wat is decibel lim. op circuit assen en hoe meet

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
ik ga lekker op assen rijden met een cicruit dag maar ik zit met mijn uitlaat. ik heb geen originele demper, maar mijn uitlaat is denk ik net aan zacht genoeg.
maar hoe meet ik dit en wat is de limiet. ik ga liever niet naar het politie bureau.
 
ik ga lekker op assen rijden met een cicruit dag maar ik zit met mijn uitlaat. ik heb geen originele demper, maar mijn uitlaat is denk ik net aan zacht genoeg.
maar hoe meet ik dit en wat is de limiet. ik ga liever niet naar het politie bureau.

Is er wel een geluidslimit op een circuit... kan me daar weinig van voorstellen :?
 
88db bij overschrijding zwarte vlag er uit tekenen volgende sessie weer de baan op is het nog te veel lawaai.

tot ziens.


dit hier boven is even kort gezegd de handelswijze, alshet kan zorg voor een orginele uitlaat of anders een db killer.

mocht je geen orginele kunnen lenen en je hebt wel een db killer.
ztop dan je uitlaat vol met dempings wol voor dat je de db killer plaatst scheelt ook weer iets geluid.

het is gewoon zonde als je hierdoor dus je sessie('s) niet kan afmaken.
 
ik heb geen van beiden, ik moet echt meten. dat moet toch bij 5000 RPM? maar waar? zou de motorzaak dat kunnen?


kan je niet met een motorzaak waar je goed overweg kan een deal sluiten dat je een standaard pijp van een zx6r afschroeft en deze mits onbeschadigd weer inleverd met misschien een kleine vergoeding ?

en anders zou ik toch even een dbkiller bestellen en wat dempingswol
 
ik heb binnenkort een crt cursus op assen... en ik heb de vraag ook bij crt holland gesteld..

het antwoord:

"De geluidsmetingen op Assen gebeuren dynamisch, de microffon staat op de
Veenslang en deze meet continue het geluid, de norm is 88 dBa.
Het geluid wordt niet alleen bepaald door je uitlaat maar ook door het
aanzuiggeruis van je carburateurs, de resonatie van je kuip, rammelen van de
ketting, trillende schakel-en rempedalen en de heersende atmosferische
omstandigheden.
De dynamische meting in Assen is uniek, geen enkele andere meting noch bij
politie, noch bij rijksdienst voor wegverkeer, noch bij een motorzaak staan
in relatie tot deze meting.
Qua uitlaten is onze ervaring dat meestal de standaard-demper voldoet,
verder hebben wij met Ducatie |( vrij weinig problemen gehad."


sorry maar suc6 met het zoeken naar een db eter....


Sander
 
Terug
Bovenaan Onderaan