Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Om de een of andere reden is het altijd al zo geweest dat die koppelingsvloeistof snel verkleurt
Als je je er druk om maakt dikwijls vernieuwen
Als je je er niet druk om maakt geeft het ook niet om hem zo te laten
Het gaat me niet om de kleur, gaat me erom dat de koppeling dan ook wat sponzig aan gaat voelen.
 
Dat is niet de bedoeling
Precies. Nu is het niet de moeite om de boel te ontluchten ,en op vakantie gaat ik toch (nog) niet met de motor, dus een heel groot probleem is het ook weer niet..Maar ik denk dat als de afdichtingen op die drukstang van de koppeling niet goed meer zouden zijn, je zowiezo geen druk opbouwt, toch?
 
Gaat dan denk ik om nr.27 en 30 ?

Nee, zeer waarschijnlijk inwendig in nummer 22, zeker als de originele cilinder er nog op zit, ik had hetzelfde met de 848 nadat ik em kocht, opeens minder druk op de koppeling, ding gedemonteerd en gewoon iets vet vanbinnen.
Als je em vervangen gaat zou ik voor een aftermarket cilinder gaan, die koppelen echt een stuk prettiger, zelf heb ik er 1 van oberon. De prijs is even slikken, maar naar je eerste ritje door een druk gebied met veel koppelen is ie iedere euro waard.
 
Nee, zeer waarschijnlijk inwendig in nummer 22, zeker als de originele cilinder er nog op zit, ik had hetzelfde met de 848 nadat ik em kocht, opeens minder druk op de koppeling, ding gedemonteerd en gewoon iets vet vanbinnen.
Als je em vervangen gaat zou ik voor een aftermarket cilinder gaan, die koppelen echt een stuk prettiger, zelf heb ik er 1 van oberon. De prijs is even slikken, maar naar je eerste ritje door een druk gebied met veel koppelen is ie iedere euro waard.
Ok, had al eens gekeken naar een aftermarket cilinder ,gewoon omdat ze er erg mooi uitzien,maar als ik het goed begrepen heb hebben die dingen niet allemaal eenzelfde hoeveelheid olieverplaatsing, en das wel belangrijk, geloof ik?
 
Ok, had al eens gekeken naar een aftermarket cilinder ,gewoon omdat ze er erg mooi uitzien,maar als ik het goed begrepen heb hebben die dingen niet allemaal eenzelfde hoeveelheid olieverplaatsing, en das wel belangrijk, geloof ik?
De diameter van de cilinders is verschillend t.o.v. de originele, dat maakt ook dat ze minder zwaar koppelen. Het is absoluut even wennen, ik liet mn 848 zelf een paar keer afslaan na montage, maar het is echt prettiger.
Ik ben zelf toen voor oberon gegaan omdat dat degene was die op voorraad was in een niet te funky kleur(titanium) en omdat die gewoon 1 maat cilinder hebben, anderen hebben meerdere keuzes en daar krijg ik keuzestress van :X
 
De diameter van de cilinders is verschillend t.o.v. de originele, dat maakt ook dat ze minder zwaar koppelen. Het is absoluut even wennen, ik liet mn 848 zelf een paar keer afslaan na montage, maar het is echt prettiger.
Ik ben zelf toen voor oberon gegaan omdat dat degene was die op voorraad was in een niet te funky kleur(titanium) en omdat die gewoon 1 maat cilinder hebben, anderen hebben meerdere keuzes en daar krijg ik keuzestress van :X
Ik heb de boel al losgehaald, en de drukstang is inderdaad erg vettig. Maar de originele drukcilinder valt dus niet te reviseren? Ik zie dat er iets van een o-ring zit halverwege het ding..
En dat ze minder zwaar koppelen komt door het grotere oppervlak van de zuiger tov het origineel (is26mm) . Maar jij hebt dus geen problemen met dat de koppeling niet ver genoeg vrijkomt? En jij hebt natuurlijk ook een droge koppelin, toch?
 
een radiale HEL rempomp (18-19-20mm) gemonteerd op de tiger 1050 2009 gefrot.
halve maan/bevestiging van het origineel moeten uitslijpen en gebruiken om de spiegel nog te kunnen vastzetten.
jammer dat ook de originele slang naar reservoir niet past (te dik), verders ging het allemaal prima.
nu nog wat verzinnen om ook de handkap weer te kunnen bevestigen.
WhatsApp Image 2022-06-18 at 9.28.29 PM.jpeg

remt duidelijk beter, maar nog iets te sompig, ik verwacht nog wat lucht.
met 2 vingers gaat hij nu makkelijk op de neus :)
 
Wat heb ik aan m'n motor gedaan?
Aangezien ik er nog geen had, niks...
Ben nog druk aan het lessen. Eigenlijk wilde ik wachten tot ik m'n rijbewijs had, maar was toch al een beetje aan het rondkijken....
En gister zomaar de kolder in de kop, zag een leuke staan. Kawasaki 700 LTD. Oud beestje, maar zag er top uit. Maat van me die er wat meer van weet als ik mee genomen, en laten test rijden.
Ik heb 'm gekocht! *O*
Of beter, 2 gekocht. Want er stond ook nog een opknapper, exact dezelfde, helemaal compleet. Moet wel wat aan gesleuteld worden, maar dat is ook gelijk een mooie uitdaging. En super leerzaam natuurlijk. Mocht gratis mee met z'n broertje. Dus als het niet lukt om die rijdend te krijgen is het een gewoon een reservebak met onderdelen.
Woensdag ophalen!
 
Kentekenplaat en verlichting terug gebouwd, nu de bevestiging door geboord, draad getapt en met een borgmoer vast gezet, ga ervan uit dat hij nu vast zit
Direct achter spatbord en voet steps gemonteerd
Oh, ennnnnnnn
Jullie lachen me vast uit,...........
Was lang zoeken..........
En....... zeker niet goedkoop, maarrrrrrrrr

IK HEB HEM!!!!

Zie foto’s
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    230,4 KB · Weergaven: 75
  • image.jpg
    image.jpg
    199,3 KB · Weergaven: 73
  • image.jpg
    image.jpg
    192,9 KB · Weergaven: 72
  • image.jpg
    image.jpg
    226,3 KB · Weergaven: 65
Ik reed een paar weken geleden met de nu 67 jaar oude NSU Max en die sloeg een paar straten verderop af en ik moest me een stijf poot trappen voor hij weer liep. De bobine van zo'n motor zit achter het rechter motordeksel naast de dynamo en ontstekingspuntjes en wordt vrij warm.

Thuisgekomen de bougie er uit gedraaid en de vonk bekeken. Dat hield niet op, mager vonkje.
Deksel er af genomen en een draad welke van de contactpunten naar de bobine gaan los genomen en een lange draad ervoor in de plaats en naar buiten gevoerd. Een tweede lange draad met een andere kleur op het punt waar de bobine zijn plus vandaan krijgt en ook die naar buiten gevoerd.

Kleine externe 6 volt bobine, die ik al zo'n 50 jaar had bewaard aangesloten en op een mooi plekje bevestigd, bougiekabel er aan gebeund en op de bougie, ff kijken naar de vonk, mooie vette blauwe vonk.

Bougie in de cilinderkop geschroefd, een trap en lopen als een nieuwe.

Vanmiddag stukkie gereden, probleemloos, loopt prima en toen hij goed warm was en weer thuis kwartiertje gewacht en weer probleemloos starten. Maar eerlijk is eerlijk, het is een bejaarde eencilinder en een viercilinder Honda is echt een heel ander verhaal, dus ik denk er over om hem te verkopen nu hij helemaal voor elkaar is.
 
Nog net niet, maar bijna
Vandaag de sproeiers voor de carb binnen.
Is nu te groot (was veel te groot) hapert nog iets in het midden gebied
Kan ik nu beter van groot steeds kleiner proberen? of eerst klein erin en naar boven werken?
ff praktisch, wat merk ik als de sproeier te klein is? pakt slecht op en rijdt langzaam??
Nog niet veel ervaring in prutsen met sproeiers

Betreft 140cc blok 28mm vlakschuif carb
sproeier 120 was veel te groot, nu 110, ook te groot
Heb 85-90 en 95 besteld en dus liggen
Sproeiers passen niet -O-
Maat is goed (zouden wat langer mogen) maar de schroefdraad is grover, dus kan ze er niet in draaien
Verder zoeken dus maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan