Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag de uitlaat van de guzzi schoongemaakt met harpic max, ja de toilletreiniger.
1000031900.jpg

1000031858.jpg


En na
1000031859.jpg

Bijkomend voordeel is dat de garage weer heerlijk fris ruikt
 
Niet aan de mijne, maar aan Die van Haar; een tweedehands gescoord topkofferrek gemonteerd.

WhatsApp Image 2024-01-28 at 22.08.16.jpeg


Gelijk geleerd dat je ook een officiële motorzaak niet per se moet vertrouwen; ik miste ongeveer de helft van de boutjes, afstandsbussen en ringetjes. Daar had ik natuurlijk stampij over kunnen maken, maar voor vier tientjes heb ik daar weinig zin in. Daarnaast ben ik een man met een schuur, dus de grijpvoorraad ijzerwaren maar aangesproken. Zowaar op 1 bout na alles kunnen vinden, en ik moest toch nog even langs de bouwmarkt. Dat zal de wederhelft leren commentaar te leveren op het bewaren van alles dat aan bevestigingsmateriaal door mijn handen gaat, 'want je weet nooit wanneer het een keer van past komt!'. Nou, nu dus! :Y
 
aangezien ik geen zin heb om urenlang te zoeken naar een lekstroompje op de Honda een aarde onderbreker geplaatst, motor langer stil, ff paar slagen losdraaien en klaar.
de huidige nieuwe accu was al bijna naar kloten door iets te ver ontladen - een nog geen 7 maanden oude accu.
accu opgeladen en alleen nog ff het ergste stof eraf poetsen dan staat ie weer klaar voor dit jaar .... nou zelf nog ff klaar zijn om er op te stappen


Hoofdstroomschakelaar Plat M5 1.png
 
de huidige nieuwe accu was al bijna naar kloten door iets te ver ontladen - een nog geen 7 maanden oude accu.
Zo had ik een nieuwe accu met een paar weken al naar de gallemiezen.......................:(
Ik had contactslot (zonder nadenken) doorgedraaid naar de P-stand.
Stadslicht en achterlicht gaan dan branden. Grote onzin en in sommige landen verplicht.:X

Ik heb er nu een verbreek-relais tussen gezet.
Lampen kunnen alleen nog AAN als contact is ingeschakeld.
 
beetje prutsen kan ook hobby zijn, heb nu een oude honda in de schuur staan om op te knappen (bijna klaar)

58G126I.jpg


zit geen roest op... dus die gaat voorlopig nog niet de weg op.
Ik heb je topic over de XBR zitten volgen, een leuke fiets! Ga je veel plezier aan beleveen, lekker lichte fiets, niet duur en erg leuk. 👍
 
Ja ik heb hem voor m'n vrouw gekocht... verjaardagskadootje, en tot die tijd heb ik wat te prutsen :+

Ik heb wel zit om er een stukkie op te rijden, blokje loopt mooi en hij is lekker licht.

Maar Jan's plan spreekt me ook wel wat aan... pekelbrik voor de koude maanden lijkt me wel wat, wellicht volgend project.
 
Ja ik heb hem voor m'n vrouw gekocht... verjaardagskadootje, en tot die tijd heb ik wat te prutsen :+

Ik heb wel zit om er een stukkie op te rijden, blokje loopt mooi en hij is lekker licht.

Maar Jan's plan spreekt me ook wel wat aan... pekelbrik voor de koude maanden lijkt me wel wat, wellicht volgend project.
Zo n hoogpoter is ook top hoor ,vooral hier :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan