Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

DB-killers gemonteerd, omdat ik op weg naar het TT circuit al een keer gewaarschuwd was:
weliswaar onder de geluidsnorm, maar meer geluid dat nodig;
bij een gerichte controle zou het me een prent kunnen opleveren, en mogelijk zelfs inbeslagname van de uitlaten.
Ik moet zeggen dat de Busa met de killers mooier loopt dan zonder, met name tussen de 2000 en 3000 toeren regelmatiger.

wat een onzin verhaal, norm is norm.
van diegene die je dat vertelt hebt hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Koso tellertje grotendeels aangesloten en de kabelboom wat opgeschoond.
Van de week de rest afmaken voor de circuit training a.s. maandag
 
Bij de circuitmotor alle brandstof afgetapt, de tank een paar keer omgespoeld, brandstoffilter, brandstofpomp en kraan gereinigd. Vooral brandstoffilter en het kraantje bleken aardig vol te zitten met bezinksel.
 
vandaag een stukje op mijn bmw r 1150rt gereden om te kijken op hij weer strak stuurt na 2 nieuwe bandjes en een nieuwe achterschokbreker te hebben gemonteerd
\
 
Vandaag mijn nieuwe koppelingskabel gemonteerd. Heb er eerst nog eens een flinke dot siliconenspray in gespoten. Daarna mijn originele remleiding voor vervangen door een Hel exemplaar. Alletwee de hendels ingespoten met kruipolie om ze weer lekker soepel en geluidloos te laten bewegen en uiteindelijk de gashendel nog open geschroefd en ook hier de gaskabels en mechanisme gashendel ingespoten met kruipolie evenals de stuurhelft waar de gashendel over schuift. Het resultaat is werkelijk verbluffend. Ik wil niet zeggen dat het voordien stroef ging, maar nu is het toch echt alsof ik een andere motor heb, zo soepel gaat alles...
 
Halve scoot uit elkaar om het achterwiel er uit te halen, wiel weg gebracht komt een vers rubbertje om.
Morgen ophalen, was druk en had geen afspraak.
 
Remvloeistof vernieuwd en een testritje gemaakt.
full
 
Gisteravond wiel weer gemonteerd.
Ook ff pakketje bij de buurman gehaald,was daar afgegeven door DHL.

Vanmorgen nieuwe YSS schokdempers achter gemonteerd.
Test ritje komt ff niet uit,wordt waarschijnlijk maandag (w-w)

Maar op de Dylan was het een wereld van verschil,denk niet dat het op de x-city heel anders is. Rijdt vast goed.

Volgens mij zijn alle originele dempers op scooters gewoon %$#$
 
Kleppen gesteld, nieuwe bougie en luchtfilter erin gedaan en nu de gaskabels aan het vervangen. :]
Daarna moet de olie, filter, ketting en tandwielen nog vervangen worden maar daar heb ik morgen gelukkig ook nog voor :+
 
Laatst bewerkt:
Ff schoongemaakt na een paar maanden, in totaal zo'n 5 microvezeldoekjes verbruikt, kost toch maar 3€ in de Hubo voor een pakje van 6 stuks :)
Dan ketting schoongemaakt en gesmeerd, en gezien dat m'n kettinggeleider/achterbrugprotector aan vervanging toe is :(
 
Gisteren mn ketting en tandwielen laten vervangen. Vandaag zelf een Osco smeersysteem gemonteerd. En de ven de motor schoongemaakt was vorige week nogal smerig geworden na een weekendje Duitsland en Luxemburg.
 
Nieuwe carbon hugger gemonteerd, nu eentje met kettingbeschermer er aan. Kon eindelijk dat zwarte losse apparaat er af, nu 1 mooi geheel :)
 
Bijna aan einde montage ander blok.........

-zuigbuizen gemonteerd
-carb's gemonteerd
-luchtfilter gemonteerd
-elek aangesloten
-slangen aangesloten
-bedrading en slangen 'netjes' gelegd en gebundeld
-olie afgetapt en filter losgemaakt
-koppelingsdeksel verwijderd
-koppeling gedemonteerd en ge-inspecteerd

toen geen zin meer.............. (België-Ierland)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn nieuwe koppelingskabel gemonteerd. Heb er eerst nog eens een flinke dot siliconenspray in gespoten. Daarna mijn originele remleiding voor vervangen door een Hel exemplaar. Alletwee de hendels ingespoten met kruipolie om ze weer lekker soepel en geluidloos te laten bewegen en uiteindelijk de gashendel nog open geschroefd en ook hier de gaskabels en mechanisme gashendel ingespoten met kruipolie evenals de stuurhelft waar de gashendel over schuift. Het resultaat is werkelijk verbluffend. Ik wil niet zeggen dat het voordien stroef ging, maar nu is het toch echt alsof ik een andere motor heb, zo soepel gaat alles...

Eigenlijk moet je nooit siliconespray oid in je kabels spuiten. Siliconespray trekt vuil aan waardoor op den duur je kabel dus nog stroever gaat worden, tevens wordt siliconespray langzaam dikker en ruwer waardoor je weer terug bij af bent. De beste kabel is een schone kabel. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan