Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Na 6 jaar/50,000km weer en wind...






20220429_131651.jpg



Zo, we kunnen weer de woonwerk A2 weer op!

 
Ketting en tandwielen vervangen bij de TDM.
Dat was wel weer even wennen na 30 jaar oid cardanfietsen te hebben gereden.
 
Kofferrek vervangen door twee losse handgrepen voor de duopassagier. Nieuwprijs van de handgrepen is 320 euro. Gelukkig kon ik een tweedehands setje kopen.
 

Bijlagen

  • 7A563A20-066D-44A2-99E9-3FC2168B76D0.jpeg
    7A563A20-066D-44A2-99E9-3FC2168B76D0.jpeg
    265 KB · Weergaven: 34
  • FEB53801-98D9-4952-A0B7-180F383DEF59.jpeg
    FEB53801-98D9-4952-A0B7-180F383DEF59.jpeg
    303,5 KB · Weergaven: 34
Een diversion 900 weer aan het lopen gemaakt; accu vervangen en chokemechanisme hersteld. Wát een k*dtkonstruktie(s) bij dat ding zeg.
Eigenaar weer superblij en daar gaat het tenslotte om :t
 
De Versys 1000 ingeruild voor een koekblik. Ik weet het, vloeken in de kerk. Maar de tinnitus heeft gewonnen mbt lange trips, weekendjes weg en vakanties op de motor...

Raar om de motor weg te doen (al heb ik er nog 1 voor rondjes om de kerk)

Het is iig een cabrio geworden om nog iets gevoel te houden qua vrijheid op de weg.
In een cabrio kun je ook gehoorschade oplopen. Er zijn zelfs speciale oordopjes voor.
 
Een windscherm achter je scheelt iig een hoop herrie/wind... :)



Ik heb vandaag alleen naar even een deken over de brommert gegooid en in de garage een heatertje opgehangen. Heater lag nog op zolder stof te happen, dat wordt nu in de winter in een verwarmd hokkie sleutelen *O* (en ook nog eens op afstand te bedienen met een app ook *D)
20220430_123903.jpg
 
Waarom moet dat zo vast? Bij de TDM 15kg/150Nm.
Op een bepaald moment dacht ik dit zit écht wel vast maar momentsleutel had nog niet geklikt...
Zo vast heb ik nog nooit iets hoeven aandraaien bij een motor.
 
Na een winter rijden op 1 keertje ketting smeren (waren toch niet veel km's) besloten de ketting goed schoon te maken.
Ketting schoonmaken is totaal onnodig en ook not done op MF.

Maar ik vind het netjes, zeker met zo’n gâhwe exemplaar! :t
Niet zolang geleden ook gedaan, spul knapt er lekker van op.
 
Nadat van de koppeling één schoen is afgebroken :( deze uit elkaar gehaald. Veer iets geroest en opnieuw een laklaag gegeven :Y. De defecte schoen verwijderd. Restanten zijn reserve onderdelen.*D
 

Bijlagen

  • 20220502_192127.jpg
    20220502_192127.jpg
    234,9 KB · Weergaven: 16
  • 20220502_190010.jpg
    20220502_190010.jpg
    141,8 KB · Weergaven: 17
Lijkt inderdaad zo, maar de speling valt precies binnen de waardes die KTM aanraadt. Ik denk dat een krachtpatser van een twin als deze een wat losser hangende ketting wil ten opzichte van een vier inlijn.
Bij mijn A2 1-pitter is het 40-50mm.
Iets grotere veerwegen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan