Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Kijk eens in de handschoen waar het nu gemaakt is
BMW broek, bleek €425,- te kosten, waar ik van de week naar gekeken heb....
IMG_20220614_142006.jpg
IMG_20220614_142012.jpg
 
Ziet er netjes uit bij je, dan wordt er ook over het algemeen serieus gewerkt.🧐
Het is niet altijd zo netjes in mn werkplaatsje hoor, zeker als ik met een grote klus aan een auto bezig ben wil er nog wel eens het 1 en ander rondslingeren:$
Heb vorige week speciaal extra opgeruimd voor ik aan de klus met de duc begon.
 
Nou die handschoenen zijn gemaakt in Vietnam. Maar ik denk dat het niet zozeer uitmaakt waar het gemaakt wordt, maar meer de keuze is van de fabrikant is of er bezuinigd of niet bezuinigd gaat worden op de materialen.
Betaalbare kleding dat niet in lagelonenlanden gemaakt is is zo wie zo lastig te vinden denk ik.
Waar zijn jou vorige handschoenen gemaakt dan
 
Waar zijn jou vorige handschoenen gemaakt dan
Dat waren/zijn een setje MotorX handschoenen bij de Gamma vandaan :$. Het staat er niet op waar ze gemaakt zijn. Zit ook geen CE label oid in. Op zich wel aardig voor het geld maar ik heb ze perongeluk een keer iets te dicht bij de uitlaat bocht van mijn R1100 gehouden, toen schrok ik hoe snel er een gat in smolt. Alles kunstof leer en nylon, die heb ik toen snel vervangen.
Er ligt ook nog een setje IXS handschoenen made in Pakistan, maar die zijn zo weinig gebruikt dat ik de kwaliteit niet kan beoordelen.
 
Ik heb daarin tegen een stje Difi (Motoport "eigen merk") handschoenen die ik gekocht heb om dat de pasvorm perfect is. De prijs was zeker niet hoog en ik had eigenlijk geen idee wat ik kon verwachten qua kwaliteit. Maar die zijn na 25 dkm nog als nieuw, niks aan te zien ook de voering niet. Bekijk bijlage 1773324Bekijk bijlage 1773325
IMG_20220618_183105.jpg

Dit was al na 2 weken.
IMG_20220618_183237.jpg


En de klittenband-flap ging delamineren na 3 weken, deze heb ik gelijmd.
IMG_20220618_183142.jpg


Inderdaad Pakistan...
 
Ik had vorig ook een spijkertje m'n achterband, zo'n beetje dezelfde plek, vrijwel nieuwe band. De bandenboer heeft toen geen pluutje er in gedaan maar een zgn 'patch' aan de binnenkant geplakt (ben helaas vergeten een foto te maken). Als ik me niet vergis, kostte dat 12,50 ofzo.
 
Weer eens een nieuwe draad aan het contactslot van mijn R1100GS gesoldeerd. Mijn vorige contactslot had ik al drie keer gerepareerd. Anderhalf jaar terug heb ik een andere overgenomen, die was deze week aan de beurt.
Het blijft een kud constructie, een contactslot op het draaiende deel van je motor.
 
Weer eens een nieuwe draad aan het contactslot van mijn R1100GS gesoldeerd. Mijn vorige contactslot had ik al drie keer gerepareerd. Anderhalf jaar terug heb ik een andere overgenomen, die was deze week aan de beurt.
Het blijft een kud constructie, een contactslot op het draaiende deel van je motor.
Contactslot verplaatsen geen optie?
 
Zo, net even rustig de draadjes van het achterlicht aan elkaar gesoldeerd, netjes kleur op kleur, dus zou goed moeten zijn
Overal krimpkous over en de bundel in een grotere krimpkous, dus oogt nu als 1 geheel
Maarrrrrr als ik wat fout heb gedaan, is het heel veel werk om te fixen, dus ga maar uit van het goede :+
Ga nu maar niet monteren en een test rondje doen :N, nee, lekker douchen en naar bed
Zal morgen ook niet wat worden, dus wellicht maandag
 
Zojuist de koppelingsvloeistof weer eens ververst of ontlucht..sta ervan te kijken hoe snel die zooi vervuild,heb het ongeveer 1000 km geleden ook al gedaan.

20220619_123217.jpg
 
Zojuist de koppelingsvloeistof weer eens ververst of ontlucht..sta ervan te kijken hoe snel die zooi vervuild,heb het ongeveer 1000 km geleden ook al gedaan.

Bekijk bijlage 1773612
Staat bij mij ook nog op het menu, dat is dan het aller aller laatste wat ik nog moet doen. Het is dan voor de K1300GT de eerste keer na 94000 km (er zit nog geen ontuchtingsnippel op). Het zal mij benieuwen hoe dat er uit ziet
 
Terug
Bovenaan Onderaan