wat maakt een streetfighter een streetfighter?

een aangepast frame (standaard met versteviging of eigenbouw/speciaal ontworpen), een opgevoerd blok (legio mogelijkheden als het maar gaat om prestatie boven looks), een grote tank en simpel zitje. overdone voor en achtervork met identieke remmerij en qua verlichting zo minimaal mogelijk.



Mooie omschrijving van mijn gebakkie O-)
 
Een streetfighter,

in principe (mijn mening) zou een streetfighter een bike moeten zijn met veel power, en is omgebouwd tot een stoer vooral origineel motorfiets. Mooi voorbeeld vind ik de oude CBX 1000 6 cilinder van mijn pa en een maat van mijn pa. Die maat van mijn pa had er zelfs een turbo op gebouwd. (winnaar kicxstart 200?, weet niet meer wanneer..)

Maar ik zei dus...in principe, want ik ben nu bezig met een Z750 uit 1983 en dat is natuurlijk een powerbike. Is maar goed ook want het is mijn eerste motorfiets.

Een streetfighter is een fiets naar eigen smaak, dus custom. Maar heeft de uitstraling van een super fiets.. eentje waar je bij de stoplichten respect voor hebt..eentje die bandjes oprookt..eentje waar de vrouwen helemaal niet meer snappen wat voor type/merk fiets het is.. :P

Wat ik ook bij een streetfighter vind passen..de techniek. Vaak andere voorvorken en achterbruggen in een totaal ander frame etc. Een motor custom noemen kan al door een ander stuur of ander lampje te monteren, streetfighter zijn helemaal uit elkaar geweest voor het juiste resultaat..

Dit is dus mijn mening...

Groeten!

Hans
 
eentje waar de vrouwen helemaal niet meer snappen wat voor type/merk fiets het is..



Da's in mijn geval niet zo moeilijk...







Zelfs mannen hebben daar moeite mee :+
 
op mijn gsxr komt een 2001 fireblade kont :9 en er komt een enkele helder ronde koplamp op. ben alleen nog ff aan het kijken hoe ik mijn dubbele uitlaten wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan