Wat is wijsheid..

Daisy

Die hard MF'er
30 dec 2001
499
0
Almere
Gister heeft mn vriendinnetje :P (Natalie21) haar eerste motor opgehaald een Kawa ZZR250 met een laser uitlaat die me toch een tering herrie maakt voor dat kleine motortje :9 (wel errrrrgg lekkerrrr).
Maar goed nu heb ik ook een stuk gereden en ik kon er ook gelijk niet meer afkomen :P

Ik zelf heb nog geen motor en mijn plan was om er over een anderhalve maand een (tweedehands) SV650S aan te schaffen, omdat ik 20 juni opnieuw ga afrijden voor mijn zware rbw (heb dus nu een licht rbw). Ik ga hem voor de 20ste kopen en als ik nou zak dan laat ik hem terug tunen want de wachttijden bij het CBR zijn nu niet leuk meer en ik ga niet nog een motorseizoen missen :] ik wil rijden!

Maar ja nu dacht ik wat als ik hem nou deze maand nog koop, hem laat terug tunen en dan kan ik in ieder geval rijden...
Maar wat zal ik dan doen als ik slaag....
1) of officieel weer op vol vermogen zetten, wat me weer geld kost...
2) of het er zelf uit halen en zodra ik hem weer ga verkopen het er weer in zetten, dus dan blijft hij op de papieren 25kw, maar is dan vol vermogen.
Voor mn rbw maakt het dan niet uit want dan heb ik het zware rbw...

Dus wat zal ik doen... :? Wat is wijsheid :P en wat zouden jullie doen...
Het liefst heb ik hem morgen al in de schuur staan 8-)
 
Je gaat opnieuw afrijden?? Waar is dat dan voor nodig?

[edit]
Examen met een lichte motor
Als u slaagt voor een examen op een lichte motor, krijgt u (ongeacht uw leeftijd) een rijbewijs A met een beperkte bevoegdheid. U mag dan twee jaar lang alleen rijden met een motor met een vermogen van hoogstens 25 kW en hoogstens 0.16 kW ‘per kilo ledig gewicht’. Pas na twee jaar mag u overstappen op een zwaardere motor; daar hoeft u niet opnieuw examen voor te doen.

 
Niet per sé; Wel als je brokken maakt, en de tegenpartij wil dat je motor technisch wordt onderzocht wat erg onwaarschijnlijk is.
 
Op donderdag 08 mei 2003 11:23 schreef willem169 het volgende:
...en de tegenpartij wil dat je motor technisch wordt onderzocht wat erg onwaarschijnlijk is.
ik weet wel wat ik ga doen als ik een keer door een 25 kW'er van de weg gereden mocht worden...

Niet dat ik het iemand gun met 25 kW te moeten rijden of het eens ben met het systeem, maar het gaat wel effe om het idee: onverzekerd rondrijden / je verzekering oplichten doe je niet, kost ons straks allemaal geld.
 
Je gaat opnieuw afrijden?? Waar is dat dan voor nodig?

[edit]
Examen met een lichte motor
Als u slaagt voor een examen op een lichte motor, krijgt u (ongeacht uw leeftijd) een rijbewijs A met een beperkte bevoegdheid. U mag dan twee jaar lang alleen rijden met een motor met een vermogen van hoogstens 25 kW en hoogstens 0.16 kW ‘per kilo ledig gewicht’. Pas na twee jaar mag u overstappen op een zwaardere motor; daar hoeft u niet opnieuw examen voor te doen.

Ja dat weet ik zelf ook wel. Heb mn lichte rbw pas een half jaar en heb geen zin om 2 jaar te wachten tot vol vermogen...(ben een beetje impulsief)
Dus ga gewoon nog een keertje examen doen en voila voor de zomer vol vermogen.
Beperkt is k*t
 
En met mn 25kw rbw ga ik gewoon op een 25kw motor rijden natuurlijk!
Maar met je zware rbw mag je ook op een 25kw motor rijden :z duh.
Dus de verzekering zal daarover niet zo moeilijk doen.
(neem denk toch wel het zekere voor het onzekere...wil de het gewoon ff checken)
Dus daarom mijn vraag.
 
Op donderdag 08 mei 2003 11:29 schreef Daisy het volgende:
En met mn 25kw rbw ga ik gewoon op een 25kw motor rijden natuurlijk!
Maar met je zware rbw mag je ook op een 25kw motor rijden :z duh. Dus de verzekering zal daarover niet zo moeilijk doen.
Dat eerste snap ik :)
Maar over dat 2e doen ze wél moeilijk als er nog 25 kw op je kenteken staat en hij is ondertussen vol vermogen!
 
Ja dat weet ik zelf ook wel. Heb mn lichte rbw pas een half jaar en heb geen zin om 2 jaar te wachten tot vol vermogen...(ben een beetje impulsief)
Dus ga gewoon nog een keertje examen doen en voila voor de zomer vol vermogen.
Beperkt is k*t


Waarom heb je dan niet 1 jaartje gewacht.. ?
heb ik ook gedaan, ben nu 22 en heb hem in 2 maanden gehaald.

Achteraf geklets is makkelijk dat weet ik, maar dit is zonde geld '(
 
Waarom heb je dan niet 1 jaartje gewacht.. ?
heb ik ook gedaan, ben nu 22 en heb hem in 2 maanden gehaald.

Achteraf geklets is makkelijk dat weet ik, maar dit is zonde geld '(

Tja wat ik al zei ben veels te impulsief...als ik iets wil moet het ook vaak gelijk komen ;)
 
Niet per sé; Wel als je brokken maakt, en de tegenpartij wil dat je motor technisch wordt onderzocht wat erg onwaarschijnlijk is.

Wel perse. Als je brokken maakt ben je niet verzekerd. Alleens als je geluk hebt komen ze er niet achter en controleren ze het niet en keren e toch uit, maar je bent niet verzekerd
 
Tja wat ik al zei ben veels te impulsief...als ik iets wil moet het ook vaak gelijk komen ;)

Hey Daisy, koop gewoon een zware SV en wacht effies met rijden tot je in juni afgereden heb voor zwaar, daar slaag je toch wel voor (positief denken) zak je dan kan je hem altijd nog terug laten tunen naar 25kw... slaag je dan hou je dat geld voor het terugtunen in je zak en kan je zoon racepijpje ervan kopen :}

Maar joh 20 juni komt goed.. suuk6 dan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan