Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Mijn xtra motor is een honda cb500 uit 2002. Gekocht voor 800euris. Nwe banden, olie en remmen en rijden maar. Mijn vrouw heeft er 4x mee gereden, dus zgn haar motor. Maaar, toen in mjjn africatwin750 niet inzetbaar was ivm een blokwissel, lekker op de cb naar de zuid Franse Alpen gereden! Daarna gewoon ernaast gehouden. Brengt zeer weinig geld op en vooral lekker sturen dat ding!
 
Africatwin750: de achterveervoorspanning halverwege gezet (stond strak onderaan gedraaid op max). Ook de voorvorkpoten 15mm laten doorsteken. En die 8 stuks bouten weer op 20nm vastgezet. Motor is nu ca 20mm lager schat ik, iig merkbaar. Dit gelezen op transalpclub.nl. Net iets meer handelbaarheid en zekerheid op slecht wegdek en onverhard wegdek met bepakking. Ben zelf 1,82m en reed al 8 jaar op originele hoogte, zonder veel problemen overigens.
 
Banden gewisseld bij de tdm900
 

Bijlagen

  • 20220706_185758.jpg
    20220706_185758.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 36
En bij het archiveren van de kilometerstand van de bandenwissel zag ik dat de kettingset er inmiddels ruim 15dkm opzit. En nog niet een keer strakker (of losser ) gesteld hoefde te worden.
 
De yz 250f olie vervangen. Vullen gaat een stuk lastiger door de gytr delen, geen vul gat meer hebben.
Moet je de motor op zijn zijkant leggen en vullen via het oliezeefje_O-B|.
Dit keer wel nagedacht om de benzine tank te legen
Ook gelijk ketting vervangen, was zeker tijd.

De yz125 eindelijk goed afgesteld gekregen.
Morgen daar de kettingset van vernieuwen
 
Wat waren de CO-waarden, wat zijn ze nu, en waarom heb je die wijziging aangebracht?
De co waarden zijn via het dashboard in te stellen en geven meer of minder peut via de injectoren.
Waarom? Gewoon om eens te zien hoe eea afgesteld stond en of verandering merkbaar was en dat bleek het geval.
Van de opties -128 tot +128 staat eea nu op c1-18/c2-24.
c2 wat hoger omdat die cylinder kennelijk wat warmer wordt.
Motor lijkt nu makkelijker te berijden bij lage toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan