Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag me bemoeid met de stroomvoorziening van mijn motor.
En na onderzoek besloten dat de dynamo de oorzaak is van het matige opladen. Binnenkort daar dan meer tijd voor maken om de dynamo te vervangen.

Als ik er nu tijd voor maak, hoef ik niet te denken als het straks weer lekker weer is: O ja..... dat had ik nog op mijn lijstje staan om te doen...
 
Lekker gereden!
Zo vies istie in mijn bezit nog niet geweest.
2e ritje ooit op mijn eerste motor (Nieuwe motorrijder hierzo). het is dwijlen met de kraan open met dit soort weer, wassen doe ik een ander x wel


20221224_164939.jpg
 
2 banden besteld. Huidige banden zijn nog niet op. Alvast bestellen en erop laten monteren als het tijd is. Een voorband en achterband: BT-46. Goede ervaringen ermee qua levensduur en geplak op de weg droog, nat en koud. Mijn huidige Pirelli Diablo staat niet explexiet erbij dat er silicia in zit..... is ook moeilijk te vinden. Dus toch maar terug naar de BT.
 
Ik ben juist niet te spreken over de BT46 op mijn voorband.
Al verschillende merken gehad, maar nog nooit zo snel versleten.

Achterop had een BT 54 (dus niet 45) en daar ben ik wel tevreden over.
 
Moto gewassen, ketting proper gemaakt en opnieuw ingevet. En vervolgens kettingspanning bijgesteld. Het valt me op dat ik dit op mijn tiger sport 1050 met single sided swingarm veel vaker moet doen dan bij mijn vorige street triple. Het is wel eenvoudiger te stellen.
 
Moto gewassen, ketting proper gemaakt en opnieuw ingevet. En vervolgens kettingspanning bijgesteld. Het valt me op dat ik dit op mijn tiger sport 1050 met single sided swingarm veel vaker moet doen dan bij mijn vorige street triple. Het is wel eenvoudiger te stellen.
Je huidige zal denk ik wel wat harder aan de ketting rukken.
Normaal één of twee keer bij een nieuwe, daarna pas als die versleten is.
 
Vandaag niets gedaan, maar gisteren m’n motor nog verwend met een was -en poetsbeurt; moest nog gebeuren. Lekker in de garage, met een muziekje erbij :Y .
 
Ik denk ik tank ff mijn motor af,maar mijn motor staat op de motorlift,dus ff naar beneden om te tanken,was ik vergeten dat het snoer van de optimate om de elektra leiding was gedraaid ,de hele leiding in één keer uit het stopkontakt en de stop er uit geslagen.Was niet zo,n handige set.
Maaar ik maak het vandaag weer in orde
Goed uiteinde en een gelukkig nieuwjaar allemaal
 
Ik heb helemaal nix gedaan met de motor.
20221224_111113.jpg

Wel bedenk ik me nu dat ze lekker staan te slapen en wachten op betere tijden in het voorjaar.
Accu staat er al naast om aan de druppelaar gehangen te worden.
Midden-tussen nog precies 1 plek om nog een brommertje te plaatsen.
Samen 4 motoren (staat er nog 1 achter de grijze hoes) en 1 bromfiets voor een verdiende winterrust.
 
Geen motor, maar de zip van zoonlief
I.p.v. de beschadigde kappen van toen hij hem kocht, nu een nieuwe set erop, ziet er mooi uit vind ik, knippers voor met folie smoke gemaakt
Nu moet/wil hij nog spiegels, laag (heel laag) smoke scherm en valbeugels
Nee, staat niet op mp, hij heeft gereageerd om hem te ruilen tegen een schakel brommer, kijken of dat wat wordt
 

Bijlagen

  • DE5C1F29-4C6B-4D75-89D3-4A0AEC69BDEA.png
    DE5C1F29-4C6B-4D75-89D3-4A0AEC69BDEA.png
    406,4 KB · Weergaven: 46
  • F5412033-C1FC-4830-9C8B-6170B9361BD4.png
    F5412033-C1FC-4830-9C8B-6170B9361BD4.png
    296,8 KB · Weergaven: 45
Terug
Bovenaan Onderaan