Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

0,5pk ga je niet voelen... Al helemaal niet als het in de foutmarge zit van je meetapparatuur. Het verschil kan iets groter of kleiner uitpakken, dat zullen we nooit weten.

Ik ben trouwens wel fan van gewoon een oude luchtfilter weggooien en een mooi schone nieuwe plaatsen... Zie het voordeel in die wasbare dingen niet echt. Zal een kwestie van smaak zijn.
Ik vind een gewoon luchtfilter inderdaad ook ideaal.
En spuit het meerdere keren per jaar even uit met perslucht.
Vorig jaar lag er veel zand op de baan in Zandvoort, niet normaal wat er van één circuitdag uit kwam. _O-
(Ook hoopje zand in de luchtfilterbak zelf)
 
Dacht dat ik mijne vorig jaar ook had uitgeblazen. Bij nader inzien was dit niet waar....

1616153734552.png


Merkte wel degelijk verschil in het hoog toerigegebied. (na het plaatsen van een nieuwe)
 
Dacht dat ik mijne vorig jaar ook had uitgeblazen. Bij nader inzien was dit niet waar....

Bekijk bijlage 1609214

Merkte wel degelijk verschil in het hoog toerigegebied. (na het plaatsen van een nieuwe)
Ik merk ook heel vaak dat mijn motor ineens beter loopt. Na het tanken bijvoorbeeld. Logisch is het vaak niet.
Al zou je dat in dit geval wel verwachten en goed kunnen verklaren. :Y

Vandaar ik meer van de run voor en na had verwacht. _O-
 
0,5pk ga je niet voelen... Al helemaal niet als het in de foutmarge zit van je meetapparatuur. Het verschil kan iets groter of kleiner uitpakken, dat zullen we nooit weten.

Ik ben trouwens wel fan van gewoon een oude luchtfilter weggooien en een mooi schone nieuwe plaatsen... Zie het voordeel in die wasbare dingen niet echt. Zal een kwestie van smaak zijn.
Kosten. K&N filter kostte mij 1,5x een normaal filter, en gaat 50dkm mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Ik merk ook heel vaak dat mijn motor ineens beter loopt. Na het tanken bijvoorbeeld. Logisch is het vaak niet.
Al zou je dat in dit geval wel verwachten en goed kunnen verklaren. :Y

Vandaar ik meer van de run voor en na had verwacht. _O-
Kan ook betekenen dat die K&N zo slecht is dat ie gelijkwaardig presteert aan een vies oem filter. Jammer dat je niet ook een run met een schoon oem filter hebt kunnen doen. ;)
 
Kosten. K&N filter kostte mij 1,5x een normaal filter, en gaat 50dkm mee.

Goed punt.
Zal wel aan het model liggen dan :)

Voor mijn motor kost een normaal filter 20 á 30 euro, afhankelijk van merk. Een wasbaar K&N filter ongeveer 105, plus nog een service kit van 25 euro.
Voorgeschreven is een interval van 18.000 km.
Ik moet dus, grof gezegd, minimaal 60.000 km rijden voordat een wasbaar filter goedkoper wordt én ik moet er dan meer moeite in steken.
 
Goed punt.
Zal wel aan het model liggen dan :)

Voor mijn motor kost een normaal filter 20 á 30 euro, afhankelijk van merk. Een wasbaar K&N filter ongeveer 105, plus nog een service kit van 25 euro.
Voorgeschreven is een interval van 18.000 km.
Ik moet dus, grof gezegd, minimaal 60.000 km rijden voordat een wasbaar filter goedkoper wordt én ik moet er dan meer moeite in steken.
Dat is inderdaad een heel verschil. Het K&N filter kost voor mijn motor 60 euro, en een normaal filter 39 euro. Service kit had ik nog staan, en gaat al jaren mee.

Edit: ff gekeken; 65euro ipv 60euro, en 39,95euro ipv 39 euro
 
Laatst bewerkt:
Weer rustig aan de Monkey geklust, ja gaat op m'n dooie gemakje
Achterlicht eraf en de plaathouder op het achterspatbord gemonteerd
Ff mijn soldeerbout zoeken, dan kan ik de draadjes om solderen

Backstep past minder dan verwacht, kom met de kickstarter ook niet uit
Rem pedaal ook niet naar mijn zin

We prutsen nog wel ff verder, komt goed
 
Pure Porno.

En een rooie, die gaan niet verrot ook 🤘
Met het juiste onderhoud niet nee hoewel in dit model (gen1 v4) best wat kinderziektes zaten. Heb ook nokaskettingspanners al moeten vervangen; dat is niet zo standaard voor 20k km ;) maar zoals voor de meeste motoren kom je een eind als je je aan de voorgeschreven onderhoudsinterval houdt.
 
Neppe action carbon folie geplakt op de vorkpoten, gewoon als test om te zien hoe het eruit ziet als de poten zwart zijn. Zal ze spuiten met plastidip en dan de onderste triple tree ook maar meespuiten

1616273614534.png
 
Neppe action carbon folie geplakt op de vorkpoten, gewoon als test om te zien hoe het eruit ziet als de poten zwart zijn. Zal ze spuiten met plastidip en dan de onderste triple tree ook maar meespuiten

Bekijk bijlage 1609800
Zou ze laten anodiseren ipv plastidip.

Kwalitatief gezien stukken beter, plastidip is stuk gevoeliger voor steenslag.

Poten zijn helemaal vrij op zo'n naked.
 
Zou ze laten anodiseren ipv plastidip.

Kwalitatief gezien stukken beter, plastidip is stuk gevoeliger voor steenslag.

Poten zijn helemaal vrij op zo'n naked.

Is niet permanent bedoeld, gewoon om te testen of ik het iets vind, steenslag heb ik sowieso al op de poten dus kan ik die terug overspuiten ;)
 
Achter verlichting gemonteerd
Zie grote en kleine wielen 4 takt draadje, ik blijf niet typen, ben moe, stop ermee
Foto's en verhaal staan daar
 
Olie verwisseld van de ktm 690, inclusief alle filters. Slave koppelingscilinder er afgetrokken verloor alweer olie. Nieuwe vervangende cilinder besteld. Schijnt betrouwbaarder te zijn:

1616488375038.png


Kleurtje past mooi bij de ktm*D

Spruitstuk bocht begon een beetje te corroderen, opgepoetst en in de 2-takt olie gesmeerd en netjes opgepoetst. Nu hopen dat de cilinder snel binnenkomt.
 
Koppelingsplaatje vervangen op de Transali, op aanraden van een medeforummer op het advrider forum.
Had er nooit tijd voor vrijgemaakt, of had er nooit zin in.
Dit om het slippen van de koppeling in de hogere toeren tegen te gaan.
In de huidige koppeling zit er een kleiner plaatje met minder frictiemateriaal. Deze heb ik vervangen naar een volledige frictiemateriaalplaatje.
Nog geen testrit gedaan maar alleszins koppelt - en ontkoppelt ie.

Dit natuurlijk om betere wheelies te oefenen (niet voor openbare weg ;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan