Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

IMG_20210623_170813.jpg


IMG_20210623_172017~2.jpg


D'r uit met de oude zooi en er in met de eenvoudige YSS'jes.

Die lelleke blauwe dingen heb ik blijkbaar begin 2013 gekocht met het idee dat ze d'r maar tijdelijk op hoefden te zitten. Voor het geld hebben ze het dus prima uitgehouden.


@Dutch , bedankt voor de minimars en snickers ;)

Ik was trouwens al effe vergeten dat die blauwe dingen iets korter waren dan de originele. Scheelde goed iets van 2 cm aan.

db
 
Vandaag motor gewassen met veel water. Resultaat, lopen als een oude krant. Stationair zagen en voor mijn gevoel minder vermogen. Toen maar nieuwe bobines besteld. Deze dingen geven nog wel eens problemen bij regen (regen, wassen, beide is er water) heb heb ik gelezen. Hoop dat ik in de goede richting denk? Iemand enig idee?
Of is dit voor een ander topic? Ik twijfel een beetje.
 
Vandaag motor gewassen met veel water. Resultaat, lopen als een oude krant. Stationair zagen en voor mijn gevoel minder vermogen. Toen maar nieuwe bobines besteld. Deze dingen geven nog wel eens problemen bij regen (regen, wassen, beide is er water) heb heb ik gelezen. Hoop dat ik in de goede richting denk? Iemand enig idee?
Of is dit voor een ander topic? Ik twijfel een beetje.
Tja...baat het niet dan schaadt het niet toch? Als dit al benoemd werd als ( mogelijk) probleem heb je dat in ieder geval getackeld, anders weer verder zoeken, succes!
 
Carburateur cleaner in de tank. Volgetankt en vijftig kilometer gereden. Ik laat hem nu een nachtje staan om het spul te laten inwerken, en dan morgen weer een rondje rijden. Hopelijk werkt het. De motor had de neiging, op drie cilinders te gaan lopen. Werkt het niet, dan gaan in de winter de carburateurs eraf. 😀
 
IMG_20210615_160747.jpg


IMG_20210624_154947.jpg



Heb met mijn nieuwe stuurdemper een nieuwe setting uitgeprobeerd en een rondje op de Lekdijk gedaan. Vorige rit stond ie te sterk - insturen van bochten ging wat langzaam en kostte veel armkracht. Tikje zwakker gezet en is nu ongeveer perfect. Naast een goeie set banden letterlijk 1 van de beste mods die ik ooit heb gedaan aan een motor wat betreft hoeveel het de rijervaring verbetert.

Met een geweldig humeur in dit warme weer de motor een verfrissende douche gegeven en van top tot teen schoon gemaakt.
 
Niet zelf gedaan hoor, maar kleppen afgesteld, nieuwe bougies, nieuwe blokken achter, alle oliën (incl. filters) ververst....loopt weer als het spreekwoordelijke zonnetje 😉

Met dank aan Motor Service Weert 👍
IMG20210624120446.jpg
 
Bekijk bijlage 1647740

Bekijk bijlage 1647741


Heb met mijn nieuwe stuurdemper een nieuwe setting uitgeprobeerd en een rondje op de Lekdijk gedaan. Vorige rit stond ie te sterk - insturen van bochten ging wat langzaam en kostte veel armkracht. Tikje zwakker gezet en is nu ongeveer perfect. Naast een goeie set banden letterlijk 1 van de beste mods die ik ooit heb gedaan aan een motor wat betreft hoeveel het de rijervaring verbetert.

Met een geweldig humeur in dit warme weer de motor een verfrissende douche gegeven en van top tot teen schoon gemaakt.
Menso die 2e foto is wel stijve piemel werk 🤤🤤

Ik had precies hetzelfde met mijn stuurdemper, staat nu perfect maar was ff zoeken.

Toch vind ik voor m'n gevoel dat ik aardig wat clicks open heb staan.

Puur ter vergelijking de mijne staat nu 12 clicks open vanuit 0, hoe staat de jouwe?
 
Menso die 2e foto is wel stijve piemel werk 🤤🤤

Ik had precies hetzelfde met mijn stuurdemper, staat nu perfect maar was ff zoeken.

Toch vind ik voor m'n gevoel dat ik aardig wat clicks open heb staan.

Puur ter vergelijking de mijne staat nu 12 clicks open vanuit 0, hoe staat de jouwe?

Thanks!

Stand 1 is het zwakst, en 22 het sterkst. Mijne stond op 14 en die vond ik wat te sterk. Heb em teruggedraaid naar 9 vandaag.

Let wel ik heb een progressieve veer in de demper zitten dus een directe vergelijking gaat niet helemaal op.

De SDR heeft een lekker breed en hoog stuur, dus vlot en bijna moeiteloos insturen is precies wat een naked zo leuk maakt.
 
Olie ververst (filter inclus) en stuurdemper terug aangespannen want de houder kwam ietsjes los _O-
Volgende keer bij het tanken gaat er een flesje injector cleaner in
 
Door een foutje van MF dat hij het bericht niet kon plaatsen en het later nog maar eens moest proberen stond 2 keer hetzelfde bericht. Dus deze tekst staat nu in de plaats van het tweede bericht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan