Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Niet aan maar voor de motor een schadeformulier ingevuld. Stilstaand voor een verkeerslicht van achter aangereden door een onoplettende dame in een Hyundai I10. Overeind gebleven en wonder boven wonder tot geen schade kunnen ontdekken. De Hyundai heeft de voorbumper aan gort. Bizarre is dat ik gisteren ook met de auto van achteren ben aangereden. Nota bene in de wasstraat. Oudere man met een Volvo V70 automaat vergat te remmen, flinke klap. Beide voertuigen door dealer laten checken aankomende week.
Oei!
Veel geluk gehad.
Zou maar binnen blijven deze week, en een staatslot kopen.
Want iemand met zoveel mazzel…. 😉
 
Niet aan maar voor de motor een schadeformulier ingevuld. Stilstaand voor een verkeerslicht van achter aangereden door een onoplettende dame in een Hyundai I10. Overeind gebleven en wonder boven wonder tot geen schade kunnen ontdekken. De Hyundai heeft de voorbumper aan gort. Bizarre is dat ik gisteren ook met de auto van achteren ben aangereden. Nota bene in de wasstraat. Oudere man met een Volvo V70 automaat vergat te remmen, flinke klap. Beide voertuigen door dealer laten checken aankomende week.

Ha, bizar.+1 Ik stond met de Transalp voor het stoplicht toen er een dronkelap (volgens de getuigen) met een bestelauto achterop knalde. Ook wonder boven wonder de boel overeind gehouden.

Alleen is bij mij de dader gevlucht. Gelukkig kenteken genoteerd en aangifte gedaan en er waren behulpzame getuigen. Dader is ook al gevonden, alleen ontkent te hebben gereden (auto uitgeleend blabla).

Aardig schrik in de benen en ook wel wat schade aan de motor. Hoeveel moet ik nog uitzoeken maar ik kon wel rijdend naar huis.
Hoe werkt een dergelijke schadeafhandeling? En hoe laat ik de motor controleren en een schadebedrag opstellen?
Ik denk dat er wat lagers in de achterwielophanging de klap niet helemaal hebben overleefd en wil sowieso graag zeker weten dat de boel allemaal nog recht is.
 
Ik hoop dat het goed gaat met je, dat is het belangrijkste.
Ben je allrisk verzekerd dan je zal dit middels eens schadeformulier bij je verzekering moeten melden. Ik zou er een telefoontje aan wagen. Maak een kopie van je aangifte en die die bij je schadeformulier. Bij WA verzekering weet ik niet of je de schade vergoed krijgt.
 
Ik heb idd WA+
De schade zal wel vergoed worden, de tegenpartij is immers bekend (met aangifte en getuigen). Alleen voor de strafzaak (wegrijden na aanrijding) is het van belang wie er achter het stuur zat.

Met mij gaat 't gelukkig gewoon goed. Ik ben vooral benieuwd naar hoe het werkt met vaststelling vd schade en wie wat op welk moment doet.
Met het koekblik heb ik alleen ervaring met allrisk-leasebakken...
 
Met name als de schuldvraag duidelijk is, zijn er bedrijfjes die alles claimen
Met de bezorgbrommers diverse keren gehad, bij mijn verzekeraar gemeld, zei hebben vaak wel contacten met zulke bedrijven, en vragen of ze het aan hun mogen doorgeven
Tot nu toe goede ervating mee, de kosten die zij maken zijn ook voor de tegenpartij
Succes
 
Thanks Chris. Alles goed hier. Verhuisd naar Gelderland en na een paar jaar toch maar weer een Varadero gekocht om lekker in de omgeving te trukken. Bij jullie?
Gelderland? Dat is ff andere koek, vast zat mooie routes daar :] Wij zaten trouwens ook aan de grensregio te denken om naar te verhuizen, maar toch maar besloten het wat dichterbij te houden, Hoeksche Waard is ook relaxt :t Wellicht later nog eens…
 
Ha, bizar.+1 Ik stond met de Transalp voor het stoplicht toen er een dronkelap (volgens de getuigen) met een bestelauto achterop knalde. Ook wonder boven wonder de boel overeind gehouden.

Alleen is bij mij de dader gevlucht. Gelukkig kenteken genoteerd en aangifte gedaan en er waren behulpzame getuigen. Dader is ook al gevonden, alleen ontkent te hebben gereden (auto uitgeleend blabla).

Aardig schrik in de benen en ook wel wat schade aan de motor. Hoeveel moet ik nog uitzoeken maar ik kon wel rijdend naar huis.
Hoe werkt een dergelijke schadeafhandeling? En hoe laat ik de motor controleren en een schadebedrag opstellen?
Ik denk dat er wat lagers in de achterwielophanging de klap niet helemaal hebben overleefd en wil sowieso graag zeker weten dat de boel allemaal nog recht is.
Als hoofdbestuurder ben je aansprakelijk als de bestuurder die reed niet wil betalen. E.e.a is nog wel afhankelijk hoe hij verzekerd is, aansprakelijk sowieso.
 
Maar zolang hij niet als bewezen bestuurder staat zal de verzekeraar uitkeren in combinatie met potentieel dronkenschap. Als hij als bezopen bestuurder staat zal de verzekeraar wel uitkeren maar misschien ook geld terug willen zien van hem.

db
 
Voor de schade zal het inderdaad precies zo verlopen neem ik aan.
Hij heeft daarnaast een aangifte van doorrijden na een aanrijding aan z'n broek. De wetgeving daarvoor is schijnbaar nogal aangescherpt dus ik hoop dat simpelweg ontkennen dat je bestuurder was niet leidt tot vrijspraak of strafvermindering. Dat zou m.i. een soort beloning zijn voor dit wangedrag.
Maar goed, zijn strafzaak is mijn pakkie an verder niet. Ik ga ervan uit dat mijn rechtsbijstand de schade vlot zal verhalen op de verzekering van de tegenpartij. Zijn verzekering zal o.b.v. het PV waarschijnlijk ook nog een appeltje te schillen hebben, maar dat is volgens mij wederom mijn pakkie an niet.
 
Bij mijn 701 enduro de olie ververst.
Moet eigenlijk bij iedere 10k maar vertrouw het toch niet.
Blijft een makkelijke motor om aan te sleutelen, alleen zijn 4 oliefilters best vervelend om te doen in 1 motor.
En de enduro wielen weer omgewisseld voor supermoto wielen

Zo'n oliepan is wel verrekte handig

IMG_20210719_190054.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oude band BT-45, totaal 32500 km op gereden (tot aan de markeringen op gereden) en vervangen door een BT-46. Een motor garage laten doen. Ben benieuwd hoeveel km ik uit deze nieuwe band kan halen.

Daarnaast mijn motorketting grondig schoongewassen en ingevet. Eerste keer in mijn leven, dat het zo goed gedaan is....
 
Hoofdzakelijk woonwerk, en ben niet meer zo een persoon dat scheurt en heel snel links en rechts van rijlaan wisselt. Dat scheelt ook. Ben een tamme rijder geworden, met af en toe de tanden erin omdat het moet. Risico moment ontwijken, zo snel mogelelijk. Dan wel ape - rete snel.

Als ik de band marketing ook oprij, kan ik misschien 40K halen....maar dat wil ik niet uitproberen. Het is trouwens mooi dat de band heel geleidelijk afslijt. ook bij de laatste mm's....

Zal straks wat foto's maken en delen, is wel leuk om te zien, dan alleen lezen...
 
Laatst bewerkt:
BT45 gelijkmatig slijten? Ik had het idee dat ze bij de mijne ooit de compounds omgedraaid hadden.

Ik heb er één opgereden, (jaja, iets te ver) op mijn eerste XJ900. Band was al vrij vierkant toen ik dat ding kocht. Op het laatst ging hij ook geen bocht meer om. Nieuwe band (michelin pilot activ) leek de motor 100 kilo lichter te zijn _O- .

1626858344986.png
 
Vandaag maar eens nieuwe olie erin gekieperd.
Zat er schat er zo’n 10000km in, maar merkte aan het schakelen dat het tijd werd.

Dit keer zonder filter, want die heb ik in tegenstelling tot de olie niet op voorraad.
Ga ik toch maar regelen want te lang niet wisselen is ook niet goed.

Die Stahlbus snelkoppeling werkt echt fantastisch, heb behalve m’n handen geen gereedschap nodig.
En het draadgat slijt niet meer.

In de zomer kan het prima met koude motor, in de winter stroomt het mij te traag.
Olie op voorraad is ook erg handig, alleen de afvoer van de oude olie is lastiger, nu je geen lege flessen meer overhoudt.

En o ja, ketting gespannen, smeersysteem ervan gecontroleerd, remschijven opgemeten, voorpoten schoongemaakt, remvoering controle, hang en sluitwerk nagekeken.

Vergeten: het wapperend stukje tape aan de kabelboom onder de teller wat mij al 2 maanden irriteert :+
 
Bij een snackbar in de buurt vragen om lege ketchup/mayonaise/satesaus emmer (s) makkelijk open/dicht gaat een liter of 10 in, kun je zo afleveren bij de milieustraat (wel afgewerkre olie rrop schrijven)

Wij gebruiken ze ook overal voor
Voornamelijk opslag/vervoer van gesneden vlees en groente, maar ook behanglijm en gips aanmaken
 
Bij een snackbar in de buurt vragen om lege ketchup/mayonaise/satesaus emmer (s) makkelijk open/dicht gaat een liter of 10 in, kun je zo afleveren bij de milieustraat (wel afgewerkre olie rrop schrijven)

Wij gebruiken ze ook overal voor
Voornamelijk opslag/vervoer van gesneden vlees en groente, maar ook behanglijm en gips aanmaken
Voor afgelopen olie lijkt een emmer mij niet handig. (Lees: ik ben onhandig en laat hem denk ik omvallen)
Veel industriele bedrijven hebben vaak 20 liter kannen over die ze weg gooien. Deze gebruik ik om mijn afgelopen olie in af te voeren.
 
Voor afgelopen olie lijkt een emmer mij niet handig. (Lees: ik ben onhandig en laat hem denk ik omvallen)
Veel industriele bedrijven hebben vaak 20 liter kannen over die ze weg gooien. Deze gebruik ik om mijn afgelopen olie in af te voeren.
Die ketchup/sate/mayonaise emmers hebben een goed afsluitbaar deksel, deksel dicht, en hij valt om, geen probleen,
 
Terug
Bovenaan Onderaan