restjes vloeibare pakking verwijderd. Wat een gepruts met dat deksel, dat past net tussen het frame. Van de week maar eens rustig de klepspeling controleren. Op een van de bougies kwam ik wel wat corrosie tegen.

20230611_115758.jpg
20230611_122641.jpg
20230611_122515.jpg
 
Bougies en klepdeksel verwijderd van de 650F en restjes vloeibare pakking verwijderd. Wat een gepruts met dat deksel, dat past net tussen het frame. Van de week maar eens rustig de klepspeling controleren. Op een van de bougies kwam ik wel wat corrosie tegen.

Bekijk bijlage 1890404Bekijk bijlage 1890405Bekijk bijlage 1890406
Goed bezig! Er is een ruime hoeveelheid -te ruim- gebruikt. Zelf doe ik enkel vloeibare pakking in het hoekje van het platte vlak naar de overgang naar het halve maantje.
 
Goed bezig! Er is een ruime hoeveelheid -te ruim- gebruikt. Zelf doe ik enkel vloeibare pakking in het hoekje van het platte vlak naar de overgang naar het halve maantje.
Ah, dankjewel voor de tip. Ik ben de vorige keer inderdaad te scheutig geweest. Dat was de eerste keer dat ik zelf de klepspeling controleerde. Gelukkig gaat de vloeibare pakking er wel eenvoudig vanaf. De papieren pakking op het deksel van het carter deksel is een stuk vervelender.
 
Probleem met teveel vloeibare pakking is dat de ertussenuit geperste restjes in je olie(kanalen) kunnen terecht komen.
 


Kleinere knipperlichten gemonteerd die niet in de weg zaten bij het openmaken
van m'n zijkoffers.
Ook wat bonus verlichting op de koffers zelf gezet, beetje extra zichtbaarheid kan geen kwaad.
 
Enorm veel insecten op mijn motor en motoruitrusting verzameld vandaag. Onderweg wel tot 5 x toe mijn vizier schoon gemaakt. Ik was er gelukkig op voorbereid: extra flesje water er duizenddingendoekje mee. Vandaag 1015 km in 17 uur en een kwartier. Ik ga uitrusten nu.
Studeert entomologie?
 
GPS test fit, met een afneembare klem, klaar voor een kleine 2 daagse Belgische ardennen

1686599083305.png


Ps: ik kan echt wel goed zien uit die spiegels op die positie
 
Terug
Bovenaan Onderaan