Het RDW zegt er het volgende over... Nog een vaag verhaal overigens. Ik zou overigens nooit eerst van cross naar SM gaan en dan een kenteken nemen. Altijd eerst het kenteken en daarna pas ombouwen naar SM.
> In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
>
> Om een kenteken op een motorfiets te krijgen zijn de volgende regels van
> toepassing :
>
> - Aantonen waar deze motorfiets geregistreerd is geweest, o.a. met behulp
> van een buitenlands kentekenbewijs.
> - Vaststelling bouwjaar noodzakelijk.
> - Typegoedkeuring na 26-1-1975 verplicht tenzij EEG import [ aantonen
> d.m.v. buitenlands kentekenbewijs ].
> - Keuring Technische staat van motorfiets.
>
>
> * Indien er geen kentekenbewijs wordt overgelegd,
> wordt de aanvrager op grond van de Algemene wet
> Bestuursrecht om nadere informatie gevraagd.
> Deze nadere informatie moet afkomstig zijn van
> de instantie die in het land van herkomst
> kentekenbewijzen afgeeft.
>
> Bij historische voertuigen wordt
> aangenomen dat zij destijds geregistreerd zijn
> geweest. Er mag geen twijfel bestaan over de
> identiteit van het voertuig!
>
> Indien het document of de nadere informatie in een taal is gesteld, die
> bij de beoordeling tot problemen leidt, moet de aanvrager een vertaling,
> opgesteld door een beëdigd vertaler, overleggen.
>
>
> ** Vaststelling bouwjaar kan geschieden door middel
> van documentatie van de fabrikant.
>
> *** Voor motorfietsen in gebruik genomen voor
> 26-11-75 is een typegoedkeuring niet
> verplicht ,indien blijkt dat dit een origineel
> fabrieksvoertuig is, dus geen zelfbouw.
>
> **** De technische staat van de motorfiets zal minimaal
> aan de eisen moeten voldoen van motorfietsen
> van dat bouwjaar.
>
> Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Medewerker Klantenservice RDW