Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Moest 2 keer starten voordat mijn motor normaal start. vandaag was -7 graden. 10 minuten moeten opwarmen stationair --> ontvriezen gas leiding / mechaniek. Veilig aangekomen op werk.
 
Koude scherm voor het blok gemonteerd. Daarna proefgereden of het blijft zitten zo als het heurd.
Na 250 km vond ik het netjes.
Bij thuiskomst ff de waterslang genomen en de wielen en kasten uitgespoeld. (Pekel)
20221215_095502.jpg
 
Mijn starthulp ontstoft. Had deze ergens liggen. Moest denken aan de accu die na enkele keren starten qua spanning te laag was geworden. En dat is niet geweldig voor een accu. Dus starthulp aan het opladen, en wat extra ampere leveren via de starthulp, zodat mijn motor accu spanning niet te laag wordt. Met dit koude weer moet je soms 2 keer starten, dat is net , net....

nog nooit gedaan met starthulp, eerst keer. Morgen weet ik of het goed werkt.
Heb er eentje van Lidl en een merk. Ga de Lidl versie eerst proberen.

Maar als het -1 celcius blijft en niet wat ze voorheen voorspelden, -6 celcius, dan is de starthulp nutteloos. Geen extra hulp nodig bij -1 celcius.
 
Mijn starthulp ontstoft. Had deze ergens liggen. Moest denken aan de accu die na enkele keren starten qua spanning te laag was geworden. En dat is niet geweldig voor een accu. Dus starthulp aan het opladen, en wat extra ampere leveren via de starthulp, zodat mijn motor accu spanning niet te laag wordt. Met dit koude weer moet je soms 2 keer starten, dat is net , net....

nog nooit gedaan met starthulp, eerst keer. Morgen weet ik of het goed werkt.
Heb er eentje van Lidl en een merk. Ga de Lidl versie eerst proberen.

Maar als het -1 celcius blijft en niet wat ze voorheen voorspelden, -6 celcius, dan is de starthulp nutteloos. Geen extra hulp nodig bij -1 celcius.
Ik heb een paar keer een dure starthulp gehad en die gingen ook kapot.
Nu heb ik dure startkabels,en daar red ik mij prima mee ,vier en halve meter lang
 
Ah, mijn Dino Kraftpaket met luchtdruk zegt dt o.a.. 30 sec. max. Hopelijk blijft die Dino lang werken....tenminste 10 jaar. Is een aardig duur ding vind ik.... Als ie niet zolang meegaat, dan misschien elke keer een goedkope kopen. Zie de nut ervan niet in om zoveel te betalen voor iets wat 2 jaar meegaat.
 
Distributie riem gebroken. Terwijl deze er net een paar duizend kilometer onder zat.... Motor heeft totaal 96.000 gelopen nu. Nu ander blok gekocht met 90.000 op de teller die net een grote beurt heeft gehad en nieuwe riem. Hopelijk al m'n pech met de motor nu gehad, en gaat vanaf nu alles voorspoedig 😀
 
Zelf vervangen. Laten doen is niet rendabel qua kosten. Maar het was gewoon dikke pech, dus dan maar zelf sleutelen. Ben ieder geval van de straat en heb deze wintermaanden wat te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan