wat is de topsnelheid van een zxr750

13 okt 2003
97
0
tilburg
hoi wat is de topsnelheid van een zxr750
dit is mijn eerste motor en ik heb hem pas twee maanden dus je zult wel begrijpen dat ik hem nog niet naar zijn top jaag ik ben tot 220 gegaan en toen heb ik het gas maar los gelaten ik was wel onder de indruk van de power :]
full
 
Je fiets is in ieder geval supervet!!! Mooie kleur!!! :} Veel plezier ermee...
 
Een hele mooie kleur voor een kawa.

Is het een 100 pk type of een 125 pk ?

De 100 pk motoren halen 230 echte kilometers/uur
De 125 pk types 250 echte kilometers/uur.

Op de teller doe er dan maar 6-8% bij.
Gr.
 
is ook zo eerst de bochten onder de knie krijgen, want de motor kan meer als dat ik kan. ik heb er voorlopig nog druk zat mee om mijn grensen te verleggen.
elke dropl...l kan het gas opentrekken op het rechte stuk. :]
 
Mijn zxr ('95) op teller 260-265 (1keer 270 maar was ik aan het streamen, eventjes, achter R1) maar zxr is lekkerste in de bocht, kan je echt heel plat met gaan.

Nog veel plezier en veilige kilometers gewenst!!!!
 
een vroegere kennis vn mij haalde op top een blade in met zijn ZXR...was wel stevig aan geklooid en giing als de brandweer...tot op 12.000km zijn blok in de gort is gegaan

onder het motto...het duurde maar 12000km...maar ze waren wel alle 12000 leuk })
 
Topsnelheid is hier in Nederland al lang niet meer belangrijk, te druk, te veel flitsers, afstanden te kort enz........

Ik heb het natuurlijk ook geprobeerd met m'n ZXR750 maar teller bleef staan tegen de 245 aan maar belangrijker, het toerental was net 11000rpm (in 6e versnelling)dus had nog over tot aan de begrenzer. Blok had alleen de kracht niet om door te lopen daarheen. Gearing dus veranderd, voortandwiel 2 tandjes kleiner (15 tandjes ipv 17). Loopt nu nog steeds 245 op teller alleen loopt íe nu wel tot aan de begrenzer door, heeft in top dus niet uitgehaald maar bij optrekken wordt het wel een stuk leuker en ook door (en na) de bochtjes heb je meer trekkracht. Fuck topspeed in nederland....is tenminste MIJN mening.
 
Yeah right... |(

Heel mooi ding hoor! Als ik het goed zie is het een 92-er...? dus dan heb je 100pk en een top van 230

helemaal correct, de mijne (ook in aubergine rood) liep destijds 'ook' maar 220/230. En met een beetje wind en rugzak kon je de 200 vergeten.......

De 121 pk (zx7r en de RR) doen het een stukje beter O-)
 
Iemand enig idee wat een 90-er (107pk) voor topsnelheid heeft?
Kan het namelijk niet op internet vinden tenminste...
 
ZXR750R uit 1993. Volgens de duitse (geïmporteerd, maar gelukkig niet begrenst) papieren een top van 251 echte km/uur.
Op de teller ben ik een keer tot de ca. 275 gekomen.

Is een machine met 121 pk, maar met ram air systeem zou ie aan de 125/126 pk moeten kunnen komen.


Maar de kick zit 'm niet in de topsnelheid, maar het rijden van mooie (snelle) bochten.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, allemaal goed!!! Jullie gaan door naar de volgende ronde!!!

De ZXR750 J1/J2 van 1991/1992 doet "maar" 230 echte km/u, bij mij is dat net 250 op de teller!

Denk dat ik het dit jaar misschien 5 keer gereden heb ofzo....boeit me echt geen flikker die topsnelheden...haha!
 
Terug
Bovenaan Onderaan