Wat is nou de beste textiel motorkleding?

Ik heb ruim 6 jaar met rukka gereden. + 100k mee gedaan. Netjes onderhouden volgens voorschrift. Maar na 6 jaar was het parelende effect op de buitenkant niet meer te herstellen. Daardoor zoog het pak zich bij regen vol. Verder ritsjes en drukkers kapot. Eigenlijk rukka onwaardig. Ben onlangs op Stadler overgestapt. Gelamineerd. Op zich een heel fijn pak, wel wat stijver. Heb alleen bij toeval pas 1 echt heftige bui gehad. Toen liep er water in mijn mouw. Ik zag later dat ik de mouw niet goed dicht had gedaan. Verder nog niet kunnen testen. Pak doet het bij temperaturen tot 30 graden heel goed met alleen een thermoshirtje eronder. Ik heb wel de stormkraag er nog los bij gekocht. Anders loopt er water in mijn nek. Maar ja ik heb nog geen één pak gezien die dat maakt zoals ik wil.
 
Geen enkel tekstiel pak blijft langer dan 6 jaar goed waterdicht. En Rukka is niet slechter dan Stadler, ook niet beter.
En ik vind gelamineerd echt niet fijn als het >30°C is.
 
Geen enkel tekstiel pak blijft langer dan 6 jaar goed waterdicht. En Rukka is niet slechter dan Stadler, ook niet beter.
En ik vind gelamineerd echt niet fijn als het >30°C is.
Als het goed is regent het dan niet (ja maar soms wel! Ja klopt.. maar meestal niet) en kan je dus een ander jassie dragen. Dat heb ik gedaan iig. En de broek maakt me niet zoveel uit qua warmte.
 
Als het goed is regent het dan niet (ja maar soms wel! Ja klopt.. maar meestal niet) en kan je dus een ander jassie dragen. Dat heb ik gedaan iig. En de broek maakt me niet zoveel uit qua warmte.

:^
Bij >25 haal ik het leer weer tevoorschijn.


Trouwens, laminaat-goretex werkt ook bij >25 wel goed hoor.
Is inderdaad wel stijver dan de z-liner-goretex.
 
Check ook even de BMW collectie, spul is aan de prijs maar wel goed.

hm.. ik rijd BMW, met heeel veel plezier.
maar om nu met dat "uniform", met al die logos, te gaan lopen...
nee. dat is toch niet "mijn club".

ik rijd en loop eigenlijk het liefst rond in mijn 10yr oude Clover jas, versleten velcro, rafels..
Zit Fan-Tas-Tisch, en toont ... Ervaring!

Maar goed, On topic:
Mijn Damen-Textiele combi is inderdaad niet watervast, en nu al voor 3e keer in (kleine) reparatie.
Service is Perfect, ook na 18maanden en 75000 km. Rits-weer-stuk? Alles onder Garantie !

Maar de regenjas + regenbroek die er over gaan waaien (flapperen) stuk bij Autobahn jakkeren.
ik overweeg komende winter toch maar een Laminaat-combi aan te schaffen.

mogelijke merken:
Stadler. kwam heeel degelijk over, maar inderdaad: pak staat ook zonder bewoner rechtop.
Revvit (luxe Dominator? of gewoon Poseidon?, hebben die niet te veel kwetsbare fratsen?)
Dainese (ik ken 1 heel tevreden dagelijkse rijder met Dainese-Laminaat ... )
Rukka (is dat echt zo goed) ?
Difi ?
Klim? - ik koop alleen spul dat ik ook echt kan passen en proberen..
.... overigen ?
 
ik ben zeer tevreden over clover, afwerking, comfort en waterdichtheid zijn prima in orde.

heeey - interessant. heb oude clover jas. is PerFect jasje met precies de features die ik wil.
Waar in NL of omgeving kan ik Clover eens bekijken en passen ?

Edit: had ik kunnen weten...
Punti vendita, Clover
 
Laatst bewerkt:
Ook bij Rukka treden de normale slijtage-dingen op als afbreken van de rits-lipjes enzo.
Verder wel heerlijk pak (Goretex laminaat).

Dat afgebroken ritslipje is super onhandig. Maar verder is Rukka wel een goed pak. Maar als je een uur in de stromende regen rijdt dan lekt het wel in bij de mouwen en de kraag en zo.
 
Als het goed is regent het dan niet (ja maar soms wel! Ja klopt.. maar meestal niet) en kan je dus een ander jassie dragen. Dat heb ik gedaan iig. En de broek maakt me niet zoveel uit qua warmte.
Het ging over een pak om mee te globetrotteren. Ik weet niet wat jij aan bagageruimte hebt, maar ik heb geen plek voor meerdere pakken als ik onderweg ben.
 
Dat afgebroken ritslipje is super onhandig. Maar verder is Rukka wel een goed pak. Maar als je een uur in de stromende regen rijdt dan lekt het wel in bij de mouwen en de kraag en zo.
Dat is toch geen lekkage van het pak? Dat is waarschijnlijk inregenen. Had je wel de neopreen kraag er op zitten en je handschoenen goed zitten? Ik ben met m'n Rukka complete wolkbreuken doorstaan en soms geen druppel binnen, maar als er iets niet goed zit, tja dan gaat het mis. Dat gebeurt mij ook zo nu en dan.
 
Laatst bewerkt:
mijn Stadler is is inderdaad wel heel gevoelig voor het goed sluiten bij de mouwen en de kraag, puntje van aandacht bij aantrekken. Verder zijn de lock out ritsen een zegen bij regen en kunnen open bij warm weer wat ook heel plezierig is.
Ze geven 10 jaar garantie dus ik hoop de 6 jaar wel te gaan overtreffen deze keer.
Er zit bij mij ook een werkelijk enorme rugprotector in. Dat is op zich wat irritant ware het niet dat ik de neiging heb om in te zakken bij het rijden. Da's niet goed voor de rug. De protector herinnert mij eraan om rechtop te zitten en dan zit ie erg goed.

Ik had met revit geen klik vanwege de voor mij beroerde neksluiting. Dane zat erg goed, heb ik lang over getwijfeld. De betere ventilatie en stormkraag deden mij voor Stadler kiezen (in combi met de afprijzing vorig seizoen model!).
 
Dat is toch geen lekkage van het pak? Dat is waarschijnlijk inregenen. Had je wel de neopreen kraag er op zitten en je handschoenen goed zitten? Ik ben met m'n Rukka complete wolkbreuken doorstaan en soms geen druppel binnen, maar als er iets niet goed zit, tja dan gaat het mis. Dat gebeurt mij ook zo nu en dan.

Dat is precies mijn ervaring met mijn Rukka pak. Ik heb een paar keer lekkage gehad, maar dat bleek telkens mijn eigen fout te zijn.
 
Dat is precies mijn ervaring met mijn Rukka pak. Ik heb een paar keer lekkage gehad, maar dat bleek telkens mijn eigen fout te zijn.
Zelfs een waterdicht pak kan gaan lekken, ook als je niets fout doet. Er is zoveel turbulentie om je heen, en die verschilt ook nog per persoon, motor, verkeerssituatie, wind en snelheid.
 
Dat is toch geen lekkage van het pak?

Dat zeg ik toch ook niet? Ik weet niet of het inregent of dat de uiteinden van de mouwen en de kraag na jaren gebruik iets lek zijn. Gelukkig rij ik niet zo vaak uren in de stromende regen. Toen het pak nieuw was heb ik dagen in de stromende regen in Engeland gereden en toen bleef ik wel droog.
 
Er zit bij mij ook een werkelijk enorme rugprotector in.

Ik vervang in al mijn jassen de rugprotector door een 3DO rugprotector. De standaard rugprotector is meestal gewoon piepschuim en groot, de 3DO protector is in verschillende maten te koop, is vrij plat, en soepel. Als het kan vervang ik alle standaard protectors door die van 3DO.
 
Tip voor veel rijders. Goretex en bij voorkeur gelamineerd.

Ik rijd zelf met een RevIt Dominator. Op de prijs na, is het een prima pak.
Rijd dagelijks woon-werk en de rest. Wat ik prettig vind is dat de rugprotector en het gele vestje ingebouwd zitten (en verwijderbaar zijn), die hoef je dus niet apart aan of uit te trekken.

Ander prettig ding is dat er heel veel (afsluitbare) ventilatiegaten in de jas zitten, zowel voor als achter. Maar bij >27 graden heb ik toch de kippengaasjas en motorjeans aangetrokken.

Wat ik wel een beetje mis in de broek zijn de ventilatiegaten. volgens mij zaten die er in eerste instantie wel in, maar was Gore tex niet gelukkig met de uitvoering.

De keramische bolletjes zouden voor extra glijplezier moeten zorgen, maar dat heb ik nog niet getest.

Hiervoor had ik een Dane jas en Rukka broek. De broek scheurde bij mijn kruis.

De jas was prima waterdicht (Gore tex), maar de buitenlaag zoog zich wel vol. Ander nadeel was dat er wel (kleine) luchtinlaat gaten waren (afsluitbaar), maar geen uitlaat, waardoor mijn jas een soort parachute werd.
Verder had ik wel een backprotector liggen, maar ging die in de praktijk niet vaak aan. (teveel gedoe)

De RevIt jas is wel wat stijver dan de Dane en licht is de RevIt ook niet.(Moet aan het stevige hangertje)

Uiteindelijk zijn tot nu toe al mijn pakken miskopen geweest, want ik heb nog geen schuivers gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk zijn tot nu toe al mijn pakken miskopen geweest, want ik heb nog geen schuivers gemaakt.
Proest ... daar ging mijn cola :P

Ik heb tot nu toe alleen nog maar een leren jack ten volle benut ;)

Qua pakken, ik heb nu een IXS textielpak, maar daar ben ik niet tevreden over. Voor een volgend pak toch maar wat meer geld opzij zetten.
 
Voor mij is het na een paar uitstapjes toch Dane waar ik steeds bij terug kom. Dat heeft natuurlijk ook met pasvorm te maken.

Ik heb een Goretex laminaat jas en broek van Dane. De jas heeft waterdichte ventilatieritsen op borst en rug en dat is voor in Nederland eigenlijk wel voldoende ventilatie.

Voor vakanties in de zomer en de sporadische warme dagen in Nederland heb ik ook een Dane met uitritsbare Goretex en heel veel ventilatiemogelijkheden. Dan is het ook in Spanje nog fijn rijden. Dat die jas te wijd is zonder Goretex er in is bij mij niet aan de orde. Heeft wel het nadeel dat je met een zeiknatte jas rijdt als het regent. Maar op vakanties weet ik meestal langdurige regen wel te ontlopen.

Bottom line, het merk bepaalt vooral de pasvorm en moet jou dus lekker zitten. En neem een pak met Goretex laminaat (Pro shell). Dan zit je werk automatisch in de duurdere range. Ook Pro Shell pakken hebben tegenwoordig vaak goede ventilatieritsen en tot ca 30 graden voldoet dat.

Overigens is mijn voorkeur een textiel jas in combinatie met een leren broek. Ik vind leer veel fijner zitten en zolang het niet echt hoost is een leren broek op een toermotor redelijk waterdicht.
Mijn textiel broek draag ik voornamelijk in de winter en als ik ergens heen ga waar het handig is als ik een gewone broek eronder aan heb zodat ik niet in mijn ondergoed hoef te staan. Voor plezier ritten dus bijna altijd de leren broek.
 
mijn Stadler is is inderdaad wel heel gevoelig voor het goed sluiten bij de mouwen en de kraag, puntje van aandacht bij aantrekken. Verder zijn de lock out ritsen een zegen bij regen en kunnen open bij warm weer wat ook heel plezierig is.

Ik vond de Lockout ritsen in mijn vorige jas ook erg fijn. Alleen alle merken zijn er vanaf gestapt, waarschijnlijk omdat er veel problemen mee waren. Maar die waren volgens mij allemaal te herleiden tot slecht onderhoud. Zodra je merkte dat de rits stroever ging moest je er even met de silliconenstift langs (die werd bijgeleverd).

Maar tegenwoordig zijn er ook goede waterdichte YZZ ritsen, en die hebben blijkbaar de Lockout rits verdrongen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan