Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik heb zojuist even wat kleine krasjes weg gewerkt met een lakstift. Door een te krappe schuur kom ik helaas weleens met een zijkant tegen de ingang 🙄. Vooraf wel even gewassen natuurlijk. 🥰
 

Bijlagen

  • FAE78AAA-B1FD-4BDD-818F-9CA3D71DA4B2.jpeg
    FAE78AAA-B1FD-4BDD-818F-9CA3D71DA4B2.jpeg
    309 KB · Weergaven: 66
  • 9DCFF652-5AEF-494D-8A6A-8B144B3EB6D9.jpeg
    9DCFF652-5AEF-494D-8A6A-8B144B3EB6D9.jpeg
    163,6 KB · Weergaven: 67
Ik heb zojuist even wat kleine krasjes weg gewerkt met een lakstift. Door een te krappe schuur kom ik helaas weleens met een zijkant tegen de ingang 🙄. Vooraf wel even gewassen natuurlijk. 🥰
Lakstift geeft vaak teveel lak af, ik gebruikte bij kleine krasjes voornamelijk de punt van een sateprikker. Ben je wel iets langer bezig, maar krijg je wel een wat strakker resultaat. :)
 
Vandaag de laatste dag van de test hoe veel kilometers ik kan rijden op een volle tank totdat hij op reserve moet. Dat was dus 196 miles, dus 315 km. En er moest 17,9 liter benzine in om hem weer tot aan het gaatje vol te krijgen.
En dat dus met veel stadsverkeer en het is al veel jaren zo (on)zuinig *O* . Dus voorlopig hoeft er nog geen carburateur revisie gepleegd te worden.
 
Laatst bewerkt:
Van huis naar werk, voor ongeveer 6 km langs een file gereden. Reden: de tunnel bij afslag Rosmalen A59 was onder gelopen. Was net op tijd op werk..... vele file mensjes zullen wel te laat komen.. =(
 
Nieuw rubber voor en achter onder de motor en de wiellagers gecheckt.
 

Bijlagen

  • 1890F1D1-9C9F-4228-827A-556C7FD6D405.jpeg
    1890F1D1-9C9F-4228-827A-556C7FD6D405.jpeg
    410,6 KB · Weergaven: 37
M’n nieuwe navigatie gemonteerd.
Gaten van TomTom en Garmin komen overeen, dus dat was een meevaller.

Het tot leven wekken van de Zumo ging niet vanzelf, ding was zo leeg dat ie niet wilde starten.
En als die uit stond laadt het apparaat niet op.
Pas na een paar keer proberen ging het opstarten wel goed, en laadde die wel op.
Ben er erg blij mee, communicatie met telefoon en Cardo ging direct goed, en de werking is ook super.

Als afsluiting nog een foto na de testrit, en de tank leeg was.
5B9D99D2-4732-4FD8-8941-E946F4FF9666.jpeg

Ps.
Ná het tanken heb ik de dagteller gereset, én de klok op zomertijd gezet:$
 
M’n nieuwe navigatie gemonteerd.
Gaten van TomTom en Garmin komen overeen, dus dat was een meevaller.

Het tot leven wekken van de Zumo ging niet vanzelf, ding was zo leeg dat ie niet wilde starten.
En als die uit stond laadt het apparaat niet op.
Pas na een paar keer proberen ging het opstarten wel goed, en laadde die wel op.
Ben er erg blij mee, communicatie met telefoon en Cardo ging direct goed, en de werking is ook super.

Als afsluiting nog een foto na de testrit, en de tank leeg was.
Bekijk bijlage 1655628
Ps.
Ná het tanken heb ik de dagteller gereset, én de klok op zomertijd gezet:$
mooi man:Y
 
Gisteren even de olie en oliefilter vervangen van mijn 250 Scarabeo…
Ondanks de 40000 op de teller, verbruikt hij helemaal niks.
De olie zag er nog redelijk goed uit, maar na vervanging merk ik toch dat hij stiller is (of lijkt).
We kunnen weer ff!
 
M’n nieuwe navigatie gemonteerd.
Gaten van TomTom en Garmin komen overeen, dus dat was een meevaller.

Het tot leven wekken van de Zumo ging niet vanzelf, ding was zo leeg dat ie niet wilde starten.
En als die uit stond laadt het apparaat niet op.
Pas na een paar keer proberen ging het opstarten wel goed, en laadde die wel op.
Ben er erg blij mee, communicatie met telefoon en Cardo ging direct goed, en de werking is ook super.

Als afsluiting nog een foto na de testrit, en de tank leeg was.
Bekijk bijlage 1655628
Ps.
Ná het tanken heb ik de dagteller gereset, én de klok op zomertijd gezet:$
Schermpje van die Zumo ziet er echt wel goed uit in vergelijking met mijn oude 660….
 
Niet aan maar voor de motor een schadeformulier ingevuld. Stilstaand voor een verkeerslicht van achter aangereden door een onoplettende dame in een Hyundai I10. Overeind gebleven en wonder boven wonder tot geen schade kunnen ontdekken. De Hyundai heeft de voorbumper aan gort. Bizarre is dat ik gisteren ook met de auto van achteren ben aangereden. Nota bene in de wasstraat. Oudere man met een Volvo V70 automaat vergat te remmen, flinke klap. Beide voertuigen door dealer laten checken aankomende week.
 
Terug
Bovenaan Onderaan