Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ben deze maand reeds 2 x in een controle geraakt, 1é keer op snelweg en een keer op een drukke rijksweg,steeds met de wegpolitie. Natuurlijk met alles in orde en dus bang afgewacht wat ze zouden zeggen over die fluo plakband. Wel, dat was geen enkel probleem, ze vonden het goed dat ik wou meer zichtbaar worden.
Je valt op .Komt door het fluo plakband.
 
star shift EVO gemonteerd op de sp1 trackbike.
olie ververst
koelwater ververst
nu tijd om de vaste wielbussen te monteren met nwe stofkeringen.
morgen is de rest aan de beurt.
 
Leuk. Goede beschrijving van een prima winterklusje! Hopelijk heb je nog iets aan de handvatverwarming deze "winter". ;)

Ik wacht nog steeds op mijn injector uit de USA voordat de opbouw van de RSV4 met Dynojet PC V en SFM kan beginnen. SAS is inmiddels disabled, eerst maar een testrun zonder alle Dynoject spulletjes om te kijken of ik geen errors krijg.
 
'm even vies gemaakt en een kiekje gemaakt.
Wat rijd dat ding leuk zeg op losse ondergrond, alsof die ervoor is gemaakt :')
Wel eens kijken waarom mijn stuur zo nerveus beweegt bij het insturen, dat doet die nog niet zo lekker.

1611334418655.png
 
Wel mazzel met die uitloopruimte, zou zomaar slecht af kunnen lopen
 
Een (test)rondje gereden (niet droog ook 😕) en de bellypan aangepast ivm raken/hitte uitlaatbochten.
 

Bijlagen

  • 62BB3171-06AE-4B53-BB75-7CAD4BB1530E.jpeg
    62BB3171-06AE-4B53-BB75-7CAD4BB1530E.jpeg
    239,7 KB · Weergaven: 7
Vandaag een druppellader vastgemaakt op de accu, was eigenlijk niet nodig want starten ging nog prima:)
Maar nu hoeft de accu er niet elke helemaal uit om erbij te komen.
 

Bijlagen

  • 20210123_141347.jpg
    20210123_141347.jpg
    255,1 KB · Weergaven: 6
GSX400E! Daar heb ik heel wat jaar geleden veel op gereden. M.n. woon-werk en ritjes in de buurt, zo`n 4 jaar lang.
Rijd leuk he, zullen vooral ritjes in de buurt worden denk ik. Eind 2019 kunnen kopen voor een schappelijke prijs omdat ze al een paar jaar stil stond.
Nu proberen om nog wat onderdelen op de kop te tikken voordat je ze niet mee ziet..
Nieuwe banden kunnen ieder geval nog besteld worden.
Dit is trouwens een GS 450 E, het kapje is eraf op de foto, maar zijn bijna identiek toch.
 
Telefoon steuntje er op gebouwd en bevestiging voor power bank ( bij mooi weer anders ligt ie onder het kleppie, bewust zo en niet met usb aansluiting, heb niet de 40 ampere dynamo maar de oude dus wil deze buiten de handvatverwarming en verlichting niet zwaarder belasten, die dingen zijn duur)
 

Bijlagen

  • 2A044C6E-F4EE-4E5D-A523-D4448342594B.jpeg
    2A044C6E-F4EE-4E5D-A523-D4448342594B.jpeg
    129,1 KB · Weergaven: 10
  • C6A14DB5-27E0-4E7B-B256-303D96525B81.jpeg
    C6A14DB5-27E0-4E7B-B256-303D96525B81.jpeg
    147,4 KB · Weergaven: 8
  • 194FF893-F46F-46B8-86A5-5C17A6A6F04D.jpeg
    194FF893-F46F-46B8-86A5-5C17A6A6F04D.jpeg
    170,1 KB · Weergaven: 10
Vandaag begonnen aan een stukje onderhoud. De motor na de koop niet uitvoerig gecontroleerd, nu een lekkere garage om dat zelf te doen. Luchtfilter ziet er nog prima uit, bougies zijn goed, remmen voor voldoen ook nog. Maar toen kwam ik bij de remklauw achter.... een van de “brake pad pins” was dol-gedraaid. Geprobeerd met een grotere inbus sleutel, maar dat ging niet werken. Vervolgens een sleufje in de kop geslepen om met een platte schroevendraaier te proberen. Uiteindelijk met een plat bitje op de slagmoersleutel iets beweging in gekregen, maar verder ziet hij echt te vast.
Hebben jullie wellicht nog een idee om deze eruit te krijgen?

Gaat dus om deze: yamaha fzs600 brake pad pin - Google zoeken
 
@CDA441 is dat nu die alp? Ik heb je in het begin je een beetje gevolgd. Wat een vet ding geworden man

@PieterF dikke bike, heb je wat meer info over die motor en die koplamp? Je spiegel lijkt een beetje raar op de tweede foto trouwens :P
 
@CDA441 is dat nu die alp? Ik heb je in het begin je een beetje gevolgd. Wat een vet ding geworden man

Is inderdaad de alp :) Vorige week een velgensetje gehaald en eergisteren de nopjes erop gezet :)
Die alp is nog steeds niet 100%, de tank moet nog het beschermkapje hebben zodat het er iets beter uit ziet ;) Bedankt voor het compliment :)
 
@PieterF dikke bike, heb je wat meer info over die motor en die koplamp? Je spiegel lijkt een beetje raar op de tweede foto trouwens :P

Thanks, leuk te horen *D
Het is een Husqvarna SM610 uit 2008. Heb hem sinds afgelopen zomer in mijn bezit.
Die koplamp is volgens mij gewoon standaard. Maar het is idd een model dat je niet zovaak tegenkomt op straat.
Spiegel staat wel gewoon goed hoor, is meer gezichtsbedrog op de foto. Snap wat je bedoeld.
 

Holy smoley! 4 tact motor op een baby 3 wieler! ^^.

Vandaag een nieuwe 525 gouden ketting + nieuwe voortandwiel erop gedaan. Maar nog niet de ketting masterlink vastgeklonken. Maar goed ook. Heb denk ik niet genoeg vet erop gedaan. morgen meer vet in de masterlink + afmaken.D()an maandag weer rijden.
(Was meer werk dan ik had verwacht.... eerste keer ketting verwisselen. Achter tandwiel ziet er nog goed uit vergeleken met nieuwe)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan