Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag heeft mijn motor nieuwe bandjes gekregen. Eerst even een offerte aangevraagd bij een grote keten, die lag tegen 400,-. Dus zelf besteld via een online bandenboer en een onafhankelijke garage op losse wielen laten opleggen. De winst is letterlijk 75,-. Daar ben ik heel blij van. Vind het heel nobel van die keten. Ze laten ook andere garages in de regio verdienen en mij leuke connecties maken. :t
 
Het "Oud Ijzer" gepakt om daarmee naar de bouwmarkt te rijden voor een paar BAY15-D duplo-lampjes...
20231103_191705.jpg


Zodat ik daar het achter- en remlicht van mijn "Duitse Dinges",.....
20231103_194206.jpg


Mee kon fixen..
20231103_194626.jpg
 
Vandaag grote poetsbeurt Blackbird afgemaakt.
Gelijk naar de stalling gebracht want de weg was opgedroogd.
Regenen deed het ook niet en dat is niet vaak de laatste tijd.
<anders kan je weer opnieuw beginnen>

Nog effe een vat Duitse benzine halen om de tank helemaal af te vullen.
Dan is deze motor klaar voor de winterslaap.

Laatste ritjes dit seizoen in zicht. Daarvoor kan ik de FZ nog gebruiken.
 
Half gewassen. Duurde weer veel te lang en had geen zin meer om het af te maken _O- Kijken of ik deze week nog zin heb om het af te maken. Daarna aan de lader en hoes er over en dan zeg ik tot volgend jaar:W:t
 
Voor het eerst bij m'n motor de bandenspanning gecheckt. Kwam er toen pas achter dat de speed twin gebogen ventielen heeft, dus bleek net zo makkelijk te zijn als bij de auto.
Alleen de klok op wintertijd zetten... Dat blijkt net zo onmogelijk als bij de magnetron/DVD-speler/oven. Toch maar eens de handleiding lezen😅
 
Voor het eerst bij m'n motor de bandenspanning gecheckt. Kwam er toen pas achter dat de speed twin gebogen ventielen heeft, dus bleek net zo makkelijk te zijn als bij de auto.
Alleen de klok op wintertijd zetten... Dat blijkt net zo onmogelijk als bij de magnetron/DVD-speler/oven. Toch maar eens de handleiding lezen😅
Vroeger trok ik ongeduldig de stekker uit apparaten, vaak ging de klok knipperen om in te stellen. _O-
Maar met een beetje vogelen is er met 1-2 minuten of minder wel uit te komen.
 
haha, heb ik wel eens gedaan toen ik mijn quick-shifter geinstalleerd had, met een paar open termignoni's aan de achterkant! de buren waren toen wel voor drie maanden naar spanje.
 
de beste test is toch altijd op de weg, opgebokt heeft het achterwiel te weinig weerstand en voel je minder wat er gebeurd. dyno kan dan weer wel want die rol heeft genoeg weerstand.
 
de beste test is toch altijd op de weg, opgebokt heeft het achterwiel te weinig weerstand en voel je minder wat er gebeurd. dyno kan dan weer wel want die rol heeft genoeg weerstand.
Het test wel of de bak ontlast dus vrijgegeven wordt door alleen de sensor op de versnellingspook.
Je hebt geen extra weerstand nodig om de electronica te testen.
Het afgelopen jaar hier veel resets, testritjes gedaan en quickshifters uitgewisseld.
Had ik er eentje van Alpha Racing waar later bleek (terugroepactie) dat er een hele batch defect was geleverd.
Was er door de dealer (want ik kwam er niet uit) alweer een gewone geïnstalleerd voor €600,00. B|
 
Vanmiddag het "Oud Ijzer " onderhanden genomen voor zijn periodiek onderhoud.

Plugjes er uit
20231110_140649.jpg

Olie uit het blok en de versnellingsbak
20231110_140704.jpg

En het cardan niet te vergeten
20231110_143231.jpg

Ondertussen de lagerspeling gecontroleerd en bijgesteld. Een paar smeernippels een paar slagen met de vetspuit gegeven, luchtfilter gereinigd, kabels gesmeerd en gesteld en de carburatie bijgesteld.
Volgens mij zou hij weer even vooruit moeten kunnen.
 
Mijn Hypermotard heeft LED knipperlichten in de handkappen ingebouwd. Ik heb een vreemde afwijking ten opzichte van ''US lights'', heel zachtjes meebrandende knipperlichten aan de voorzijde zolang ze niet als richtingaanwijzer worden gebruikt. 1 en 1 is twee dus ik had een tweedehands US light module op de kop getikt en dacht deze vandaag even te installeren. Helaas, de LED's laten dit niet toe. Logisch ook wel, ze zijn hier ook niet voor bedoeld maar het was het proberen waard. Oftewel wat heb ik vandaag gedaan: US module geinstalleerd en weer ongedaan gemaakt.

Setje gaat nu denk ik in de auto als ik er zin in heb.
 
Half gewassen. Duurde weer veel te lang en had geen zin meer om het af te maken _O- Kijken of ik deze week nog zin heb om het af te maken. Daarna aan de lader en hoes er over en dan zeg ik tot volgend jaar:W:t
Hier in het westen des lands hoef je de motor alleen buiten te zetten en hem in te spuiten met motorcleaner. De regen spoelt hem dan weer schoon met zacht water.
 
Terug
Bovenaan Onderaan