Wat is nu eigenlijk wel een goed slot

Slotje Abus, 249€, 30 seconden |( |(
Wat zou je verzekering ervan zeggen als je volgens de polis zo'n duur ART4 keur slot moet hebben en je hebt nu een slot die veel 'veiliger' is?
Ik ga toch mijn polisvoorwaarden er eens goed op na lezen en dan misschien eens er een brief aan wagen naar de verzekeringsmaatschappij.
Zo stelt zo'n keurmerk ook niet veel voor. Het belangrijkste is toch dat die niet gestolen wordt.
 
Vierkante wielen en dan die zijde die op de grond staat met 6 keilbouten van ca 20 cm verankeren, minimaal 380 v erop, in een bak met piranha's, krokodillen en dat soort beesten, omheind met een strook voorzien van allerlei roofdieren.

............................ en dan wordt die nog gejat.

Als ze hem willen pikken .... pikken ze hem.
 
ULTIEM IDEE


Tesla Coil erop iedereen die er ook maar in de buurt komt, }) }) }) }) }) })


Fry the basterds!
 
Als ze hem willen pikken .... pikken ze hem.
Mee eens. Ik heb een slot gekocht omdat de verzekering dit wenste, niet om het feit dat ik mijn motor nu 'veilig' ergens neer kan zetten. Daarom heb ik nu een ART slot die voldoet aan de eisen maar die erg 'betaalbaar' was.

Als ze je motor willen stelen, dan stelen ze hem toch wel, is mijn gedachte.
 
Dat je motor wordt gestolen is natuurlijk verschikkelijk, dus een degelijk slot is van levensbelang.
Maar het wordt nog erger als je verzekering niet uitkeert omdat je het verkeerde slot hebt gebruikt. Mijn verz.mij (KNMV) meldde dat ik een ART4 goedgekeurd slot nodig heb. Hoe controleer ik of de sloten die ik NU gebruik aan die voorwaarde voldoet? Op de site van de KNMV staat dat op de verpakking van de sloten het keurmerk staat aangegeven. Maar die verpakking heb ik natuurlijk allang weggegooid.

Ik heb n.a.v. deze post de KNMV deze vraag ook gesteld, maar ik wil duidelijkheid. Misschien weet iemand binnen MF raad?
 
Heb gewoon mijn verzekering opgebeld en gevraagd wat voor lijst zij hanteren vwb sloten. Ik kreeg een keurige lijst van ze en kon aan de hand daarvan een slot uitzoeken die aan mijn wensen voldeed (qua omvang, gemak e.d.)

Daarnaast moet er ook ergens een site over zijn.
 
Mee eens. Ik heb een slot gekocht omdat de verzekering dit wenste, niet om het feit dat ik mijn motor nu 'veilig' ergens neer kan zetten. Daarom heb ik nu een ART slot die voldoet aan de eisen maar die erg 'betaalbaar' was.

Als ze je motor willen stelen, dan stelen ze hem toch wel, is mijn gedachte.

welk slot is dat dan? en wat kost dat?
 
Heb de Abus Granit Victory 39 = een schijfremslot dus klein. Is ook nog ART 4 gekeurd dus helemaal ok voor de verzekering. € 60,00
 
Die heb ik ook en die is 'pas' na 1 minuut en 16 seconden open :)
Het nadeel van een schijfremslot lijkt mij dat je je motor niet aan bv. een lantaarnpaal vast kunt zetten. En dat je 'm kan vergeten! Als ik niet in de buurt ben probeer ik 'm altijd ergens aan vast te zetten met m'n Abus ketting.
 
Tegen het vergeten hebben ze van die mooie felgekleurde spiraaltjes bedacht die je aan je slot en aan je stuur hangt. Vastzetten kan idd niet maar hij is wel lekker klein om mee te nemen.
 
Ik heb een Abus Granit Extreme 69 schijfremslot. Zouden ze daar ook zo lang over doen?

En mijn mooie nieuwe abus kettinkje houdt ze maar liefst 40 seconden tegen. :? Art4+ :? Daar heb je echt wat aan :r Het is echt puur en alleen voor de verzekering zo'n slot.
 
Leuk verhaal :?

Betaal je veel geld voor een slot, heeft zo'n maloot hem nog eerder open (bij mij 30 sec) dan dat ik hem open en opgeruimd heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan