Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Even naar Louis in Tilburg gereden voor wat spulletjes ( zo lekker dat die altijd open zijn )
Onderandere gesinterde remblokjes gekocht voor de Vespa ( eigenlijk de blokken voor een hypermotard 939 )
En ze er in gezet , en een proefrit gemaakt , hehe eindelijk de remmen die ik wilde hebben , lekker gevoel , doceerbaar en met twee vingers remmen
IMG_2987.jpeg
 
Vandaag Union Jack stickers op de belly pan geplakt en me maatje geholpen met zijn motor de ABS Systeem te ontluchten
 

Bijlagen

  • tempImageWZG84T.png
    tempImageWZG84T.png
    1,6 MB · Weergaven: 0
  • tempImagenR3u2e.png
    tempImagenR3u2e.png
    1,6 MB · Weergaven: 0
Deze klauw heb ik van @Duncan gekregen.
Bekijk bijlage 1977343
Mijn eigen voorremklauw is lek dus dat kwam echt supergoed uit.

Maar ik had geen koperen ringen meer dus even zelf een gemaakt.
Bekijk bijlage 1977349

Gemonteerd en op druk gezet.

Bekijk bijlage 1977350
Bekijk bijlage 1977351

Tot conclusie gekomen dat er geen remvloeistof weglekt dus ook gelijk de blokken besteld. Moet de glijpennen nog wel even zelf maken maar dat kan van twee m8 bouten met schacht.
Bij de action liggen dozen met koperringen.
 
Het viel me op dat ondanks de grootste moeite (kuchkuch) genomen te hebben om te voorkomen dat de koffers teveel zouden trillen deden ze dat toch en zo kwam ik op het idee om een stabilisator te maken. Het hoeft niet mooi te zijn alleen steviger.
Dus, v’noggend woord, daad samengepletterd.

Bekijk bijlage 1977501Bekijk bijlage 1977502Bekijk bijlage 1977503Bekijk bijlage 1977504Bekijk bijlage 1977505Bekijk bijlage 1977506

Hopelijk is’t afdoende.
Ik zal je eerlijk zeggen, super gaaf! Zo ben ik ook begonnen.

Je bent gewoon lekker iets functioneels aan het maken;) neem vooral niet te dikke Kokerbalken, maar wees bewust van de krachten die er opkomen. Durf je hard aan je rek te trekken? Hoeveel kg ga je mee nemen?
Anders toch even wat naadjes verder doorlassen ipv een tag. Of een extra driehoek verbinding maken. Driehoeken maken van een haakse verbinding is echt heel sterk. In eens zit er een trek kracht op ipv draag kracht op een haakse hoek. Waarbij moment is kracht maal arm. Een halve lasnaad op een haakse hoek kun je zo breken. Ga vooral zo door! Leuk zo!
 
Ik zal je eerlijk zeggen, super gaaf! Zo ben ik ook begonnen.

Je bent gewoon lekker iets functioneels aan het maken;) neem vooral niet te dikke Kokerbalken, maar wees bewust van de krachten die er opkomen. Durf je hard aan je rek te trekken? Hoeveel kg ga je mee nemen?
Anders toch even wat naadjes verder doorlassen ipv een tag. Of een extra driehoek verbinding maken. Driehoeken maken van een haakse verbinding is echt heel sterk. In eens zit er een trek kracht op ipv draag kracht op een haakse hoek. Waarbij moment is kracht maal arm. Een halve lasnaad op een haakse hoek kun je zo breken. Ga vooral zo door! Leuk zo!
Ik heb een tijdje terug een paar lengtes 20.20.02 en 25.25.03 gehaald en daar kan ik redelijk mee uit de voeten. Om te modelleren alleen een paar hecht lasjes, ik wil niet voor een mm scheef weer nieuwe koker moeten pakken. Als het goed is dan aflassen, soms rondom maar meestal gewoon twee zijden waar ik de grootste krachten verwacht. En als ik er vervolgens met m’n 90kg op kan gaan staan dan zal het wel houden. Die koffers komt maar weinig in. Voor het rondje zit er misschien een fles limonade in en een pakje koekjes en soms een worstje. En in de andere stop ik pas wat in als ik bij de supermarkt stop wanneer ik weer naar huis rijd, die is net geen 900mtr bij ons vandaan. De grootste krachten zijn de op en neer bewegingen van het blok in de rubbers.
Als ik straks tevreden ben bouw ik het geheel nog een keer maar dan met een extra koppelpunt voor mijn zelfgemaakte eenwielige aanhanger.


 
Ik heb een tijdje terug een paar lengtes 20.20.02 en 25.25.03 gehaald en daar kan ik redelijk mee uit de voeten. Om te modelleren alleen een paar hecht lasjes, ik wil niet voor een mm scheef weer nieuwe koker moeten pakken. Als het goed is dan aflassen, soms rondom maar meestal gewoon twee zijden waar ik de grootste krachten verwacht. En als ik er vervolgens met m’n 90kg op kan gaan staan dan zal het wel houden. Die koffers komt maar weinig in. Voor het rondje zit er misschien een fles limonade in en een pakje koekjes en soms een worstje. En in de andere stop ik pas wat in als ik bij de supermarkt stop wanneer ik weer naar huis rijd, die is net geen 900mtr bij ons vandaan. De grootste krachten zijn de op en neer bewegingen van het blok in de rubbers.
Als ik straks tevreden ben bouw ik het geheel nog een keer maar dan met een extra koppelpunt voor mijn zelfgemaakte eenwielige aanhanger.


Zooo das Ff vet!!
Die wil ik ook voor achter mijn hayabusa. Voor kamperen!!! Geniaal!!

Wat zijn de spel regels met zo een aanhanger? Wat voor koppeling heb je gemaakt dat hij zo mooi blijft zitten?
 
Zooo das Ff vet!!
Die wil ik ook voor achter mijn hayabusa. Voor kamperen!!! Geniaal!!

Wat zijn de spel regels met zo een aanhanger? Wat voor koppeling heb je gemaakt dat hij zo mooi blijft zitten?
Een kruiskoppeling maar je moet even opletten waar je hem koopt. Wij zouden er ook mee gaan kamperen in Noorwegen in Augustus 2019. Helaas door een hersenbloeding bij mijn vrouw in Februari van dat jaar hebben wij het motorrijden als zodanig moeten opgeven. Ik zou dit karretje in Maart van dat jaar nog gaan aflassen en dan naar de coater, helaas. Dat hoeft niet meer. Hij ligt heel stabiel achter de motor trouwens, tot 140kmu met 40kg ballast er in bij 6bft geen centje pijn. De regel in Duitsland is dat een kar met kruiskoppeling hoort bij de motor dus mag je max snelheid rijden. Met een kogel is dat “net” wat minder.
Als je interesse hebt om er iets mee te doen dan mag je me ook een berichtje sturen.
 
Een kruiskoppeling maar je moet even opletten waar je hem koopt. Wij zouden er ook mee gaan kamperen in Noorwegen in Augustus 2019. Helaas door een hersenbloeding bij mijn vrouw in Februari van dat jaar hebben wij het motorrijden als zodanig moeten opgeven. Ik zou dit karretje in Maart van dat jaar nog gaan aflassen en dan naar de coater, helaas. Dat hoeft niet meer. Hij ligt heel stabiel achter de motor trouwens, tot 140kmu met 40kg ballast er in bij 6bft geen centje pijn. De regel in Duitsland is dat een kar met kruiskoppeling hoort bij de motor dus mag je max snelheid rijden. Met een kogel is dat “net” wat minder.
Als je interesse hebt om er iets mee te doen dan mag je me ook een berichtje sturen.
Hier nog een, heb er 40 jaar geleden eentje gebouwd, weliswaar nagebouwd van een originele Freebird. Eigenlijk altijd spijt gehad dat ik dat ding heb weggedaan :-(
Mocht je iets willen weten dan hoor ik het wel
1708932613369.png
 
Hier nog een, heb er 40 jaar geleden eentje gebouwd, weliswaar nagebouwd van een originele Freebird. Eigenlijk altijd spijt gehad dat ik dat ding heb weggedaan :-(
Mocht je iets willen weten dan hoor ik het wel
Bekijk bijlage 1977970
Het enige wat mij weerhield om hem zo hoog te maken was dat je dan een plaat en verlichting moet hebben. Ik heb het wel maar hoef het niet.
 
Heb afgelopen middag geprobeerd om de usb verbinding tussen mn laptop en mn motor aan de praat te krijgen.
Na wat mislukte pogingen scheen de zon naar binnen, en ben ik maar een ritje gaan maken.

Morgen weer verder aanklooien :)
 
Hebben jullie ook problemen met USB en dat ze storen door vocht?

Ik heb zo een met voltmeter er in. Maar die voltmeters gaan steeds kapot door het vocht.

Soms houd de de USB poort er dan ook mee op.

Denk dat ik een usb poort ga maken die allen spanning bevat. En geen printplaatje. En de electronica komt dan ergens onder het plastic droog. Of de electronica in gieten in kit of zo.
 
Ik heb de slave koppelingcilinder van de Supermagna gereviseerd omdat hij een beetje lekte, is een eitje.
Maar het ontluchten is ff een dingetje. Meer daarover in het Magna topic.
 
Hebben jullie ook problemen met USB en dat ze storen door vocht?

Ik heb zo een met voltmeter er in. Maar die voltmeters gaan steeds kapot door het vocht.

Soms houd de de USB poort er dan ook mee op.

Denk dat ik een usb poort ga maken die allen spanning bevat. En geen printplaatje. En de electronica komt dan ergens onder het plastic droog. Of de electronica in gieten in kit of zo.
ik heb goeie die al 6 jaar mee gaat op verschillende bikes
4.05€ 53% OFF|Gadpow 6.8A QC3.0 Type C 12V Usb Motorfiets Oplader Mobiele Telefoon Oplader Voor Motorfiets Waterdichte 24V Usb socket Voor Motorfiets| | - AliExpress
 
Heb zelf ook eerst zo’n AliExpress usb lader gehad met voltage erop. Ging helaas snel kapot. Nu heb ik deze (OptiLine) op m’n zx6r (2 jaar nu). Mooi weggewerkt en waterdicht.
 

Bijlagen

  • IMG_3174.jpeg
    IMG_3174.jpeg
    353,7 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3176.jpeg
    IMG_3176.jpeg
    539,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3177.jpeg
    IMG_3177.jpeg
    610,6 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan