Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Even lekker de gebruikte tankhoes staan schrobben... kan wel een likje verf gebruiken 🤣

IMG_0944.jpeg
IMG_0950.jpeg
 
Ik reed al een tijdje rond met een niet werkende sensor op de radiator, ventilator bleef draaien, dus sensor maar losgekoppeld.
De Honda had er eigenlijk niet zoveel last van, zolang je rijwind had ging het prima, en paar minuten stoplicht ook wel.

Vandaag was de dag dat ik de sensor vervangen heb, moest wel wat plastic van de motor af, maar verder viel het mee.
Oude sensor eruit, vinger op het gaatje, nieuwe sensor erin.
Koelvloeistof zover mogelijk opgevangen en teruggegooid door een koffiefilter, klein scheutje nieuw erbij.

Net weer stukje gereden, bij lang stilstaan gaat de ventilator weer netjes draaien.

Sensor.jpg

Opvang.jpg

terug.jpg
 
Ik reed al een tijdje rond met een niet werkende sensor op de radiator, ventilator bleef draaien, dus sensor maar losgekoppeld.
De Honda had er eigenlijk niet zoveel last van, zolang je rijwind had ging het prima, en paar minuten stoplicht ook wel.

Vandaag was de dag dat ik de sensor vervangen heb, moest wel wat plastic van de motor af, maar verder viel het mee.
Oude sensor eruit, vinger op het gaatje, nieuwe sensor erin.
Koelvloeistof zover mogelijk opgevangen en teruggegooid door een koffiefilter, klein scheutje nieuw erbij.

Net weer stukje gereden, bij lang stilstaan gaat de ventilator weer netjes draaien.

Bekijk bijlage 1680879
Bekijk bijlage 1680880
Bekijk bijlage 1680881
Altijd lekker om wat te fixen :t
 
Ik heb vandaag hard bags gemonteerd op mijn virago. Het zijn universele koffers van motea. Omdat bij een virago de knipperlichten hopeloos in de weg zitten voor tassen en koffers, heb ik een set koffers gekozen waar lampen in zitten, en deze aangesloten op de knipperlichten, zodat ik de originele kon laten vervallen. (uitgezocht bij de rdw, dat rode knipperlichten aan de achterkant zijn toegestaan in Nederland). Het mooie vindi ik dat de rondingen van de koffers goed aansluiten bij de ronde vormen van de motor zelf, en dat de klassieke stijl (lees chroom :p) ook complimenteert met de rest van de motor.

Het was wel een gok, want ik kon nergens op het internet een goed voorbeeld vinden van iemand anders vinden, die hard bags heeft gemonteerd op een virago xv1100 (of xv1000 of xv750). Normaal gesproken zie je alleen maar van die leren tassen.

wat plaatjes bij het praatje:

AM-JKLVSkkVNFA0S1fAAIjK-pQjP6p99JZ7cmG6yMtMUSzfhPxC8fgVT5c7bz5uBKg7XPTuLE6ftfsoQBR_ot-VNJuqfBKlK-MYTYTuudt5F7kaECkO7D9th_SIxlJb_Xd60lirCdzAMpWhlG4HcqljQAcv2vg=w2476-h1856-no


AM-JKLXN8LeN0BQ7aGTNklkr_F9nJoWlYVoaCXuqFgDN7g757kKSXO2AeYgB99qfQrxRASbVwmUQWkNi8ZQvCz8kB-D8HA6ql-Ma-y_mk__ZPdCXLpHlBZIfocVaN48CtF_11jfau7L2NIb_EW2Hx61vFoINSg=w2476-h1856-no


AM-JKLUrgFvGCM6ro_3X9vrfDSnYwtoS_Fz5wpQDgs3evsYCJx-6TN2ERSkvISpypuaZETxK9NEVvVem2-kAtCcKTVrGlGY5m9FvuXNwFe5fFEuyymPCqrcWiY8NrIrwSLJWe4zdzzrRp6JM4LfXlLUce1_q8g=w2476-h1856-no


 
Eigenlijk gisteren, bij de K1300 klepspeling gecontroleerd alles binnen de specificaties gelukkig. Uilaat spruitstuk verwijderd om wat corrosie plekjes onder op het blok aan de voorzijde bij te werken. 1 staafbobine klikte niet lekker op de bougie en van een andere bobine was het borgnokje van de stekker afgebroken. Twee gebruike besteld, maar dat is een andere rubriek :P . Verder klapte ik de spiegels waarschijnlijk voor het eerst in 10 jaar in, (moeten ingeklapt om te demonteren) de linker spiegel zat zo vast dat het inklap mechaniek het begaf. Deze ook gelijk maar besteld. Kortom heerlijk bezig geweest :t
 

Bijlagen

  • IMG_20210927_103814~2.jpg
    IMG_20210927_103814~2.jpg
    252,3 KB · Weergaven: 37
  • IMG_20210928_192809.jpg
    IMG_20210928_192809.jpg
    218,4 KB · Weergaven: 37
Ik heb vandaag hard bags gemonteerd op mijn virago. Het zijn universele koffers van motea. Omdat bij een virago de knipperlichten hopeloos in de weg zitten voor tassen en koffers, heb ik een set koffers gekozen waar lampen in zitten, en deze aangesloten op de knipperlichten, zodat ik de originele kon laten vervallen. (uitgezocht bij de rdw, dat rode knipperlichten aan de achterkant zijn toegestaan in Nederland). Het mooie vindi ik dat de rondingen van de koffers goed aansluiten bij de ronde vormen van de motor zelf, en dat de klassieke stijl (lees chroom :p) ook complimenteert met de rest van de motor.

Het was wel een gok, want ik kon nergens op het internet een goed voorbeeld vinden van iemand anders vinden, die hard bags heeft gemonteerd op een virago xv1100 (of xv1000 of xv750). Normaal gesproken zie je alleen maar van die leren tassen.

wat plaatjes bij het praatje:

AM-JKLVSkkVNFA0S1fAAIjK-pQjP6p99JZ7cmG6yMtMUSzfhPxC8fgVT5c7bz5uBKg7XPTuLE6ftfsoQBR_ot-VNJuqfBKlK-MYTYTuudt5F7kaECkO7D9th_SIxlJb_Xd60lirCdzAMpWhlG4HcqljQAcv2vg=w2476-h1856-no


AM-JKLXN8LeN0BQ7aGTNklkr_F9nJoWlYVoaCXuqFgDN7g757kKSXO2AeYgB99qfQrxRASbVwmUQWkNi8ZQvCz8kB-D8HA6ql-Ma-y_mk__ZPdCXLpHlBZIfocVaN48CtF_11jfau7L2NIb_EW2Hx61vFoINSg=w2476-h1856-no


AM-JKLUrgFvGCM6ro_3X9vrfDSnYwtoS_Fz5wpQDgs3evsYCJx-6TN2ERSkvISpypuaZETxK9NEVvVem2-kAtCcKTVrGlGY5m9FvuXNwFe5fFEuyymPCqrcWiY8NrIrwSLJWe4zdzzrRp6JM4LfXlLUce1_q8g=w2476-h1856-no


Bekijk bijlage 1681061
Staat goed! :t
 
Eigenlijk vloeken in de kerk.........
Heb de mio van mijn dochter over genomen (zou heel slecht zijn), nou, dat valt best mee
Voorband was wel op (en 10 jaar oud), vanavond een nieuwe opgelegd, die 10 inch zijn wel rot dingen
Ventiel sleutel niet bij me, dus morgen oppompen.
 
Vanavond op pad geweest voor nieuwe motorlaarzen. Helaas niet kunnen slagen want maat 47/48 is nu niet heel courant gelukkig wel een paar nieuwe handschoenen van IXS maat XXXXL kunnen scoren.
Bij de motor heb ik de Insert uit de demper gehaald om te kijken hoe dat bevalt qua geluid. Morgen ga ik dus maar op de motor naar het werk.
 
Van de week de telefoonhouder (incl. draadloos opladen) en de Denali Soundbomb Split (luide toeter) gemonteerd en aangesloten 👌
 
Welk merk telefoon houder als ik zo brutaal mag zijn?
Uiteraard! Is van Ali. Dit omdat het een 1-1 kopie is van de Interphone Crab EVO Wireless.

Bij deze: 10.46US $ 18% OFF|Motorfiets Draadloze Oplader Achteruitkijkspiegel Mount Ondersteuning QC3.0 Met Usb Snel Opladen Voor Mobiel Smartphone Houder Stuur|Phone Holders & Stands| - AliExpress
Ze hebben hem ook zonder lader, kijk even goed welke je kiest. Het is echt exact dezelfde als de Interphone Crab Evo Wireless! Maar dan 1/3e van de prijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan