Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vanmiddag de Oberon slave die ik 2e hands heb gekocht en al even had liggen maar eens op de ZRX gezet.
pxl_20210417_151448361-jpg.1620588


Kreeg hem eerst niet goed, voor m'n gevoel de nippel al veel te straks aangedraaid en nog spuitte de vloeistof eruit bij het knijpen in de koppeling. Toen het nippeltje van de oude er eens ingedraaid, 2x knijpen en ik had een werkende koppeling. :t

Lijkt even lichter dan de originele. Ben benieuwd hoe ik dat bij een echte rit ervaar.
 
Software update erin laten schieten bij de dealer

Weer wat opties erbij :)
Gelijk de pro-oiler gefixed pompje liet olie door bij stilstaand.

Bekijk bijlage 1620690
Dat zo n ding nog zo n ouderwetse ketting heeft verwacht je dan eigenlijk weer niet :? ,
ik had daar iets hyper moderns verwacht ,een mega onverslijtbare riem oid
 
Dat zo n ding nog zo n ouderwetse ketting heeft verwacht je dan eigenlijk weer niet :? ,
ik had daar iets hyper moderns verwacht ,een mega onverslijtbare riem oid

Blijft een Italiaan, het moet snel en voor snelheid is de ketting nog steeds 1.
Maar dat is idd een nadeel (voor mij dan, onderhoud. vandaar de pro-oiler scheelt iets)

En onverslijtbaar willen we niet, omzet en winst moet er zijn ;)
 
Blijft een Italiaan, het moet snel en voor snelheid is de ketting nog steeds 1.
Maar dat is idd een nadeel (voor mij dan, onderhoud. vandaar de pro-oiler scheelt iets)

En onverslijtbaar willen we niet, omzet en winst moet er zijn ;)
Is ook zo natuurlijk :t
 
Vering van de Breva 1100 afgesteld. Met name de statische hoogte (static sag) achter behoefte ernstig aandacht.
Heel veel klikjes extra voorspanning en ook extra rebound, waren nodig.
Maar het resultaat mag er wezen! De motor veert veel homoger (voor + achter gelijk dus).
En er is wat extra afstand tov het wegdek, waardoor de middenstandaard nu minder snel over de rijbaan schraapt.

Lekker een rondje van 75 km gereden, ook al omdat het weer zo heerlijk is.
 
We zijn vandaag met zijn drieen, @RobD en @RuD de hele dag bezig geweest met 1 (EEN) M6 tapeindje uit te boren en een Helicoil te plaatsen

En bier drinken, BBQen, vuur stoken
 
We zijn vandaag met zijn drieen, @RobD en @RuD de hele dag bezig geweest met 1 (EEN) M6 tapeindje uit te boren en een Helicoil te plaatsen

En bier drinken, BBQen, vuur stoken
Eén houdt het bier van de andere twee vast, terwijl de tweede met een verhit hoofd aanwijzingen geeft, en de derde iets aangeschoten probeert te boren? Zoiets zie ik voor me als je met zijn drieën biert, stookt en BBQ-t en ondertussen sleutelt.

Klink wel weer erg gezellig, dat dan weer wel!
 
Eén houdt het bier van de andere twee vast, terwijl de tweede met een verhit hoofd aanwijzingen geeft, en de derde iets aangeschoten probeert te boren? Zoiets zie ik voor me als je met zijn drieën biert, stookt en BBQ-t en ondertussen sleutelt.

Klink wel weer erg gezellig, dat dan weer wel!
Exact zo, en precies niet anders, maar juist die gezelligheid... En er hoeft niets af, niks moet...
 
Wel standaard checks gedaan maar niet gereden? Waarom dan wel die checks doen.

Oh jawel! Heerlijk gereden.
Maar 'een rondje rijden' telt niet in dit topic, heb ik me eens laten vertellen.


....ziet er uit als een lekker bitter biertje...alleen nu wat vroeg voor bier...

De foto is gelukkig van gisteravond.
Alhoewel... Ergens op de wereld is het al 12 uur. :t
Het was een 'Walrus 2 van the Mad Scientist' fantastisch bier!
 
Vandaag een sissybar met rugsteun voor de vriendin gemonteerd en daarna lekker met dit weer een middag wezen toeren en de omgeving van ons nieuwe huis verkent.
 

Bijlagen

  • 20210418_175551.jpg
    20210418_175551.jpg
    147,6 KB · Weergaven: 9
  • 20210418_123121_copy_756x1008.jpg
    20210418_123121_copy_756x1008.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 9
Vandaag de remblokken vervangen van de k1300s. Wil ik de linker remklauw losdraaien, blijkt dat beide bouten met de hand los zijn te draaien. Vrijdag dus de banden laten vervangen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan