Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Als je naar snoerloze pomp zoekt is dit misschien iets.

Ik heb deze dus alweer een tijdje en werkt echt super. Ook heb ik de nauwkeurigheid getest (met een hand meter) en deze slaat af exact op de ingestelde waarde.
Omdat deze heel compact is en gewoon in het kontje past, kan ie makkelijk mee voor onderweg.

Schermafbeelding 2020-03-18 om 08.18.39.png
 
In ieder geval een XV, maar het is geen 920R, want de R heeft een ketting in een gesloten kettingkast , terwijl de fiets op de foto overduidelijk een cardan heeft. Ik denk dat dit een XV in Virago-uitvoering geweest is. De cylinderinhoud varieert, maar die kun je op de foto uiteraard niet zien...
 
In ieder geval een XV, maar het is geen 920R, want de R heeft een ketting in een gesloten kettingkast , terwijl de fiets op de foto overduidelijk een cardan heeft. Ik denk dat dit een XV in Virago-uitvoering geweest is. De cylinderinhoud varieert, maar die kun je op de foto uiteraard niet zien...
"Final Drive: shaft" staat er maar ik vrees dat je toch gelijk hebt. :$
Hoe heet die 920 tweecilinder dan ook alweer, niet echt een chopper, meer straatmotor, zelfde blok en wel cardan?
Yellowrider heeft 'm ook als basis gebruikt.

Ahaaa:
Yamaha XV1000 TR1
Die heeft dus ketting ipv cardan.

Oh en nog maar even ontopic:
Nieuwe uitlaat er op gezet.
09ca6889-858b-4621-819f-2ceae2ec0cb3-jpeg.1474934
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar jaar rondgereden met zo'n 920R. Die had echt een ketting in een "oliebad"
De Virago's hadden een cardan en - in de juiste uitvoering - dat 920 blok (er waren ook Virago's met andere cylinderinhoud).

Dan hebben we nog de TR1 gehad. Die had een 980cc blok en een 920R-achtig uiterlijk . Ik weet niet zeker of die cardan of een ketting had.
 
Vandaag, ondanks het weer grrr, toch de stoute motorlaarzen aangetrokken voor een flink stuk tuffen over leuke stuurweggetjes. Heerlijk zo zonder die rijdende chicanes. Zo laat in het jaar ben ik nog niet eerder begonnen maar de kop is eraf nu het nog kan/mag/whatever.:]

De TR1 had een oliebadkettingaandrijving.
 
Ik rij al jaren met chinese remblokken tot volle tevredenheid.Vroeger 1x brembo gehad: het geld absoluut niet waard in mijn ogen( maar smaken verschillen natuurlijk).
 
Ik rij al jaren met chinese remblokken tot volle tevredenheid.Vroeger 1x brembo gehad: het geld absoluut niet waard in mijn ogen( maar smaken verschillen natuurlijk).

Modbreak:

Als je niks nuttigs weet te zeggen, reageer dan niet.



Niet op reageren Frits
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval een XV, maar het is geen 920R, want de R heeft een ketting in een gesloten kettingkast , terwijl de fiets op de foto overduidelijk een cardan heeft. Ik denk dat dit een XV in Virago-uitvoering geweest is. De cylinderinhoud varieert, maar die kun je op de foto uiteraard niet zien...
xv920 s , destijds amerikaanse/canadese import, zelf ook eentje nieuw gekocht destijds eind jaren 80
 
Gekeken of hij er nog stond zodat ik als het morgen beter weer is een rondje kan doen voordat Nederland in lock down gaat.
 
Lock down? Ik moet morgen naar het werk, leuk zo'n essentieel vervoer :)
Natuurlijk met de motor, want welke gezonde motorrijder gaat er nu met de auto als er bijna niemand op de weg gaat zijn :]

Enniewee, vandaag een metalen beugeltje gelast voor de zijkap van de Transalp SM, binnenkort maar eens de benzinetank mock-uppen.
 
O-) Misschien mag dit niet mee tellen daar het om een 50cc scooter gaat. Vandaag niet zo hard hoeven te werken en de temperatuur is redelijk. Dus had genoeg puf over om de remklauw aan te pakken. :Y Gelukkig heb ik hem al eens eerder er af gehad en alle bouten, inbussen ingevet. 👍 Nu is alles makkelijk los te krijgen. Tjonge wat ziet dat er uit na een jaartje. Na schoonmaken en daarna polijsten met chromepasta zie je het verschil. Rechts is de gepolijste en links de onbehandelde.

De remblokken zijn nog niet versleten dus die plaats ik terug

Ik maak ze goed schoon en smeer de achterzijde in met kopervet om het piepen tegen te gaan.

De cilinders zijn zeer smerig dus dat wordt poetsen.
Met zeer fijn schuurlinnen met chroompasta er op en dan maar polijsten. Daarna de cilinders draaien zodat je helemaal rond ben.

Daarna met ATE pasta de remcilinders met een kwastje ingevet en daarna voorzichtig de remcilinders stuk voor stuk terug duwen.

Na montage het wiel er in en dan de rem voorzichtig weer aanzetten totdat de remklauw de schijf goed pakt. Ik wilde even een rondje rijden maar na 3 weken stil staan krijg ik de scooter niet gestart. Accu geeft 11,2V aan en na 3 keer proberen zakt deze tot 10,2V. Met de kickstarter wil hij na 6 keer starten maar valt na 10 sec. weer uit. Dit wordt weer een lijdensweg met de E10 brandstof. Na 3 minuten trappen blijft hij eindelijk lopen. Helaas rem werkt prima maar piepen verschrikkelijk. |(Morgen maar eens weer uit elkaar en een betere laag kopervet er op.
 
Weet je zeker denk je dat je dat oplost met kopervet? De achterkant piept niet. De voorkant tegen de schijf. Ik weet niet of het helpt maar de blokken even opschuren en de schijf een oppervlakte behanseling geven is misschien een dingetje
 
Weet je zeker denk je dat je dat oplost met kopervet? De achterkant piept niet. De voorkant tegen de schijf. Ik weet niet of het helpt maar de blokken even opschuren en de schijf een oppervlakte behanseling geven is misschien een dingetje
Bedankt, ga ik morgen doen. Op het internet en in de garage vertelde ze mij dat de blokken aan de achterzijde moesten worden ingevet om trillen/piepen te voorkomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan