Han S
MF veteraan
- 11 apr 2015
- 33.224
- 73.217
Ik heb een NSU Max van 69 jaar oud, loopt met de eerste trap en loopt als een nieuwe. Maar die heeft net als de BMW's van die tijd velgen met om de zoveel spaken een deukje in het midden.
En de voorvelg heeft een aantal roestplekken door het chroom heen en het opnieuw verchromen van zo'n velg kost 200 euro en een nieuwe originele velg kost nu 179 euro, was een paar maanden geleden nog 149 euro.
En de spaken kosten nu 2.50, was 2.30 en het zijn er 36.
Dus wat heb ik gedaan? Met zo'n roterende borstel met kunststof haren op de boormachine die roestplekken ontroest en dat gaat veel beter dan met de roterende staalborstel en het kale staal gaat bijna net zo glanzen als het chroom. Daarna de boel ontvet en in de blanke lak gespoten en alleen van dichtbij kun je het zien.
Kijken hoe dat zich houdt en als het geen succes blijkt kan ik altijd een nieuwe velg met spaken bestellen, als zal die dan wel nog meer gaan kosten.
Maar beter duur dan niet te koop en je kunt voor veel minder ook een velg kopen, maar ik ga voor origineel.
En de voorvelg heeft een aantal roestplekken door het chroom heen en het opnieuw verchromen van zo'n velg kost 200 euro en een nieuwe originele velg kost nu 179 euro, was een paar maanden geleden nog 149 euro.
En de spaken kosten nu 2.50, was 2.30 en het zijn er 36.
Dus wat heb ik gedaan? Met zo'n roterende borstel met kunststof haren op de boormachine die roestplekken ontroest en dat gaat veel beter dan met de roterende staalborstel en het kale staal gaat bijna net zo glanzen als het chroom. Daarna de boel ontvet en in de blanke lak gespoten en alleen van dichtbij kun je het zien.
Kijken hoe dat zich houdt en als het geen succes blijkt kan ik altijd een nieuwe velg met spaken bestellen, als zal die dan wel nog meer gaan kosten.
Maar beter duur dan niet te koop en je kunt voor veel minder ook een velg kopen, maar ik ga voor origineel.