Wat is jou grootste ergenis..

Ik voel me niet aangesproken..
Kreeg een keer een waarschuwing dat ik teveel met klanten stond te kletsen en teveel tijd aan de klant besteed..(Vind het altijd leuk met klanten te praten en hun ervaringen te horen over hun motor. Als ze al hebben betaald of iets hebben besteld en het is rustig blijf vaak nog ff een tijdje kletsen) *D

Dat probleem ken ik ja. Ik kreeg bij Louis / Motozoom regelmatig op mijn klote dat ik teveel tijd aan een klant besteede. Maximaal 5 minuten per e-mail. Probeer maar eens binnen 5 minuten een zinnig en duidelijk een technisch verhaal uit te leggen.

Uiteindelijk dus een keer een klant die per e-mail het verschil tussen gore-tex en leren kleding vroeg, en die wilde weten wat hij dus het beste aan kon schaffen. Na een uitleg dat ik hem niets kon aanbevelen omdat ik niet op de hoogte was van zijn rijgedrag, tijden enz. heb ik de voor en nadelen van beide pakken uitgelegd. Daarna nog twee keer heen en weer gemaild met deze klant, koopt hij uiteindelijk én een leren pak, én een Gore-tex pak. Dat is dus effies meer dan FL3000.- in één keer bestellen. Meteen even de bestelling ingevoerd, en uitgeprint en aan mijn baas laten zien......

Het enigste wat hij zei was dat dit de enigste uitzondering was, en dat ik dat alsnog nooit meer moest doen, en gewoon door moest werken, want er stonden nog 100 mailtjes in de helpdesk....
Leuk detail was dat ik eigenlijk niets met de helpdesk te maken had, maar de systeem beheerder was......
 
Dat probleem ken ik ja. Ik kreeg bij Louis / Motozoom regelmatig op mijn klote dat ik teveel tijd aan een klant besteede. Maximaal 5 minuten per e-mail. Probeer maar eens binnen 5 minuten een zinnig en duidelijk een technisch verhaal uit te leggen.

Uiteindelijk dus een keer een klant die per e-mail het verschil tussen gore-tex en leren kleding vroeg, en die wilde weten wat hij dus het beste aan kon schaffen. Na een uitleg dat ik hem niets kon aanbevelen omdat ik niet op de hoogte was van zijn rijgedrag, tijden enz. heb ik de voor en nadelen van beide pakken uitgelegd. Daarna nog twee keer heen en weer gemaild met deze klant, koopt hij uiteindelijk én een leren pak, én een Gore-tex pak. Dat is dus effies meer dan FL3000.- in één keer bestellen. Meteen even de bestelling ingevoerd, en uitgeprint en aan mijn baas laten zien......

Het enigste wat hij zei was dat dit de enigste uitzondering was, en dat ik dat alsnog nooit meer moest doen, en gewoon door moest werken, want er stonden nog 100 mailtjes in de helpdesk....
Leuk detail was dat ik eigenlijk niets met de helpdesk te maken had, maar de systeem beheerder was......

baas, die ehhh... ene met dat sikje... ;)
 
Mijn oude dealer is overgenomen door een autohandelaar: zaak ongebouwd tot zwembad, meer brommers en minder motoren, werken met werkbriefjes (dus niet meer \"even naar achteren\" lopen), klotesfeer.

Mij zien ze daar niet meer terug. Nu bij een dealer die tevens verhuurder is. Kom de motor voor een beurt brengen: \"... wat wil je mee hebben deze keer, een R6 of een R1100S?\" Klinkt toch niet slecht zou ik zeggen. Beter dan die aftandse dingen die ik bij mijn oude dealer meekreeg.
 
Dat probleem ken ik ja. Ik kreeg bij Louis / Motozoom regelmatig op mijn klote dat ik teveel tijd aan een klant besteede. Maximaal 5 minuten per e-mail. Probeer maar eens binnen 5 minuten een zinnig en duidelijk een technisch verhaal uit te leggen.

Uiteindelijk dus een keer een klant die per e-mail het verschil tussen gore-tex en leren kleding vroeg, en die wilde weten wat hij dus het beste aan kon schaffen. Na een uitleg dat ik hem niets kon aanbevelen omdat ik niet op de hoogte was van zijn rijgedrag, tijden enz. heb ik de voor en nadelen van beide pakken uitgelegd. Daarna nog twee keer heen en weer gemaild met deze klant, koopt hij uiteindelijk én een leren pak, én een Gore-tex pak. Dat is dus effies meer dan FL3000.- in één keer bestellen. Meteen even de bestelling ingevoerd, en uitgeprint en aan mijn baas laten zien......

Het enigste wat hij zei was dat dit de enigste uitzondering was, en dat ik dat alsnog nooit meer moest doen, en gewoon door moest werken, want er stonden nog 100 mailtjes in de helpdesk....
Leuk detail was dat ik eigenlijk niets met de helpdesk te maken had, maar de systeem beheerder was......

Tjsa, ben blij dat je dan weg bent bij Louis. Het zijn echt een stel eikels die daar werken. Zit godver 4 weken te wachten op een bestelling, alles is goed, en hoor ik na 4 weken dat het spul helemaal niet op voorraad is en waarschijnlijk ook niet meer komt. Als na Safe, Louis ook de deuren dicht gooit zal ik wederom nogmaals juichen.
 
Tjsa, ben blij dat je dan weg bent bij Louis. Het zijn echt een stel eikels die daar werken. Zit godver 4 weken te wachten op een bestelling, alles is goed, en hoor ik na 4 weken dat het spul helemaal niet op voorraad is en waarschijnlijk ook niet meer komt. Als na Safe, Louis ook de deuren dicht gooit zal ik wederom nogmaals juichen.

ach, bij Louis doen ze d\'r best, maar het moet snel daar, en het is een zooitje...
 
Toen ik twee jaar geleden m\'n nieuwe CBR had gekocht , moest ik de volgende dag weer langs de Honda dealer om wat papieren te brengen.
Vraagt dezelfde knakker die me de fiets had verkocht, over welke motor ik het had. :?
Ziekte van Korsakov of desinteresse ? :j
 
Toen ik twee jaar geleden m\'n nieuwe CBR had gekocht , moest ik de volgende dag weer langs de Honda dealer om wat papieren te brengen.
Vraagt dezelfde knakker die me de fiets had verkocht, over welke motor ik het had. :?
Ziekte van Korsakov of desinteresse ? :j

Spaanse mentaliteit ;)
 
bij mijn naam weten ze mijn voornaam, mijn achternaam, waarop ik rijdt, waar ik rijd, hoeveel ik rijd, en ze zien me ook nog regelmatig rijden (zeggen ze). ze weten nog net m\'n telefoonnummer niet uit hun hoofd.

maar buiten de zaak zwaaien ze ook (ze wonen zelf ook in de buurt).

dat vind ik leuk (is bijna verdacht :+ ).
 
bij mijn naam weten ze mijn voornaam, mijn achternaam, waarop ik rijdt, waar ik rijd, hoeveel ik rijd, en ze zien me ook nog regelmatig rijden (zeggen ze). ze weten nog net m\'n telefoonnummer niet uit hun hoofd.

maar buiten de zaak zwaaien ze ook (ze wonen zelf ook in de buurt).

dat vind ik leuk (is bijna verdacht :+ ).

hoevaak per week zit jij daar op je knieen?
 
hoevaak per week zit jij daar op je knieen?

hmmm... moet jij daarvoor op je knieen bij je dealer??? heb je zeker ervaring mee! :j

nee, dat heet interesse volgens mij, ga er gewoon regelmatig kijken. misschien staat er iets leuks, of ik heb weer eens wat te vragen. of mijn motor moet een (\'smeer\')beurt of banden (dat heb je regelmatig met ruim 30.000 km per jaar en twee motoren...). :]
 
Pas maar op dat ze niet achter je banksaldo komen, gaan ze je misschien heel anders behandelen... :)

Maar met zoveel km ben je inderdaad een leuke klant.
 
Mijn grootste ergernis was dat een motordealer dacht dat ik voor een BROMMER kwam en dat ik gewoon ff naar het grote jongens speelgoed stond
te kijken om te kwijlen...

Of ja, vond het eigenlijk geen ergernis, maar ze denken idd dat ze in je beurs kunnen kijken.

Zelfs bij een testrit vroeg een monteur of ik
wel mijn motorrijbewijs had en of ik kon rijden
|( |(
NEE, het leek me gewoon leuk om het eens uit te proberen... 8-)

Damn...toch maar wat minder glad scheren.. :+
 
Er is geld te verdienen!! Laat die verkopertjes maar eens een fatsoenlijke verkooptraining volgen bij mij.

De zaak waar je erug gaat is die zaak waar ze je met respect en interesse behandelen ook al koop je op dat moment niets.

Ik heb zelf ook een hekel aan dit soort nono verkopers. Het zijn sukkels die alleen maar de order wil schrijven. :J kunnen ze krijgen!

maar ja, .... :? ze kunnen niet allemaal verkopen :? tenzij jij die sukkel bent die zich laat naaien. *D

Voor de verkopers onder ons die zich aangesproken voelen, ff deze vraag: welke trainingen heb jij dan gevolgd?

Sterkte met het verkopers gilde.

Duc851
 
Terug
Bovenaan Onderaan