Wat is de snelste motor (pk/topspeed) die te koop is...

Wat een kudttopic. echt weer iets voor een poser, dit topic...

Feit blijft dat er zoveel verschillende interpretaties zijn van wat is snel en wat niet en wanneer wel en wanneer niet, dat dit topic gewoon overbodig is. Vooral omdat je aangeeft niet van plan te zijn een motor te kopen. Ga gewoon zelf zoeken op het internet wat je leuk vind...en baseer je eigen mening daarop.
 
Laatst bewerkt:
zeg dat van die y2k he....der is een jaar of tien terug een student van de tu delft geweest die heeft een vergelijbaar ding gebouwd.
ook met een helicopterturbine....met kettingaandrijving ipv stuwaandrijving..via de versnellingsbak van een oude gs550.hele zwikkie hing ook in een gs550 frame....top is nog nooit geprobeerd omdat dat frame dat natuurlijk noooit aankon...maar het principe was iig gelijk aan dat van die y2k.....leuk project

Ehhm, dan moet je het wel goed zeggen he.

De Y2K heeft ook gewoon ketting aandrijving met stuw aandrijving kan wel maar dan is het geen tubinemotor meer.
Het was geen helicopter tubine motor maar een turbine motor uit een aggregaat die op het vliegveld was gebruikt.
Principe is wel gelijk.
 
Wat een kudttopic. echt weer iets voor een poser, dit topic...

Feit blijft dat er zoveel verschillende interpretaties zijn van wat is snel en wat niet en wanneer wel en wanneer niet, dat dit topic gewoon overbodig is. Vooral omdat je aangeeft niet van plan te zijn een motor te kopen. Ga gewoon zelf zoeken op het internet wat je leuk vind...en baseer je eigen mening daarop.
:')

Jij snapt er echt weinig van. Wat is er nou belangrijk? Of je een motor fijn vindt rijden? NEE. Of je hem mooi vindt? NEE.

Dus voor de laatste keer: Het gaat er om wat je vrienden en familie er van vinden en hoe hard hij kan.
 
Wat een kudttopic. echt weer iets voor een poser, dit topic...

Feit blijft dat er zoveel verschillende interpretaties zijn van wat is snel en wat niet en wanneer wel en wanneer niet, dat dit topic gewoon overbodig is. Vooral omdat je aangeeft niet van plan te zijn een motor te kopen. Ga gewoon zelf zoeken op het internet wat je leuk vind...en baseer je eigen mening daarop.


Als je dit zo een kudttopic vind, reageer dan lekker niet. ik ben nieuw op dit forum, ik weet niet wat allemaal al gepost is en wat niet, ik kan ook zelf gaan zoeken maar aangezien ik nog NIET zoveel verstand heb van motors, kan ik het toch beter vragen aan mensen die het wel weten?
 
Als je dit zo een kudttopic vind, reageer dan lekker niet. ik ben nieuw op dit forum, ik weet niet wat allemaal al gepost is en wat niet, ik kan ook zelf gaan zoeken maar aangezien ik nog NIET zoveel verstand heb van motors, kan ik het toch beter vragen aan mensen die het wel weten?

"offtopic" Mensen zijn zulke topics gewoon een beetje beu. Het zelfde is het "ik haal m'n motorrbw niet omdat ik mijzelf echt hartstikke dood rij". Of de eeuwige discussie of een koekblik sneller is als een motor enz, enz.

Verder welkom op MF dan en veel plezier hier en maak je niet druk om de mensen die hier je topic afzeiken. Die heb je zelfs als je hier op MF iets te koop aanbied :+
 
Laatst bewerkt:
Jij wilde wat zeggen Linq? ;)
Boss Hoss al genoemd? 445 pk vanaf 5750 toeren uit een watergekoelde V8.
BHC3LS3SS_2.jpg
 
Jij wilde wat zeggen Linq? ;)
Boss Hoss al genoemd? 445 pk vanaf 5750 toeren uit een watergekoelde V8.
[afbeelding]

Ja, m'n laptop was te traag en m'n vinger een beetje te snel *D

Op youtube staat een vet accelertie filmpje van dat gedrocht ding. Supersnel!!
 
Laatst bewerkt:
Jij wilde wat zeggen Linq? ;)
Boss Hoss al genoemd? 445 pk vanaf 5750 toeren uit een watergekoelde V8.
Leuk als je alleen rechtuit rijdt... ;)

Mijn motor was ooit de snelste van allemaal. Toen ie nog van de pliesie was hoefde ie maar op een knoppie te drukken en dan kon ie iedereen inhalen. Wie dan toch wegreed, pakte ie later wel weer. Stond ie ineens voor de deur als de schildpad uit het bekende verhaaltje... ;)
 
Laatst bewerkt:
kunnen we niet een keer een topic starten: welke is het langzaamst?

Want wat heb je aan snelheid in een land waarin snelheidsovertreding tot het ultieme doel verheven is van de politie?


Marc

de mijne is het langzaamst!!! ech waar, 25 jaar oud en moet ook nog een zijspan meezeulen........... die heeft het bij de 150 (windje mee!!! ) echt wel gehad :W
 
Zoals al genoemd: F4 is echt niet te verslaan :Z

F-4 Phantom

Afmetingen
Lengte 19,1 m
Hoogte 5,0 m
Spanwijdte 11,8 m
Vleugeloppervlak 49,2 m²
Gewicht
Leeggewicht 12926 kg
Startgewicht 23333 kg
Max. gewicht 26308 kg
Krachtbron
Motor(en) 2 × General Electric J79 turbojets
Stuwkracht elk 80 kN
Prestaties
Topsnelheid 2306 km/u
Klimsnelheid 206 m/s
Vliegbereik 3100 km
Actieradius 865 km
Dienstplafond 18000m
Bewapening
Boordgeschut 1 × GAU-4 20 mm Vulcan-boordkanon (6000 schoten/min)
Bommen 15 CBU-52, 15 CBU-58, 15 CBR-71, 15 CBU-87, 15 CBU-89, 12 MK-20, 6 BL-755, 5670
Raketten 4 × AIM-7 en 4 × AIM-9


Nog een voordeel, oud dus geen wegenbelasting.
bewapening voor lastige webmisbruikers.

:+
 
ik denk dat de topfuel van rene van den berg het snelst is(over 402mtr dan):

2009-07-18-shark-attack-dragrace-team-image001.jpg


komt allen naar Dr88 18-20 juni 2010
 
Laatst bewerkt:
Zoals al genoemd: F4 is echt niet te verslaan :Z

F-4 Phantom

Afmetingen
Lengte 19,1 m
Hoogte 5,0 m
Spanwijdte 11,8 m
Vleugeloppervlak 49,2 m²
Gewicht
Leeggewicht 12926 kg
Startgewicht 23333 kg
Max. gewicht 26308 kg
Krachtbron
Motor(en) 2 × General Electric J79 turbojets
Stuwkracht elk 80 kN
Prestaties
Topsnelheid 2306 km/u
Klimsnelheid 206 m/s
Vliegbereik 3100 km
Actieradius 865 km
Dienstplafond 18000m
Bewapening
Boordgeschut 1 × GAU-4 20 mm Vulcan-boordkanon (6000 schoten/min)
Bommen 15 CBU-52, 15 CBU-58, 15 CBR-71, 15 CBU-87, 15 CBU-89, 12 MK-20, 6 BL-755, 5670
Raketten 4 × AIM-7 en 4 × AIM-9


Nog een voordeel, oud dus geen wegenbelasting.
bewapening voor lastige webmisbruikers.

:+

Traag ding vergeleken met deze:

Verkenner
Bemanning 1 vlieger, 1 systeemoperator
Varianten A-12,TA-12,M-12,YF-12A,YF-12C,SR-71A,SR-71B,SR-71C
Stukprijs ($1972) $24,616,000[1]
Status
Eerste vlucht 22 december 1964
Aantal gebouwd 32
Gebruik USAF (1966-1990, 1995-1998)
Afmetingen
Lengte 32,74 m
Hoogte 5,64 m
Spanwijdte 16,94 m
Vleugeloppervlak 170 m²
Gewicht
Leeggewicht 27216 kg
Brandstofgewicht: 36300 kg
Startgewicht 65771 kg
Krachtbron
Motor(en) 2× Pratt & Whitney J58-1 continuous-bleed naverbrander turbojets
Stuwkracht 2× 145 kN
Prestaties
Topsnelheid Op 24000 m: Mach 3+, op 10000 m: Mach 2+
Klimsnelheid 60 m/s
Vliegbereik Op 24000 m: 4800 km
Actieradius 1921 km
De SR-71 is tot op heden houder van een aantal records. Het toestel is het hoogst en snelst vliegend en bemande toestel dat operationeel is geweest. Het hoogterecord staat op 25.929 m. Andere vliegtuigen hebben deze hoogte ook bereikt, maar alleen terwijl ze recht omhoog klommen en niet in een horizontale vlucht. Op 6 maart 1990 maakte de SR-71 zijn laatste vlucht, waarbij het vliegtuig een topsnelheid bereikte van 3607,38 km/u. De gemiddelde snelheid van deze vlucht kwam neer op 3418 km/u. Ondanks de grote hoogte en hoge snelheden waarmee het vliegtuig vloog, was het toch in staat een foto van een kentekenplaat van een auto te nemen.
Daarnaast bezit de SR-71 het snelheidsrecord van de afstand tussen New York en Londen. Deze afstand werd afgelegd in een tijd van 1 uur, 54 minuten en 56,4 seconden. Hierbij heeft het vliegtuig niet op maximale snelheid gevlogen, maar ter vergelijking: een Concorde doet over deze afstand ongeveer 3 uur en 23 minuten en een Boeing 747 gemiddeld 6 uur en 15 minuten.


Lockheed Blackbird is de naam :+
 
Laatst bewerkt:
Traag ding vergeleken met deze:

Verkenner
Bemanning 1 vlieger, 1 systeemoperator
Varianten A-12,TA-12,M-12,YF-12A,YF-12C,SR-71A,SR-71B,SR-71C
Stukprijs ($1972) $24,616,000[1]
Status
Eerste vlucht 22 december 1964
Aantal gebouwd 32
Gebruik USAF (1966-1990, 1995-1998)
Afmetingen
Lengte 32,74 m
Hoogte 5,64 m
Spanwijdte 16,94 m
Vleugeloppervlak 170 m²
Gewicht
Leeggewicht 27216 kg
Brandstofgewicht: 36300 kg
Startgewicht 65771 kg
Krachtbron
Motor(en) 2× Pratt & Whitney J58-1 continuous-bleed naverbrander turbojets
Stuwkracht 2× 145 kN
Prestaties
Topsnelheid Op 24000 m: Mach 3+, op 10000 m: Mach 2+
Klimsnelheid 60 m/s
Vliegbereik Op 24000 m: 4800 km
Actieradius 1921 km

Lockheed Blackbird is de naam :+

:Z


X-15 (disambiguation) - Wikipedia


Mach 7 8-)
 
Zoals al genoemd: F4 is echt niet te verslaan :Z

F-4 Phantom

Afmetingen
Lengte 19,1 m
Hoogte 5,0 m
Spanwijdte 11,8 m
Vleugeloppervlak 49,2 m²
Gewicht
Leeggewicht 12926 kg
Startgewicht 23333 kg
Max. gewicht 26308 kg
Krachtbron
Motor(en) 2 × General Electric J79 turbojets
Stuwkracht elk 80 kN
Prestaties
Topsnelheid 2306 km/u
Klimsnelheid 206 m/s
Vliegbereik 3100 km
Actieradius 865 km
Dienstplafond 18000m
Bewapening
Boordgeschut 1 × GAU-4 20 mm Vulcan-boordkanon (6000 schoten/min)
Bommen 15 CBU-52, 15 CBU-58, 15 CBR-71, 15 CBU-87, 15 CBU-89, 12 MK-20, 6 BL-755, 5670
Raketten 4 × AIM-7 en 4 × AIM-9


Nog een voordeel, oud dus geen wegenbelasting.
bewapening voor lastige webmisbruikers.

:+

Als we dan toch slap gaan ouwehoeren :+

SATURN V SPECIFICATIONS

Saturn V was developed at Marshall Space Flight Center as the space launch vehicle for the Apollo lunar landing missions. The first two vehicles (SA-501, 502) were unmanned test flights. The first manned Apollo mission was launched by an upgraded version of Saturn V (SA-503), and the following vehicles incorporated further upgrades, including more powerful F-1 engines (SA-504 through 509). Apollo 8 was a circumlunar orbital CSM test, Apollo 9 an earth orbital CSM/LM test, Apollo 10 a lunar orbital CSM/LM test, Apollo 11 the first manned lunar landing, and Apollo 12-14 lunar explorations. Apollos 11-14 were classified as H-missions. Subsequent lunar landings, called J-missions, included an uprated Apollo CSM and LM for extended lunar stay time and the addition of a lunar rover. This increased payload capacity necessitated a further Saturn V upgrade (SA-510 through 513) which was used to launch the Apollo 15-17 advanced lunar missions. The last of the Saturn Vs launched the unmanned Skylab space station.
First launch: 09-Nov-1967
Last launch: 14-May-1973
Number launched: 13
Launch sites: Cape Canaveral pad 39A
Principal uses: Apollo lunar missions, Skylab-1
Vehicle success rate: 100.0%
Performance: LEO (185 km): 118,000 kg; translunar trajectory: 47,000 kg
Cost: $739.8 million
Number of stages: 3
Overall length: 84.7 m no payload; 110.65 m with Apollo; 104.86 m with Skylab
Principal diameter: 10.06 m
Launch mass: varies, approximately 2,820 to 2,965 tonne
Launch thrust: 33,362 kN SL for vehicles SA-501-503; later uprated to 33,851 kN SL for vehicles SA-504-513

(Masses are not typical for every mission, figures given are median.)

SATURN V STAGE 1
Designation: Saturn 1C
Engines: five Rocketdyne F-1 liquid bipropellant; four outboard engines are gimbaled for steering
Length: 42.07 m
Diameter: 10.06 m
Dry mass: 130,570 kg dry
Oxidizer: liquid oxygen
Fuel: RP-1 hydrocarbon
Propellant mass: 2,149,500 kg
Other mass: 2,450 kg
Thrust: 33,362 kN SL; later uprated to 33,851 kN SL
Burn time: about 162 s for outboard engines, center engine cutoff at 135.5 s (velocity at burnout ~9,900 km/h, altitude 67 km)
Separation: jettison 0.6 s after engine cutoff by eight 394 kN solid motors firing for 2/3 s
Pressurization: RP-1 tank by 288 kg (3,510 liters) of gaseous helium at 211 atm; LOX tank by gaseous oxygen converted from 2,880 kg of LOX by the engines; control system by 36 liters of gaseous nitrogen at 221 atm
Hydraulic system: power primarily for engine start and for gimballing of four outboard engines
Electrical system: two 28 VDC batteries, basic power for all electrical functions
Instrumentation: handles ~900 measurements
Tracking: ODOP transponder
Environmental control: a ground-operated environmental control system protects stage equipment from temperature extremes in both the forward skirt and thrust structure areas and provides a nitrogen purge during prefiring and firing operations

SATURN V STAGE 2
Designation: Saturn II
Engines: five Rocketdyne J-2 liquid bipropellant; four outboard engines are gimbaled for steering
Length: 24.84 m (includes aft interstage)
Diameter: 10.06 m
Dry mass: 36,395 kg dry + 5,195 kg aft interstage
Oxidizer: liquid oxygen
Fuel: liquid hydrogen
Propellant mass: 451,650 kg
Other mass: 505 kg
Thrust: 5,004 kN vac maximum; later uprated to 5,116 kN vac max
Burn time: about 390 s for outboard engines, center engine cutoff at 296.5 s (velocity at burnout ~24,950 km/h, altitude 188 km for SA-503-509; ~25,150 km/h, 174 km for SA-510-512)
Ordnance: provides, in operational sequence, ignition of eight ullage motors before ignition of five main engines, explosive separation of stage 2 interstage skirt, explosive separation of stage 2 from stage 3, and ignition of four retrorockets to decelerate stage 2 for complete separation
Electrical system: 6 electric bus systems, four 28 VDC batteries, and motor operated transfer switches
Measurement: instrumentation, telemetry, and radio frequency subsystems
Environmental control: a ground-operated system provides proper temperature control for equipment containers in the forward and aft skirt
Flight control: gimballing of the four outboard J-2 engines required for TVC, accomplished by hydraulic-powered actuators which are electrically controlled from signals initiated in the flight control computer of the instrument unit forward of stage 3

SATURN V STAGE 3
Designation: Saturn IVB
Engines: one gimbaled Rocketdyne J-2 restartable liquid bipropellant
Length: 17.87 m (includes aft interstage)
Diameter: 6.60 m
Dry mass: 11,380 kg + 3,650 kg aft interstage
Oxidizer: liquid oxygen
Fuel: liquid hydrogen
Propellant mass: 106,940 kg
Other mass: 755 kg
Thrust: 1,001 kN vac maximum; later uprated to 1,023 kN vac max (about 905 kN vac average)
Burn time: first burn about 145 s during launch (velocity at burnout ~28,050 km/h, altitude 191 km for SA-503-509; ~~28,090 km/h, 172 km for SA-510-512); second burn about 345 s for translunar injection (velocity at burnout ~39,000 km/h)
Ordnance: provides explosive power for stage separation, retrorocket ignition, ullage rocket ignition and jettison, and range safety requirements
Hydraulic system: power for gimballing J-2 engine
Electrical system: one 56 VDC and three 28 VDC batteries, basic power for all electrical functions
Telemetry/instrumentation: pulse code modulated/frequency modulator (PCM/FM) subsystem, providing transmission of flight data to ground stations
Environmental control: provides temperature-controlled environment for components in aft skirt, aft interstage, and forward skirt

INSTRUMENT UNIT
The IBM Instrument Unit (IU), located forward of stage 3, contains the flight control computers and instrumentation for monitoring and controlling the Saturn V systems.
Length: 0.91 m
Diameter: 6.6 m
Mass: 2,030 kg


Leuk om bv naar de maan te gaan,voor een picknick 8-)
Doe mij maar met burnout ca 39000 km/uur, tja,mag het een beetje meer zijn :P .
 
Laatst bewerkt:
Jaja... Star Trek is leuk...

X-15 4,520 mph world speed record. Fastest manned aircraft. Not only is the North American X-15 the fastest piloted aircraft ever, it is the highest flying. The X-15 was launched from under the wing of a B-52. Thrust was obtained from one engine that produced 70,400 lbs. at maximum altitude.

Dit was het echte werk... 8-)

en de F15 was sneller dan de F4 :Y
 
Als we dan toch slap gaan ouwehoeren :+

SATURN V SPECIFICATIONS

Saturn V was developed at Marshall Space Flight Center as the space launch vehicle for the Apollo lunar landing missions. The first two vehicles (SA-501, 502) were unmanned test flights. The first manned Apollo mission was launched by an upgraded version of Saturn V (SA-503), and the following vehicles incorporated further upgrades, including more powerful F-1 engines (SA-504 through 509). Apollo 8 was a circumlunar orbital CSM test, Apollo 9 an earth orbital CSM/LM test, Apollo 10 a lunar orbital CSM/LM test, Apollo 11 the first manned lunar landing, and Apollo 12-14 lunar explorations. Apollos 11-14 were classified as H-missions. Subsequent lunar landings, called J-missions, included an uprated Apollo CSM and LM for extended lunar stay time and the addition of a lunar rover. This increased payload capacity necessitated a further Saturn V upgrade (SA-510 through 513) which was used to launch the Apollo 15-17 advanced lunar missions. The last of the Saturn Vs launched the unmanned Skylab space station.
First launch: 09-Nov-1967
Last launch: 14-May-1973
Number launched: 13
Launch sites: Cape Canaveral pad 39A
Principal uses: Apollo lunar missions, Skylab-1
Vehicle success rate: 100.0%
Performance: LEO (185 km): 118,000 kg; translunar trajectory: 47,000 kg
Cost: $739.8 million
Number of stages: 3
Overall length: 84.7 m no payload; 110.65 m with Apollo; 104.86 m with Skylab
Principal diameter: 10.06 m
Launch mass: varies, approximately 2,820 to 2,965 tonne
Launch thrust: 33,362 kN SL for vehicles SA-501-503; later uprated to 33,851 kN SL for vehicles SA-504-513

(Masses are not typical for every mission, figures given are median.)

SATURN V STAGE 1
Designation: Saturn 1C
Engines: five Rocketdyne F-1 liquid bipropellant; four outboard engines are gimbaled for steering
Length: 42.07 m
Diameter: 10.06 m
Dry mass: 130,570 kg dry
Oxidizer: liquid oxygen
Fuel: RP-1 hydrocarbon
Propellant mass: 2,149,500 kg
Other mass: 2,450 kg
Thrust: 33,362 kN SL; later uprated to 33,851 kN SL
Burn time: about 162 s for outboard engines, center engine cutoff at 135.5 s (velocity at burnout ~9,900 km/h, altitude 67 km)
Separation: jettison 0.6 s after engine cutoff by eight 394 kN solid motors firing for 2/3 s
Pressurization: RP-1 tank by 288 kg (3,510 liters) of gaseous helium at 211 atm; LOX tank by gaseous oxygen converted from 2,880 kg of LOX by the engines; control system by 36 liters of gaseous nitrogen at 221 atm
Hydraulic system: power primarily for engine start and for gimballing of four outboard engines
Electrical system: two 28 VDC batteries, basic power for all electrical functions
Instrumentation: handles ~900 measurements
Tracking: ODOP transponder
Environmental control: a ground-operated environmental control system protects stage equipment from temperature extremes in both the forward skirt and thrust structure areas and provides a nitrogen purge during prefiring and firing operations

SATURN V STAGE 2
Designation: Saturn II
Engines: five Rocketdyne J-2 liquid bipropellant; four outboard engines are gimbaled for steering
Length: 24.84 m (includes aft interstage)
Diameter: 10.06 m
Dry mass: 36,395 kg dry + 5,195 kg aft interstage
Oxidizer: liquid oxygen
Fuel: liquid hydrogen
Propellant mass: 451,650 kg
Other mass: 505 kg
Thrust: 5,004 kN vac maximum; later uprated to 5,116 kN vac max
Burn time: about 390 s for outboard engines, center engine cutoff at 296.5 s (velocity at burnout ~24,950 km/h, altitude 188 km for SA-503-509; ~25,150 km/h, 174 km for SA-510-512)
Ordnance: provides, in operational sequence, ignition of eight ullage motors before ignition of five main engines, explosive separation of stage 2 interstage skirt, explosive separation of stage 2 from stage 3, and ignition of four retrorockets to decelerate stage 2 for complete separation
Electrical system: 6 electric bus systems, four 28 VDC batteries, and motor operated transfer switches
Measurement: instrumentation, telemetry, and radio frequency subsystems
Environmental control: a ground-operated system provides proper temperature control for equipment containers in the forward and aft skirt
Flight control: gimballing of the four outboard J-2 engines required for TVC, accomplished by hydraulic-powered actuators which are electrically controlled from signals initiated in the flight control computer of the instrument unit forward of stage 3

SATURN V STAGE 3
Designation: Saturn IVB
Engines: one gimbaled Rocketdyne J-2 restartable liquid bipropellant
Length: 17.87 m (includes aft interstage)
Diameter: 6.60 m
Dry mass: 11,380 kg + 3,650 kg aft interstage
Oxidizer: liquid oxygen
Fuel: liquid hydrogen
Propellant mass: 106,940 kg
Other mass: 755 kg
Thrust: 1,001 kN vac maximum; later uprated to 1,023 kN vac max (about 905 kN vac average)
Burn time: first burn about 145 s during launch (velocity at burnout ~28,050 km/h, altitude 191 km for SA-503-509; ~~~~28,090 km/h, 172 km for SA-510-512); second burn about 345 s for translunar injection (velocity at burnout ~39,000 km/h)
Ordnance: provides explosive power for stage separation, retrorocket ignition, ullage rocket ignition and jettison, and range safety requirements
Hydraulic system: power for gimballing J-2 engine
Electrical system: one 56 VDC and three 28 VDC batteries, basic power for all electrical functions
Telemetry/instrumentation: pulse code modulated/frequency modulator (PCM/FM) subsystem, providing transmission of flight data to ground stations
Environmental control: provides temperature-controlled environment for components in aft skirt, aft interstage, and forward skirt

INSTRUMENT UNIT
The IBM Instrument Unit (IU), located forward of stage 3, contains the flight control computers and instrumentation for monitoring and controlling the Saturn V systems.
Length: 0.91 m
Diameter: 6.6 m
Mass: 2,030 kg


Leuk om bv naar de maan te gaan,voor een picknick 8-)
Doe mij maar met burnout ca 39000 km/uur, tja,mag het een beetje meer zijn :P .


Okee, jij wint *D
 
:o

damn... :+ wel onbemand... in tegenstelling tot de X })


Manned spacecraft 39 896 km/h (24 790 mph) Apollo 10 Thomas Stafford, John W. Young and Eugene Cernan May 26, 1969
dit zijn de allersnelste mensen ter wereld geweest... :+

Ja star trek is fun :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan