wat is een geschikte sportieve toermotor

Yamaha FZ1 / Z1000 / Triumph Speedtriple :9
BMW's zijn ouwe lullen apparaten })
 
Laatst bewerkt:
Yamaha FZ1 of een Triumph Speedtriple :9
BMW's zijn ouwe lullen apparaten.

57912643.jpg
 
Ik moet bij het bovenstaande niet direct denken aan mijn R1100S. _O-

zuinig is hij niet, en met veel onderhoud kan het ding vast veel km's draaien.
Echt comfortabel kan ik 'm ook niet noemen in vergelijking met bijv. een CBR1100xx.

Ik zou eerder denken aan een K1200RS, met als enige nadeel het looiige karakter.
Dus gewoon een CBR1100XX kopen, ze vallen ruim binnen je budget, vaak met een koffersetje erbij, zijn lekker sportief en dagje circuit kan ook wel.

Met het geld wat je nog over hebt een scott oiler kopen en rijden maar :)
 
Ik moet bij het bovenstaande niet direct denken aan mijn R1100S. _O-

zuinig is hij niet, en met veel onderhoud kan het ding vast veel km's draaien.
Echt comfortabel kan ik 'm ook niet noemen in vergelijking met bijv. een CBR1100xx.

Ik zou eerder denken aan een K1200RS, met als enige nadeel het looiige karakter.

Echt?? dacht dat BMW altijd superdegelijk was. Dat ze niet heel erg zuinig zijn had ik al gelezen maar het schijnt dat modellen met twin spark weer zuiniger zijn. Heb nog wel even gekeken naar de K1200RS. Ziet er niet slecht uit, beetje zwaar.
 
Krijg je vast spijt van.

ipv de F800ST kun je ook naar de F800GT kijken.

had ik al gezien, erg zuinig en leuke motor. Als ik me niet vergis heb ik ergens gelezen dat het eerste model wat probleempjes had. En vraag me altijd af of een motor met minder cc veel km's kan draaien.
 
ik heb ook last van vette velgen maar ik ben denk ik vaak te gul met invetten.
Heb zelf geen automatisch smeer systeem aangezien ik dat de investering nog niet waard vind aangezien ik geen woon-werk verkeer km maak met de motor.
De Fazer 1000 zal prima geschikt zijn voor dagelijks gebruik (mijn verbruik zit gemiddeld op de 1:17, de FZ1 schijnen meer te verbruiken) en om plezier te hebben op het circuit. Vering aanpassen is wel een must (maar goed, dat is bij vele motoren zo).

BMW 1200RS die lust em behoorlijk.
 
Als de RSV je goed bevalt, waarom dan niet op zoek naar een Falco of Futura? Die laatste schijnt de beste buddy te hebben die ooit op een motor is geplaatst.
 
Geen idee hoe zuinig die is én het is ook geen tour fiets maar een zx12R misschien?

Het is een supersport maar naar mijn mening wel 1 met een hele relaxte zit. Heb ze gezien met dik 100k er op. Kan je prima mee op het circuit knallen en rustig mee op de weg rijden (veel koppel, weinig toeren).
 
Terug
Bovenaan Onderaan