Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Halve motor uit elkaar geschroefd om een nieuwe achter schokbreker te monteren...

DSC_2238.JPG


Nu weer in elkaar en een kort proefritje gemaakt voor een eerste indruk. Als het goed is zie je op de foto een klein stukje rode bling.
Het verschil is ongekend...
1613905405982.png
 
Samen met zoonlief een vlotte inspectie van de pitbikes, banden opgepompt en 1 voorband de binnenband recht gezet ipv ventiel diagonaal.
Koppeling hendel op de juiste plek en met beide een klein rondje.
Die met gescheurde ophanging moet echt eerst gefixt, je voelt en ziet beweging, dus zsm blok eruit en dan verder kijken (eventueel ff het oude blokje van zijn kleine pitbike erin)
We gaan morgen ff rijden
 
Niet vandaag maar gisteren, voor het eerst dit jaar de motorscooter onder het zeil vandaan. Laatste keer dat er mee gereden was op 26 november 2020.
Ritje van Brielle via Hellevoetsluis naar de Haringvlietdam en dan binnendoor bij Stellendam via de oude provincialeweg naar Melissant tot bij Oude-Tonge. Daar m'n meegenomen koffie en croissants gegeten. Hierna richting Hellegatsplein en bij Numansdorp binnendoor gereden naar Heienoord. Hierna richting Barendrecht langs de Ikea richting Rhoon. Ter hoogte van Charlois de A15 overgestoken naar de Waalhaven richting Maastunnel en aan de andere zijde via de Parkhaven richting Schiedam. Toen een stukje snelweg naar Maassluis om even wat te drinken bij een kennis. Hierna via de pont naar Rozenburg om weer te eindigen in Brielle :t
 
Niet vandaag maar gisteren, voor het eerst dit jaar de motorscooter onder het zeil vandaan. Laatste keer dat er mee gereden was op 26 november 2020.
Ritje van Brielle via Hellevoetsluis naar de Haringvlietdam en dan binnendoor bij Stellendam via de oude provincialeweg naar Melissant tot bij Oude-Tonge. Daar m'n meegenomen koffie en croissants gegeten. Hierna richting Hellegatsplein en bij Numansdorp binnendoor gereden naar Heienoord. Hierna richting Barendrecht langs de Ikea richting Rhoon. Ter hoogte van Charlois de A15 overgestoken naar de Waalhaven richting Maastunnel en aan de andere zijde via de Parkhaven richting Schiedam. Toen een stukje snelweg naar Maassluis om even wat te drinken bij een kennis. Hierna via de pont naar Rozenburg om weer te eindigen in Brielle :t
Als je de volgende keer MyRoute-app aanzet, scheelt dat een hoop tikwerk ;)
 
Een halve spuitbus S100 reiniger losgelaten op de ketting en tandwielen van de nieuwe aanwinst (die al maanden zonder kenteken in de garage staat). Daarna de Chainwax erop gedaan. Kan weer even mee zo denk ik.

ACCA131E-B506-4CCF-905D-485974F3E762.jpeg
 
Kijk, dat is mooi @Sjefman! Denk ook niet dat het "losse" achterkantje vorige keer dat we zijn gaan rijden alleen je band was....

ik heb het s-je eerst eens gewassen, dat had hij wel verdiend
i-HrSvCdd-L.jpg


Daarna het nieuwe Cardo Freecom 2+ setje bij mijn broertje in zijn helm gezet, en samen de motor op gestapt (broertje op zijn R1100r) om die dingetjes eens even te testen :)
Dat werkte perfect gelukkig. @Sjefman, volgende keer even een app proberen, moeten we dan met zijn 3en even voor gaan zitten samen om te proberen / testen. We hebben 2 apps op het lijstje staan iig.
 
Na gisteren een wat langere rit dan ik de laatste tijd gewend ben vandaag zo stram als een plank. Toch maar even de motor laarzen in het vet gezet.

IMG_20210222_095734.jpg


db
 
Na het verwijderen van het secondary air system op mijn rsv4, de boel teruggebouwd om te kijken of er geen errors zijn en dat was gelukkig het geval. Gisteravond weer alles uitgebouwd (tank, airbox, throttle bodies) en de Powercommander geïnstalleerd op de primaire injectors, en de Secondary Fuel Module op de airbox injectors. Enige wat nog moet gebeuren is de PCV aan de ECU koppelen met twee draden, en daarna kan hij gemapped worden!
 
Blok eronder weg, later schoonmaken en schade bekijken
Vanavond meer info, nu eerst rijden met zoonlief
 

Bijlagen

  • AB678E06-004F-4B38-A269-6C9F43C304A0.jpeg
    AB678E06-004F-4B38-A269-6C9F43C304A0.jpeg
    290,5 KB · Weergaven: 13
Bewust vh weekend niet gepakt en vandaag het eerste rondje 2021 gereden, mooi rustig op de weg.....15km ofzo.

Nu nog olieverversen en gaan.... :]
 
Blok eronder weg, later schoonmaken en schade bekijken
Vanavond meer info, nu eerst rijden met zoonlief
Bij het demonteren draaide ik de 4 bouten van de steppenbalk los, bij 1 bout kwam de carter olie eruit, nie goe nie geloof ik, zal het dus niet redden met de ophanging laten lassen.
Nu heb ik nog 2 blokken liggen, status onbekend. Had er al 1 in een los frame gehangen, maar moest alles van de rijdende overzetten om te testen, dus nooit aan toe gekomen
Plan B is nu dat blok erin te hangen en aansluiten, kijken of hij start, zo ja, easy fix, zo nee next blok.
Ook kan eventueel de 110cc semi automaat eronder, maar dan kan ik de boel niet meer verkopen, toch zonde geld.
Eerst maar dat anders blok eronder.

Nog ff een beun vraag, doutje erin met loctite (juiste variant) ga ik heg daarmee dicht krijgen? Of loop ik stuk op het ontvettsn deel, dat denk ik wel namelijk

Als laatste redmiddel kan ik ook 1 van die losse blokjes op offeren om het carter te gebruiken, weet alleen niet of dat gaat passen
 
Terug
Bovenaan Onderaan