Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Van Ali naar e-keur.

Motor van de vrouw had LED knippers. Maar tijdens een rondje toeren zag ik eigenlijk in het daglicht nauwelijks wat knipperen. Louis.nl to the rescue en gewoon nette kleine e-keur knippers besteld. Wellicht op video niet super goed te zien, maar lichtopbrengst is belachelijk slecht van die LED knippers, dat ik het gewoon niet verantwoord vond om mee door te rijden.

Ali (denk ik):


Nieuw met e-keur:


Ja de voorkant moet nog, dus knipperen ze dan ook normaal. Helaas dacht ik dat ik er 4 had besteld dus morgen komen de volgende 2 pas binnen _O-
 
Uiteraard! Is van Ali. Dit omdat het een 1-1 kopie is van de Interphone Crab EVO Wireless.

Bij deze: 10.46US $ 18% OFF|Motorfiets Draadloze Oplader Achteruitkijkspiegel Mount Ondersteuning QC3.0 Met Usb Snel Opladen Voor Mobiel Smartphone Houder Stuur|Phone Holders & Stands| - AliExpress
Ze hebben hem ook zonder lader, kijk even goed welke je kiest. Het is echt exact dezelfde als de Interphone Crab Evo Wireless! Maar dan 1/3e van de prijs.
Die heb ik ook op mijn V-strompje. Topding! :t
 
Van een hele ranzige tank beschermer

IMG-20211001-WA0005.jpeg


En veel schoonmaken en poetsen...

Naar een prima resultaat.
IMG-20211002-WA0001.jpeg
 
Na diverse uurtjes met kleine borsteltjes de corrosie plekjes aan de voorzijde van het blok van de K1300GT weggepoetst te hebben. Een laagje verf opgezet. (Was eigenlijk gisteren:$)
Vandaag verf laagje 2 en 3. Ik heb er zin an:t
Bekijk bijlage 1682278
Rijd je niet graag met de motor misschien? :+
Is dat de reden waarom je hem volledig uit en elkaar haalt en in concours staat probeert te brengen? ;)
 
Rijd je niet graag met de motor misschien? :+
Is dat de reden waarom je hem volledig uit en elkaar haalt en in concours staat probeert te brengen? ;)
Als ik die losse verf dan tegenkom met onderhoud dan kan ik dat niet laten zitten. Dan zie ik onder het rijden in mijn gedachten de corrosie verder kruipen onder de lak.
Maar je hebt wel een punt ik hou de motoren graag netjes. Eigenlijk zou ik een of ander brik of model erbij moeten hebben waarbij het mij totaal niet boeit of dat die afgeleefd wordt door gebruik.
Maar ja die ga je dan waarschijnlijk ook weer waarderen, en dan begin ik weer O-)
 
De GS van nieuwe vloeistoffen voorzien. De laatste keer was voor Corona. Sindsdien maar drie keer op mijn werk geweest. De baas eist nu weer dat we vaker naar kantoor komen. Dan maar de spullen ook weer in orde maken.
Ik greep nog wel even mis naar een oliefilter. Ik had er eentje liggen maar die was waarschijnlijk van een Triumph, Duc of Guzzi. Dat ging niet. Gelukkig had AFS @Super Blackbird nog voldoende BMW filters liggen. Altijd handig zo'n motorboer om de hoek.
 
@Toereloer, ik vind het wel een goede eigenschap van je. Zuinig zijn op je spullen. De wegwerp maatschappij is hopelijk op zijn retour. Mijn complimenten!
Motor rijden is voor mij denk ik 50/50, 50% rijden en 50% sleutelen/techniek in de breedste zin van het woord. Nieuw is mooi natuurlijk maar allen gebruiken geeft mij niet al de voldoening.
Iedere gek zijn gebrek zeg maar ;)
 
Als ik die losse verf dan tegenkom met onderhoud dan kan ik dat niet laten zitten. Dan zie ik onder het rijden in mijn gedachten de corrosie verder kruipen onder de lak.
Maar je hebt wel een punt ik hou de motoren graag netjes. Eigenlijk zou ik een of ander brik of model erbij moeten hebben waarbij het mij totaal niet boeit of dat die afgeleefd wordt door gebruik.
Maar ja die ga je dan waarschijnlijk ook weer waarderen, en dan begin ik weer O-)
Herkenbaar idd. Mooiste brikken verkocht uiteindelijk :p
 
Eigenlijk zou ik een of ander brik of model erbij moeten hebben waarbij het mij totaal niet boeit of dat die afgeleefd wordt door gebruik.
Maar ja die ga je dan waarschijnlijk ook weer waarderen, en dan begin ik weer O-)
Klopt helemaal, ik heb zo'n oude brik (gekocht met het idee dat ik liever rij dan poets, en dus ook bij slecht weer kan rijden), maar ben dus toch aangestoken door het poetsmonster. ;) 'T is toch een beetje je trots he?
 
Ik greep nog wel even mis naar een oliefilter. Ik had er eentje liggen maar die was waarschijnlijk van een Triumph, Duc of Guzzi.
Opgelost. Het is een oliefilter voor een Kawa KLE500. Als er iemand nog een winter project zoekt. Voor een paar honderd euro krijg je er een gratis oliefilter bij.
 
AM-JKLXSp2PlWXArEBPN9DLxT3FnPhcxkjIvjT_lMKqVsqc1ap4CiicSo2QzHQv2n7YoTHd6tvlNcP_bbfA2zng_VqreogJxF3G03CJObqMiTKuEyM5f47Q70KkUA0aZ5Hk6wa0qsAL4mk2IDbHDJY73YG0-uQ=w1227-h921-no
Gisteren de navigatie en de usb aansluiting opnieuw geplaatst. Usb nu met de openingen onder het stuur ipv er boven (geeft een 'cleanere' look, en de poorten zijn iets beter beschermt tegen vocht. De navigatie unit heb ik verplaatst vanuit het midden naar de rechterkant. Hij zit nu minder in de weg, en minder in het zicht. Tevens kon ik de kabel nu mooier wegwerken.
 
Smaken verschillen, maar ik vind een navi in het midden toch mooier staan.
 
AM-JKLXSp2PlWXArEBPN9DLxT3FnPhcxkjIvjT_lMKqVsqc1ap4CiicSo2QzHQv2n7YoTHd6tvlNcP_bbfA2zng_VqreogJxF3G03CJObqMiTKuEyM5f47Q70KkUA0aZ5Hk6wa0qsAL4mk2IDbHDJY73YG0-uQ=w1227-h921-no
Gisteren de navigatie en de usb aansluiting opnieuw geplaatst. Usb nu met de openingen onder het stuur ipv er boven (geeft een 'cleanere' look, en de poorten zijn iets beter beschermt tegen vocht. De navigatie unit heb ik verplaatst vanuit het midden naar de rechterkant. Hij zit nu minder in de weg, en minder in het zicht. Tevens kon ik de kabel nu mooier wegwerken.
en nu kun je alleen nog bochten naar links nemen ?
 
en nu kun je alleen nog bochten naar links nemen ?
zoals ik al zei, doet de foto het niet veel recht, er is nog ruimte zat tussen de navigatie unit en de tank. Doordat ik er een ultrawide foto van heb gemaakt, ziet het er inderdaad een beetje vervormd uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan