Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ik gebruik geen achterrem : nooit.
Te moeilijk 🙄
Heel af en toe, maar drie dagen op Cartagena misschien alleen een keer bij de pits inrijden.
Ik heb ook wel een minder sportieve setting in het menu waarbij die achter ook automatisch bedient.
Dat is voor op straat.

En met een nieuw flesje remvloeistof is er een overdaad aan vloeistof beschikbaar.
Er was eigenlijk geen zin om het doen achter, maar open is open. ;)
 
Vandaag wilde ik een nieuwe achterband op de guzzi zetten, maarja, dan is het wiel er af en ben ik in de 'nou ik er toch mee bezig ben'-val getrapt. Gelijk even het linksysteem bekijken, maar goed dat ik dat heb gedaan. Dat laat zich het beste samenvatten, met 'shit'.
1000033262.jpg

Dus de guzzi staat nog een paar dagen op de brug.
1000033257.jpg

Gelijk maar de voorvork doen, want die zal wel dezelfde staat van onderhoud hebben. Zo gaat het van een klusje naar 2 weken met de auto naar het werk gaan.
 
Na een storing door een defecte aansluiting op de penbobine een proefritje. :]
PSX_20240117_203931.jpg

Gelukkig kwam de melding niet meer terug.
Gelijk afgetankt en een goede rit gemaakt.
In maart mag die weer los in Spanje. :]
PSX_20240203_164329.jpg

Powered by AliExpress. :+
 
Scooter van zoonlief liep al een tijdje niet lekker stationair, zouden we samen even naar kijken
Maar, van de week startte hij ineens moeilijk, bleef slecht lopen en bij gas geven uitval

Ben zelf niet lekker, en druk, dus nog niet aan toe gekomen
Vanmorgen toch ff gekeken, inlaat spruitstuk gaar, leek wel gatenkaas
Vaste scoot garage is ineens op zaterdag dicht, bij die ander is het betellen en ophalen, dus ff langs gereden
Spruitstuk en pakking, straks na werk er even in prutsen, die jongen hefft hem nodig
 
Ik heb de FZ van de reparatie-brug (eindelijk) in de stalling gezet.
Nog net niet dat het blok uit elkaar is geweest, maar bijna de rest van de motor wel losgeschroefd.
(hoewel, voor kleppen stellen moet er ook nog wel het eea los)

Afgelopen week dacht ik 'm al te kunnen wegbrengen, maar bij proefrit bleek de achterrem te slepen.
Ik heb de remblokken losgemaakt maar eigenlijk niets vreemds geconstateerd. Alles was los en gangbaar.
Na wederom een testrit bleef de rem nu wel gewoon 'vrij'.

Nog een paar weekjes en is het voorjaar.
De FZ750 staat er helemaal klaar voor!
 
Mijn pas aangeschafte f650cs even grondig nagelopen, luchtfilter was van 2016 dus gelijk vervangen, Bougie is besteld, moet ook vervangen, oliefilter is binnen dus als de olie er is kan dat ook gelijk. Lichtsterkte van de koplamp wisselde, massa probleem aangepakt en nieuw lampje met meer opbrengst geplaatst. Gelijk die van het groot licht ook vervangen en de schakelaar voor het sein/grootlicht gemaakt. Nu alles toch uitmekaar is gelijk schoonmaken en poetsen. Slang vanaf carter naar het luchtfilter was los dus het blok is enigzins geimpregneerd door olie. En de garage waar die in onderhoud was heeft de voorband verkeerd om gemonteerd.

Zo komt er bij een motor bedrijf onderhouden motor toch nog heel wat werk bij kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan