Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik heb meer het probleem dat het echt een bitch is als je de carterplug er in laat vallen. _O-
Ik tap de olie dan ook altijd af via een heel fijn thee-zeefje, zodat ik alle eventuele vervuiling in de olie kan checken... deze vangt ook gelijk de plug op als ik hem eens laat vallen...

losse-thee-tea4you-Theezeefje-met-2-oren.-31.jpg
 
Done: Öhlins achter shock+vering revisie (JD) + nieuwe lagers en teflon washers bij dogbone. Voor remklauwen revisie + dual carbon blokken.

Vandaag: Complete achterkant "gereviseerd"... nieuwe onderkuip met hitteschild -vorige was deels gesmolten-, kentekenplaathouder ontroest, gespoten, nieuwe kentekenplaatverlichting gemonteerd, stekkers van de knippers met weerstand goed gesoldeerd, alles (accu, achterlicht, PC5+SFM, slot, relais, uitlaatsteun) teruggebouwd. Alles rondom de achterbrug gedemonteerd (kettinggeleider, kettingbeschermers), alles klaargemaakt voor nieuwe ketting+tandwielen. Berg vet verwijderd bij voortandwiel, achterbrug complete clean-up.

To do: ketting klinken, tandwielen monteren, achterrem reviseren voordat achterwiel er terug in gaat, gereviserde stuurdemper monteren, nieuwe koplampunit + LED's terugplaatsen, tankontluchtingnippel fixen, nieuwe radiateur terugbouwen aansluiten, nieuwe KV erin en dán lijkt het me een mooi moment om dat hele winteronderhoud te gaan verzilveren op het asfalt :]
 
Eindelijk 't km teller kabel ding van de yamaha vervangen, 't koelsysteem een flush gegeven en de radiator fans opnieuw aangesloten. Hopelijk raakt ie nu niet meer overhit als ik even stil sta in de zomer.

Nu alleen de hele kabelboom van de suzuki eens na (laten) lopen. Sindskort doen de koplamp, stadslicht en toerenteller 't opeens niet meer. Maar de kabelboom is een grote wirwar van verschillende mensen die eraan hebben lopen knippen en plakken dus dat wordt nog wel een dingetje -O- .
 
Staat er een in paniek verkerende buurman voor de deur; zn scooter loosde benzine en niet zo'n beetje ook. Ding kwam net terug van de garage want liep niet lekker en zou nu ok zijn. Tja.. moeten ze wel de vacuumkraan goed vastzetten op de benzinetank... Net getankt en nu weer leeg.
Ff handvast gezet/lekvrij gemaakt want er zit nog garantie op dat ding en ga daar verder niets aan doen qua vastzetten oid.
 
Zo, eindelijk de remleidingen uit 1996 vervangen door stalen remleidingen. Gelijk andere voorrempomp: motor was gevallen in de garage en de rechterspiegel brak af samen met het " alu-deel schroefdraad" van de pomp.....
Ik had er gelukkig hulp bij en vooral goed gereedschap als zo'n vacuumding!!!
IMG-20220423-WA0003.jpeg
 
Links en rechts vanuit de garage nog wat oude audio dingetjes van men vorige koekblik bij elkaar geharkt om een communicatie setje te maken voor in het zijspan, zodat er toch de enige info gewisseld kan worden als de kinderen meegaan.(de helmpjes die ze nu hebben kan geen com set in en wordt ook wel een dure aangelegenheid om nog 2x een cardo aan te schaffen) voor nu die van de vrouw maar even ingepikt. Eerste test op de werkbank klinkt veelbelovend.
20220425_200843.jpg
 
Remreservoir van m'n Honda PCX zit nog maar ongeveer ⅓ vloeistof in. Vermoedelijk zijn de blokken behoorlijk ingesleten. De boel gedemonteerd en alles schoongemaakt.
Remblokken SFA603HH Honda PCX.jpgRemklauw PCX.jpg
Nou slijtage valt mee dus, busjes met een oude veter gepolijst en ingesmeerd met speciaal vet. Blokken aan de achterzijde met koperslager ingesmeerd. Remschijf is nog geen afkeur maar is wel bijna aan de afkeur maat.
Alles weer terug gezet en we kunnen weer verder rijden. :]
 
Originele uitlaat weer gemonteerd op de 1050XT. O-)

Leuk hoor, een sportiever geluid, maar het wordt toch nooit zoals de VMAX met DAM uitlaten. Dan maar lekker comfortabel pruttelen als ik een hele dag onderweg ben.
 
Gisteren de z650 uit zijn winterslaap laten ontwaken. (De achterste op de foto, die met de 4-1 en sportzadel)
Bekijk bijlage 1742373
Accu had een tijdje aan de druppellader gehangen, en na even doorstarten ontwaakte ie! Vandaag hem maar eens wassen, en het chroom oppoetsen, hij is nogal stoffig na 9 maanden in de garage gestaan te hebben,
waar ik wel bezig ben geweest met de andere motoren van me. En dan een stuk ermee gaan rijden natuurlijk! :]:]
Mooi spul @Coert65 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan