Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Precies, als je dat toen had wel ja. Destijds een Zundapp 517 gehad ook, met clipons, en gespoten bij GL-paints in Oud-beyerland. Met sterwielen en helemaal gedaan. Die heb ik destijds voor fl750 verkocht, nu gaan ze voor het veelvoudige.. Maar toen was het gewoon een oude brommer, en je had zelf ook geen ruimte, en geld al helemaal niet.
Ruimte hadden we zat.
Vader had een fabriekspand en een boomgaard als cross terein 🤗
Maar geen geld en te weinig technische inzichten.

Wel iets later kreidler's en zundapp's gereviseerd.
sachs 5 bak blok ook geprobeerd,maar kon de krukas (bigend) niet laten reviseren.(geld)
Andere krukas voldeed niet te fragiel voor de setup : cilinder met 6 spoelpoorten en bing 32 mm er achter
 
Een aanpassing van R2 45/40 Watt duplo lampen naar 60/55 Watt H4 lampen gedaan op mijn 500 Euro Challenge TDM.

Zie de update en foto's hier:

 
IMG_3055.jpeg

Veervoorspanning een beetje omhoog , zit op een heel handige plek natuurlijk
Gelukkig een beetje op oog hoogte
IMG_3054.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Wat heb ik vandaag aan de motor gedaan?
Op zich niets AAN de motor. Wel heb ik een achterband bij mijn dealer besteld.

Op de FZ beginnen mijn bandjes flink op te schieten. (een ander zal mss NU al zeggen: glad)
Ik wil deze zomer naar Roemenië en dat zal met de huidige banden zeker niet gaan lukken.

Een nieuwe voorband (Dunlop) op wiel heb ik reeds in de schuur staan.
Op internet gezocht welke band ik achterop zou willen. Dat is voor een FZ750 met 150/70x18 geen sinecure.

Op mijn Blackbird ben ik erg tevreden met Dunlop.
Zowaar levert Dunlop ook voor het achterwiel met de goede maat. (dat lukt niet altijd bij andere merken)

Voorlopig kan ik de huidige bandjes hier in NL nog echt "glad" rijden.
Net voor de vakantie andere wielen erop!

Nu kan ik deze band op internet zeker goedkoper bestellen dan bij mijn dealer..
Ik word daar altijd prima geholpen, ook als ik met een kut-klusje kom. Vaak zelfs GRATIS!
Dan ga ik echt niet over de prijs lopen zeiken.
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je? :?
Dan ziet hij er meer uit als een motor, ipv een motor met een kliko eronder.
 
Weer met zoo liefs scooter bezig
Krijg dat ellendige subframe er niet onder
Max 2 van de 3 bouten vast, en die laatste 😡😡😡😡😡😡😡😡
Andere keer verder, is een samenspel van frame en blok in de juiste hoek hangen, maar hoe precies 😡

Ding hangt continu in diverse spanbanden om ergens te liften of te duwen, maar
😡
 
Niet zelf gedaan, maar misschien wel voor hier.

Hoe moeilijk denk je dat het kan het zijn om een contractslot van een TDM 900 van 2002 te vervangen?

De motorzaak waar de TDM staat vertelt het volgende.
Yamaha heeft met de overgang van de TDM 850 naar TDM 900 meerdere verschillende type contactsloten gebruikt. Het model die ik moest hebben was niet (meer) leverbaar. Het verschil zit in de connectors en aansturing van bijvoorbeeld verlichting enzovoort. Met meten en wat solderen aan de bedrading van het contactslot zou het opgelost zijn. Alles werkt, motor helemaal opgebouwd en nu blijkt het achterlicht niet aangestuurd te worden. Een oplossing zou zijn uit de draadboom een voeding voor het achterlicht, echter wil ik geen gedoe met de draadboom, dan kan later weer een hoop gedoe geven.
Nu een gebruikte met de juiste aansluitingen gevonden. Dus alles van voren af aan weer opnieuw beginnen.

Ik ben blij met de motorzaak die mij van a tot z op de hoogte heeft gehouden.
Hopelijk aanstaande dinsdag de TDM weer thuis met een goed werkend contactslot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan