Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Gisteren een Dominator Round op de BMW R1150RT geknutseld:
ABLVV86JA8-MUzMK7nFdBxUnZi-2kv_Y1zNiaHydAWzrNYQwfi4R7w2RW5ZQ_iGynKgMSzb4wvXWAGgLhk2PQIT6sK00SvabVV5uH2j-QTVm8xDdHyD17oV5HlJP_CrozekI9kc5M2urxKGrBcmtHtTlJvRpbw=w689-h918-s-no


ABLVV848Xu3g3kPs-Mbhk3VcF6znAhTsVxQ04l3t7nR3XCaEbHg-GInDvG2N4ctpM8IRTKh4VGMAkTUoGYbcQS8xifrlCPyIO7Yi_dCZWnTwxblIEOmTWET1F86zAoDBpD8KTk-j_ARNnFZMzic1JKmnYkMkuQ=w1224-h918-s-no


ABLVV867qE9sr7ZLE0vmKwKeiRLGZu1Ef6RwiV4LRTUGxPR_rQGJjXR06XNCYvXfP8wgOlutUG4l6OXry_EYP-RWtj3gSTrT1WBAqclx5e6hlAa4of4OxUxR6UP_9R8aUcHnlA9SQv0f1K7st9oMG6fZMNZM_w=w1224-h918-s-no


ABLVV840RFgxdZ6BkZhcA5aY_YOb-Ps8ryfF5CT2t9lxLRH86hKoZbnLBn6l_kgWGwRWJpwNh6zpuo8baOcXWyXP_t3lBfoQyI2NLCjbHU7BGE8e-SsBEIZteCuu4IYRHkMDqlY7gGg0WlnX6_C6jE-ELAo8QA=w689-h918-s-no


ABLVV87m47GM2lF8JJUrjPy7bLUPI6_Syf7hryW3yyfI50-MPlSvQtq4QzLB1SKWwHHKC65c7zys8ZaSAccUPNVDCZ7yZJOId5pKpE6idsNPgPp7WsvlkVU8KSfXoE2LVDsKg54hDgOxx2OUHWs952KTK1lRXA=w1224-h918-s-no
Mooi , lawaaipiep of niet ? ik wil zoiets op de f650gs eigenlijk :)
 
Mooie uitlaat.
Nóg mooiere milieumat :+ :}
Dank… krijg daar een hoop commentaar op :)
Mooi , lawaaipiep of niet ? ik wil zoiets op de f650gs eigenlijk :)
Het word vooral een lawaaipijp, als je de DB-killer er uit haalt… heb ik uiteraard even geprobeerd, en gauw weer terug gestopt.
De BMW klinkt nu i.i.g. niet meer als een stofzuiger, maar ‘gewoon’ als een dikke tweecilinder (wat het natuurlijk ook is met zijn 1150cc boxer)
 
Ja, ik had zelfs boze blikken op de snelweg voordat ik iemand inhaalde. ;)
 
Zo erg ? dan maar vriendelijk terug lachen :t Ik laat de org dan maar zitten .misschien de db killer uitboren ;)
Ja, met bijbehorende obscene gebaren.
Het wekte nogal wat agressie op.
Ik hield mij wel bijna aan de maximum snelheid om het geluid een beetje te beperken (Dominator HP2, round +10 km/u extra).

Je kan op AliExpress kijken voor een vergelijkbare killer.
Heel veel verschillende modellen.
Diameter en hoek moeten natuurlijk kloppen.

Bij de Dominator heb ik nog met verschillende modellen gewisseld, deze worden nog al snel doorverkocht na aanschaf. :+
De round was wel de minst belachelijke, maar nog steeds +105 dB.

Investeer dan in een Akrapoviç of iets dergelijks en laat deze op geluid aanpassen door Pajic Racing in Gendringen.
Mijn BMW heeft nu een langere Akra daar op maat gelast en mijn R3 kreeg een tussendemper onder het blok. :t
 
Ja, met bijbehorende obscene gebaren.
Het wekte nogal wat agressie op.
Ik hield mij wel bijna aan de maximum snelheid om het geluid een beetje te beperken (Dominator HP2, round +10 km/u extra).

Je kan op AliExpress kijken voor een vergelijkbare killer.
Heel veel verschillende modellen.
Diameter en hoek moeten natuurlijk kloppen.

Bij de Dominator heb ik nog met verschillende modellen gewisseld, deze worden nog al snel doorverkocht na aanschaf. :+
De round was wel de minst belachelijke, maar nog steeds +105 dB.

Investeer dan in een Akrapoviç of iets dergelijks en laat deze op geluid aanpassen door Pajic Racing in Gendringen.
Mijn BMW heeft nu een langere Akra daar op maat gelast en mijn R3 kreeg een tussendemper onder het blok. :t

Ik heb bewust niet voor een HP2 oid gekozen, maar voor de 'standaard' Round. Geluid is acceptabel...

Heb gekeken of ik veel tweedehands tegenkwam (0,0 resultaat)
Heb onderzoek gedaan, en kwam op deze uit...
Had inderdaad kunnen 'investeren' in een Akra, op maat gemaakt...
Had ook een andere motor kunnen kopen....
Had ook niks kunnen neerzetten hierzo...

Heb ik allemaal niet gedaan, en ben blij met mijn Dominator glimpijp...
 
Ik heb bewust niet voor een HP2 oid gekozen, maar voor de 'standaard' Round. Geluid is acceptabel...

Heb gekeken of ik veel tweedehands tegenkwam (0,0 resultaat)
Heb onderzoek gedaan, en kwam op deze uit...
Had inderdaad kunnen 'investeren' in een Akra, op maat gemaakt...
Had ook een andere motor kunnen kopen....
Had ook niks kunnen neerzetten hierzo...

Heb ik allemaal niet gedaan, en ben blij met mijn Dominator glimpijp...
Ik heb wel de HP2 omdat er geen andere was ben wel bezig geweest met dominator zelf of het ook een andere demper kom worden
maar dat kon niet dus toch maar de HP2 en de DB is recht tot recht aan dus makkelijk aan te passen maar hij klink goed en niet te hard maar zonder is hij wel luid maar dat komt ook omdat mijn cat uit de pijp is en dat scheelt toch best veel
 
Ik heb wel de HP2 omdat er geen andere was ben wel bezig geweest met dominator zelf of het ook een andere demper kom worden
maar dat kon niet dus toch maar de HP2 en de DB is recht tot recht aan dus makkelijk aan te passen maar hij klink goed en niet te hard maar zonder is hij wel luid maar dat komt ook omdat mijn cat uit de pijp is en dat scheelt toch best veel
zonder dbkiller geeft de Round ook een best kabaal hoor (teveel van het goede)
 
Ik had er filmpjes van met geluidsmetingen.
Maar op een kleine G310GS was het teveel van alles. ;)
In dat gebruikers topic heb ik wat verschillende modellen over kunnen nemen.
De HP2 had ik nieuw gekocht en veroorzaakte de irritatie bij derden.
Gewoon met 110 km/u op de snelweg.
Bij de round durfde ik iets harder zonder gedoe, maar ook die was "aanwezig". :)

Bij een controle ben je in ieder geval de sjaak. :)
 
Motor staat bij de garage, en we wachten nog op een onderdeel.. Toch jeukt het…en ik mocht zelf nog even wat doen vandaag.

Uitlaatbochten er af, want Cerakoten.
Hitteband is eigenlijk ook rommel.

IMG_4788.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan