Wat is nou de beste textiel motorkleding?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Ok, stel je voor, je reist veel, ook buitenland, door allerlei weersomstandigheden. Stel je bent een die-hard globetrotter. En je wilt dan het beste spul wat er is. Mij is verteld dat Rükka het beste is, maar de andere motorzaak zegt weer dat Rükka de naam heeft, maar dat Stadler kwalitatief beter is. Dane schijnt ook goed te zijn, en scheelt bijna de helft van Rukka/Stadler

Heb zelf een motorpak van Difi, maar de kwaliteit stelt toch een beetje teleur, hangertjes die kapot gaan, ritjes etc. Dus, wat is volgens jullie het beste kwaliteit motorpak en dan met name de waterdichtheid en slijtvastheid? De crème de la crème dus. En waarom? Dank!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hele goede ervaringen met IXS en dan met gore tex erin. Rijd voornamelijk woon werk, zo'n 10 tot 20k per jaar en heb mijn jas nu zo'n 8 jaar. Is nog steeds waterdicht en het klittenband werkt ook nog steeds. Alleen zijn er een paar knopen stuk.
 
Sowieso gelamineerd gore-tex. Ik heb een broek van Revit en die bevalt al ruim 3 jaar goed en is waterdicht, met dagelijks gebruik onder alle weersomstandigheden. De "gewone" gore-tex jas van hetzelfde merk is inmiddels niet meer helemaal waterdicht.
Dus volgens mij "gelamineerd" het toverwoord :)
 
Sowieso gelamineerd gore-tex. Ik heb een broek van Revit en die bevalt al ruim 3 jaar goed en is waterdicht, met dagelijks gebruik onder alle weersomstandigheden. De "gewone" gore-tex jas van hetzelfde merk is inmiddels niet meer helemaal waterdicht.
Dus volgens mij "gelamineerd" het toverwoord :)
Ah, en hoe weet je of het gelamineerd gore-text is, of niet?
 
Neem aan dat het erop staat :? Sowieso is het twee keer zo duur, daar herken je het ook aan :P


Deze 2 lijken me wel wat:

https://www.dane.eu/epages/Motoport...s/Motoport/Products/048179/SubProducts/048171

https://www.dane.eu/epages/Motoport...s/Motoport/Products/045498/SubProducts/045459

Al moet ik zeggen dat ik adventure jassen net wat functioneler vindt: vaak wat meer zakken. Plus mijn Difi broek heeft ook nog 2 zakken bij de knieën, dat hebben de Dane broeken ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een dane textiel pak van Goretex, het kost wel wat centen, maar hij is echt waterdicht, zelfs bij een stevige bui.
Recent na het kopen kreeg ik een scheur in de voering van de broek allemaal onder garantie afgehandeld.
En nee dat wil je helemaal niet(alhoewel je beter een scheur in je broek kan hebben dan andersom).
Ik heb de jas nu ruim een jaar en ik kan kleine slijtage plekjes vinden in de reflectiestrepen op de jas, dat is wel jammer, maar ik gebruik hem dan ook wel bijna dagelijks.
harde rug protectie, goede beschermstukken, hij voelt verder wel heel degelijk aan.
 
Difi is een huismerk van Motoport en dus niet echt een a-merk.
Ik zou in jouw geval zeker voor iets met Goretex gaan.

Dat verklaart waarom ik Difi niet ken. Mijn motor weigert altijd om naar een Motoport te gaan.

Ik rijd nu twee jaar met een Rev'it broek en had daarvoor een MQP. Duidelijk verschil in afwerkng en kwaliteit van materiaal en ritsen. Ik zou hierna weer voor Rev'it gaan of in ieder geval een vergelijkbaar merk. Als je veel rijdt dan loont het echt.
 
Ook bij Rukka treden de normale slijtage-dingen op als afbreken van de rits-lipjes enzo.
Verder wel heerlijk pak (Goretex laminaat).
 
Tja, de vraag is wat je er mee gaat doen he. Want daar ben je niet helemaal duidelijk in. Gelamineerd Gore Tex is fijn in voorjaar en winter, maar als je er mee op vakantie gaat naar een warm land, dan steeek je de moord . Rukka maakt pakken in allerlei soorten. Zowel gelamineerd, dan zit de laag vast aan de buitenkant (heb ik en draag ik beneden 5°C.) en met een losse Gore Tex voering (heb ik en draag ik in voor en najaar) Ben er ook mee naar Spanje geweest, tot 39°C) Pak heet Pajenne plm. Ik kocht het vorige zomer en afgelopen juni was de broek lek en het boord van de jas doorgesleten. Dat was dus na 50k km. Maar goed 5 jaar garantie, dus inmiddels weer gerepareerd. En Stadler is ook prima, heeft meer luiken die open kunnen dan Rukka. In de uitvoering met losse laag dan. Stadler is wat moeizamer te verkrijgen in Nl. Dane is ook goed, maar even duur. Daar heb ik geen ervaring mee. Wel met Damen. Daarvan zijn de textiel pakken beneden de maat. Broek ging drie keer lek. Woon-werk stelt andere eisen dan wereldreis. Ik rij 50-60 K km per jaar en heb dus pakken voor alle omstandigheden, maar draag graag de Rukka Pajenne.
 
hm... ik lees met belangstelling.

Heb zelf een Damen Textiel combi van bijna 2yr oud.
is Niet waterdicht, dus regenjas en regenbroek in de topcase...
combi is Prima, zit Perfect, en heeft zakken en sluitingen precies zoals ik wilde (maatwerk).

Toch wat ritsprobleempjes gehad (altijd goed verholpen, maar toch lastig alstie stuk is). Nu weer rits aan uitscheuren begonen, binnenkort maar weer eens langs...

Doorwaaien: Prima. Grote bivakmuts met slabbetje, en dan voorkant meer/minder openzetten. Gaat goed.
Jas combineren met craft-ondergoed, en ook bij 30C warmte goed te doen.
de ventilatie-ritsopeningen staan wel open, maar het effect is minder dan de hals-inwaay.
En met ventilatie-open is een regenbui extra snel bij je...

Regenspul... 1) regenspul aantrekken, daar ben je toch vaak te laat mee en 2) de regenspul fluttert en scheurt bij hoge snelheden (dus duct-tape mee).

Ik ga TZT wel aan een laminaat-combi, waarschijnlijk iets als de Rev it Dominator ($$$).
Maar prijs, de vele frutsels (kwetsbaar?) en de manier waarop pockets etc. zitten is nog niet helemaal "mijn systeem".
 
Laatst bewerkt:
Goretexkleding heeft ook wat onderhoud nodig. Als hij niet meer waterdicht is kun je hem wassen met speciaal wasmiddel dat de parelende werking herstelt.

Ik heb een fijne dainese-set met goretex bij elkaar gesprokkeld op marktplaats die best goed bevalt voor woonwerkverkeer. Ben je voor een habvekrats klaar.
 
gore-tex komt in verschillende uitvoeringen, dun voor gewichts- besparing en gelamineerd voor stevigheid, tegenwoordig ook gelamineerd aan de buitenstof van t pak zodat het zicht niet meer vol zuigt met vocht, erg fijn 8-)

Het wassen met iets wat het afparelen hersteld is voor de buitenkant, wasmiddel voor het gore-tex zelf zorgt dat het goed blijft ademen, zijn ook middelen die het combineren.

Gore-tex stelt strenge eisen aan fabrikanten die het willen gebruiken in hun kleding dus dat is altijd al een goed begin ;)
 
Je moet wel naar het weer kijken. Onlangs was mijn doorwaai-jas van Bering (70 euro in de uitverkoop jaren geleden) beter dan elke jas van 1000 euro.
 
Doorwaaipak heb ik al. Lederen pak ook al, dus het gaat puur even voor een pak om mee te reizen.
Dan moet je geen direct gelamineerde Gore-tex hebben, dat werkt niet met warm weer.
En zo'n pak met uitneembaar membraan en voering lijkt wel leuk, maar is twee maten te groot als alles eruit is.
Ik gebruik om te reizen een leren pak (wel een koele) met daaronder eventueel een Gore windstopper en eroverheen eventueel een elastisch ademend regenpak.
Een groot voordeel: als het gaat regenen trek je het regenpak aan, dat is veel gemakkelijker dan een waterdichte binnenvoering in de stromende regen erin ritsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan