Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Volgende week de eerste keer olie verversen bij mijn 2023 model R3.
Ah.. loop ik even vooruit op 'wat heb je vandaag gedaan'. :+
PSX_20230106_142859.jpg

Dit was vrijdag. Vandaag ook weer topweer
Maar even geen tijd. O-)
 
Update: OBD2 success. De laatste versie van Guzziduag gedownload van originele website: www.von-der-salierburg.de
Wat rondgekeken, opgeslagen foutcodes gelezen: geen optie gevonden om mijn service indicator te verwijderen.
Lees op de Aprillia website, dat het misschien sinds versie 0.45 is verwijdert. Versie 0.45 is nog te downloaden:
Linux 64 bit versie: https://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/GuzziDiag_V0.45_x64.tgz
Windows versie: https://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/GuzziDiag_V0.45.zip

(om de oude versie te vinden, gewoon de nieuwste versie link kopieeren, dan in het adres, de 0.60 veranderen naar 0.45)

Geen foutcodes gevonden met Guzzidiag. Onder nog een foto van bestanden die ik gedownload heb met hulp van Guzzidiag.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb altijd regenwater op mijn accu en zowat tussen de plus en min pool.

Link bron over regenwater en dat het wel elektrische stroom kan laten vloeien:

dus heb ik een simpele water scherm, ra ra!, power tape gebruikt. Waar het al niet goed voor is. Power tape en WD40 zijn mischien de meest veelzijdige producten.

1673174426481.png



Diverse data van mij motor ECU gedownload en om te bekijken.

1673174515588.png
 
Ben bezig geweest met een automatisch smeer systeem, voor de ketting natuurlijk. Mocht je denken dat ik ergens brood in doe en dat het met pindakaas er op er weer uit komt.

Durf geen foto te sturen.. haha schaam me er zelfs een beetje voor om het te laten zien:)

Ik heb geen bok, en ben echt zo geen kettingsmeerder. Dus moest ik iets verzinnen om het tijdens het rijden te doen.

Heb een klein smeerbusje, met de witte variant. Gemonteerd bij de kroonplaat.
Aan het tuitje vd spuitbus zit een slangetje. En deze gaat naarbeneden naar de ketting, waar hij dan op spuit. Nu kan ik tijdens het rijden netjes me ketting smeren:)

En het spuitbusje heb ik helemaal zwart gespoten zodat hij niet op een spuitbus lijkt. De dop heb ik wel rood gelaten;)

Oke dan een afstand foto;) als je inzoomt zie je hem.
EA42AB2B-9F44-4C7D-B73E-00960C431057.jpeg


Het is tijdelijk hè:) er komt een druk knop op me dash die een actuator de spuitbus straks in duwt. De spuitbus komt achter onder mijn zadel. Dus dan kan ik smeren met een druk op de knop:)

Mocht mijn setje klaar zijn en iemand wilt de zelfde onderdelen dan wil ik ze best als setje verkopen:) ik ruik handel!
 
Laatst bewerkt:
Leuk! Maar raakt het niet snel verstopt.. en blijft het slangetje vast.. :)
 
Geen idee.. mss moet er dan een dikkere slang op… tuitje vd spuitbus raakt ook nooit verstopt. Mss slangetje van een meter ander verhaal natuurlijk. Als het in de slang gaat klonteren dan is het snel klaar ja..
 
Allemaal big money, ben niet zo vd big money bij dit soort dingen. Osco is mooi, maar zo uber overpriced. Gun iedereen zijn deel, maar dit is rip off. 150,- Osco komt uit Veenendaal woon ik naast:)


Dit is de basis, busje zit nu bij het stuur. Komt straks achter in mijn buddy met een druk knop op mijn dash;). Denk 30,- inc spuitbus;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn FZ een Osco. Gewoon te koop en net zo makkelijk.
Kan ook (bewezen) onder het rijden druppelen.
lijkt me logisch dat hij druppelt tijdens het rijden… beetje raar als je hem stil zet op de bok en dan trekt aan je Osco. Kun je net zo goed een spuitbus pakken.

En gewoon te koop is geen verrassing, we vinden niet iets uit wat er niet is. We laten zien wat we zelf hebben gemaakt.

Het heeft ook wel iets magisch als je iets kan maken wat goed werkt voor weinig. We leven in maatschappij waar marketing ons gevoel bepaald.
 
Allemaal big money, ben niet zo vd big money bij dit soort dingen. Osco is mooi, maar zo uber overpriced. Gun iedereen zijn deel, maar dit is rip off. 150,- Osco komt uit Veenendaal woon ik naast:)


Dit is de basis, busje zit nu bij het stuur. Komt straks achter in mijn buddy met een druk knop op mijn dash;). Denk 30,- inc spuitbus;)
Ongeveer net zoveel als een loobman. En dat systeem gebruikt geen dure spuitbussen, maar olie.
Verder kan ik de creativiteit zeker waarderen
 
@Umop3p1sdn : idee is leuk. Alleen de uitvoering van dat apparaat is 50% ok. Vind ik. Waarom: de andere o-ring (per schakel 4 o-ringen) )wordt nauwelijks gesmeerd en die gaat opdrogen, of sneller slijten, door gebrek aan olie of teveel zand / stof.

Dit is dan wat ik denk te weten. Elke o-ring moet eens XX km voorzien worden van olie. Niet alleen het middelste gedeelte.
De beste zou beide kanten o-ring smeren + binnenkant (in de ruimte tussen de beide tandwielen). Vet aan de bovenkant van de ketting raakt minder goed tussen de ketting en tandwiel, het meeste vet vliegt er meteen weer vanaf. Daarom zegt men: doe de vet aan de onderste ketting, die naar achteren draait, dan komt het meteen tussen de achter tandwiel en ketting.... afhankelijk welke kant je het achterwiel draait.
 
@Umop3p1sdn : idee is leuk. Alleen de uitvoering van dat apparaat is 50% ok. Vind ik. Waarom: de andere o-ring (per schakel 4 o-ringen) )wordt nauwelijks gesmeerd en die gaat opdrogen, of sneller slijten, door gebrek aan olie of teveel zand / stof.

Dit is dan wat ik denk te weten. Elke o-ring moet eens XX km voorzien worden van olie. Niet alleen het middelste gedeelte.
De beste zou beide kanten o-ring smeren + binnenkant (in de ruimte tussen de beide tandwielen). Vet aan de bovenkant van de ketting raakt minder goed tussen de ketting en tandwiel, het meeste vet vliegt er meteen weer vanaf. Daarom zegt men: doe de vet aan de onderste ketting, die naar achteren draait, dan komt het meteen tussen de achter tandwiel en ketting.... afhankelijk welke kant je het achterwiel draait.
Lijkt me redelijke onzin dat rubber gesmeerd moet worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan