Dan zou je toch ook geen druk opbouwen?Misschien is het rubber van je slave cylinder niet goed meer waardoor er olie / vuiligheid door kan.
Even een nieuw rubber+invetten met remvet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan zou je toch ook geen druk opbouwen?Misschien is het rubber van je slave cylinder niet goed meer waardoor er olie / vuiligheid door kan.
Even een nieuw rubber+invetten met remvet?
Om de een of andere reden is het altijd al zo geweest dat die koppelingsvloeistof snel verkleurtDan zou je toch ook geen druk opbouwen?
Het gaat me niet om de kleur, gaat me erom dat de koppeling dan ook wat sponzig aan gaat voelen.Om de een of andere reden is het altijd al zo geweest dat die koppelingsvloeistof snel verkleurt
Als je je er druk om maakt dikwijls vernieuwen
Als je je er niet druk om maakt geeft het ook niet om hem zo te laten
Dat is niet de bedoelingHet gaat me niet om de kleur, gaat me erom dat de koppeling dan ook wat sponzig aan gaat voelen.
Precies. Nu is het niet de moeite om de boel te ontluchten ,en op vakantie gaat ik toch (nog) niet met de motor, dus een heel groot probleem is het ook weer niet..Maar ik denk dat als de afdichtingen op die drukstang van de koppeling niet goed meer zouden zijn, je zowiezo geen druk opbouwt, toch?Dat is niet de bedoeling
Dan is de kans toch aanwezig dat je een (minimale) lekkage hebt.Het gaat me niet om de kleur, gaat me erom dat de koppeling dan ook wat sponzig aan gaat voelen.
Ok ,ga ik toch eens kijken..Dan is de kans toch aanwezig dat je een (minimale) lekkage hebt.
Gaat dan denk ik om nr.27 en 30 ?Dan is de kans toch aanwezig dat je een (minimale) lekkage hebt.
Nee, zeer waarschijnlijk inwendig in nummer 22, zeker als de originele cilinder er nog op zit, ik had hetzelfde met de 848 nadat ik em kocht, opeens minder druk op de koppeling, ding gedemonteerd en gewoon iets vet vanbinnen.Gaat dan denk ik om nr.27 en 30 ?
Spare Parts from Ducati Bologna still available!
shop.oemducati.com
Ok, had al eens gekeken naar een aftermarket cilinder ,gewoon omdat ze er erg mooi uitzien,maar als ik het goed begrepen heb hebben die dingen niet allemaal eenzelfde hoeveelheid olieverplaatsing, en das wel belangrijk, geloof ik?Nee, zeer waarschijnlijk inwendig in nummer 22, zeker als de originele cilinder er nog op zit, ik had hetzelfde met de 848 nadat ik em kocht, opeens minder druk op de koppeling, ding gedemonteerd en gewoon iets vet vanbinnen.
Als je em vervangen gaat zou ik voor een aftermarket cilinder gaan, die koppelen echt een stuk prettiger, zelf heb ik er 1 van oberon. De prijs is even slikken, maar naar je eerste ritje door een druk gebied met veel koppelen is ie iedere euro waard.
De diameter van de cilinders is verschillend t.o.v. de originele, dat maakt ook dat ze minder zwaar koppelen. Het is absoluut even wennen, ik liet mn 848 zelf een paar keer afslaan na montage, maar het is echt prettiger.Ok, had al eens gekeken naar een aftermarket cilinder ,gewoon omdat ze er erg mooi uitzien,maar als ik het goed begrepen heb hebben die dingen niet allemaal eenzelfde hoeveelheid olieverplaatsing, en das wel belangrijk, geloof ik?
Ik heb de boel al losgehaald, en de drukstang is inderdaad erg vettig. Maar de originele drukcilinder valt dus niet te reviseren? Ik zie dat er iets van een o-ring zit halverwege het ding..De diameter van de cilinders is verschillend t.o.v. de originele, dat maakt ook dat ze minder zwaar koppelen. Het is absoluut even wennen, ik liet mn 848 zelf een paar keer afslaan na montage, maar het is echt prettiger.
Ik ben zelf toen voor oberon gegaan omdat dat degene was die op voorraad was in een niet te funky kleur(titanium) en omdat die gewoon 1 maat cilinder hebben, anderen hebben meerdere keuzes en daar krijg ik keuzestress van
Waar? Wat? Wie? Hoe?Hooverbike Ik geloof dat @Deeffox het patent er op heeft
Heb er 1 van cnc racing besteld .Alles is te reviseren, maar soms is vervangen een betere optie, zeker als je dingen uitsluiten wil.
Sproeiers passen nietNog net niet, maar bijna
Vandaag de sproeiers voor de carb binnen.
Is nu te groot (was veel te groot) hapert nog iets in het midden gebied
Kan ik nu beter van groot steeds kleiner proberen? of eerst klein erin en naar boven werken?
ff praktisch, wat merk ik als de sproeier te klein is? pakt slecht op en rijdt langzaam??
Nog niet veel ervaring in prutsen met sproeiers
Betreft 140cc blok 28mm vlakschuif carb
sproeier 120 was veel te groot, nu 110, ook te groot
Heb 85-90 en 95 besteld en dus liggen
Dikke fotoAltijd leuk; sticker plakken!
Gevaar van te veel ligt alleen immer op de loer.
Bekijk bijlage 1774148