wat rijden jullie een allroad, offroad ,Enduro , SM ??

wat rijden jullie een allroad, offroad ,Enduro , SM ??

  • Offroad

    Stemmen: 19 23,8%
  • Allroad

    Stemmen: 16 20,0%
  • Enduro

    Stemmen: 13 16,3%
  • SM

    Stemmen: 31 38,8%
  • wat anders

    Stemmen: 1 1,3%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Voor de korte en leuke stukjes rijd ik een Yamaha WR400. Hiermee rijd ik wat in de omgeving van mijn woonplaats door de bossen.
Zijn er trouwens nog wat offroad rijders uit de buurt van Oosterwolde(fr!) hier op het forum?

Voor de lange en saaie stukken asfalt rij ik op een Africa Twin. Leuke en goeie motor maar wel een beetje saai vergeleken bij de WR.
full
 
Honda XR650R 99% asfalt helaas maar 1% lol
Gebruik voor woon werk en voor de pretrondjes
:^

echter sinds december:
90% schuur -O- (FZR voor woon-werk)
9% asfalt
1% zand

full


Honda XR680R HRC

HRC-full kit (nokkenas + nokkenaskettingspanner, klep- en koppelingsveren, etc)
680 big-bore + wiseco 1:11 zuiger
edelbrock quicksilver vlakschuifcarb met ovale venturi (39-41mm) en acceleratie-pomp
twin-air hi-flow luchtfilter
WP vering/demping voor en achter
sunstar 15-48 stalen tandwielen + DID520 ketting
tommasselli 'motard stuur
pro-grip 798 dual grip handvaten
Acerbis rally-pro handguards+spoilers
Acerbis mini-spiegel
mini-kentekenplaarhouder + LED verlichting
Bridgestone Trailwing TW301/TW302 of Terraflex type2 + Michelin endurocomp IV
stalen koplampbescherming
home-made passagiers voetsteunen
home-made 50mm RVS open demper-insert
home-made LED rem/achterlicht
home-made H4 koplamp ombouw
home-made koelventilatoren op rechter radiator (nog niet op foto)
 
Laatst bewerkt:
all road natuurlijk :]

98% op de weg, en voor de rest wel eens naast de weg.
Voor de echte blubber vind ik hem wat te zwaar.
full
 
:^

echter sinds december:
90% schuur -O- (FZR voor woon-werk)
9% asfalt
1% zand

[afbeelding]

Honda XR680R HRC

HRC-full kit (nokkenas + nokkenaskettingspanner, klep- en koppelingsveren, etc)
680 big-bore + wiseco 1:11 zuiger
edelbrock quicksilver vlakschuifcarb met ovale venturi (39-41mm) en acceleratie-pomp
twin-air hi-flow luchtfilter
WP vering/demping voor en achter
sunstar 15-48 stalen tandwielen + DID520 ketting
tommasselli 'motard stuur
pro-grip 798 dual grip handvaten
Acerbis rally-pro handguards+spoilers
Acerbis mini-spiegel
mini-kentekenplaarhouder + LED verlichting
Bridgestone Trailwing TW301/TW302 of Terraflex type2 + Michelin endurocomp IV
stalen koplampbescherming
home-made passagiers voetsteunen
home-made 50mm RVS open demper-insert
home-made LED rem/achterlicht
home-made H4 koplamp ombouw
home-made koelventilatoren op rechter radiator (nog niet op foto)


Zonde van deze mooie machine
 
Ik heb al veel mooi spul zien staan hier...... *O*

Ik denk dat er nu wel lijkt een trend te ontstaan,,, SM......

zeg ik iets raars dat sommig SM rijders ,, eerst een gewone off road hadden of een andere snelle fiets?? ik denk dat er in de stad niks snellers is dan een goed gebouwd SM laag gewicht , leuk speel vermogen ,, niet te piekerig, soepel, wendbaar,, robuust gebouwd, wel artikel 5 gevoelig, maar minder 50 km te hard op de snelweg, kan wel maar wil je niet......

Soms zit ik wel eens te denken een kruising tussen een klassieke all road en een SM :9
Dus een V twin van ongeveer 650 cc en 65 pk , met de wielen en remmen van een SM, afstelling van de veren , qua style ook ,, behalve dat er een wat comfortabeler zadel(lees breder) op zit en er iets meer aandacht is voor windgeleiding....
Dan kan je ook makkelijker afstanden rijden.....
 
Ik heb al veel mooi spul zien staan hier...... *O*

Ik denk dat er nu wel lijkt een trend te ontstaan,,, SM......

zeg ik iets raars dat sommig SM rijders ,, eerst een gewone off road hadden of een andere snelle fiets?? ik denk dat er in de stad niks snellers is dan een goed gebouwd SM laag gewicht , leuk speel vermogen ,, niet te piekerig, soepel, wendbaar,, robuust gebouwd, wel artikel 5 gevoelig, maar minder 50 km te hard op de snelweg, kan wel maar wil je niet......

Soms zit ik wel eens te denken een kruising tussen een klassieke all road en een SM :9
Dus een V twin van ongeveer 650 cc en 65 pk , met de wielen en remmen van een SM, afstelling van de veren , qua style ook ,, behalve dat er een wat comfortabeler zadel(lees breder) op zit en er iets meer aandacht is voor windgeleiding....
Dan kan je ook makkelijker afstanden rijden.....


dat is die nitendo aprilia
 
dat is die nitendo aprilia

ApriliaSVX.jpg


Je bedoelt deze ?? ding schijnt echt rete snel te zijn ,, geweldig blok , maar wel erg hard core.....
waarom zouden niet ze ding iets meer cc geven voor wat soepelere vermogen afgifte en wat comfortabler zit ,, en het liefst door Honda gebouwd ,, dan rijd ie na 15 jaar nog , en een gemakkelijke machine om mee te rijden... , dan maar een paar kg erbij
moet toch markt voor zijn ??
 
[afbeelding]

Je bedoelt deze ?? ding schijnt echt rete snel te zijn ,, geweldig blok , maar wel erg hard core.....
waarom zouden niet ze ding iets meer cc geven voor wat soepelere vermogen afgifte en wat comfortabler zit ,, en het liefst door Honda gebouwd ,, dan rijd ie na 15 jaar nog , en een gemakkelijke machine om mee te rijden... , dan maar een paar kg erbij
moet toch markt voor zijn ??


ik had nooit van aprilia verwacht (voor de tijd dat ze met de sxv kwamen) dat ze met zo'n ubervette bike zouden komen! :9~

nou was ik al kwa racers helemaal appie geil, maar kwa sm's staan ze nu ook zeker in me top, jammer genoeg nog nooit op zo ding kunnen boeken..

nou mag volgens de hardcore sm'ers een sm nooit meer als 1 cil. hebben, maar als ik deze bike zie vergeet die die regel DIRECT !
schijnen nog wel wat kinderkwaaltjes te hebben, maar als ik dit in vergelijking zie met waar bmw bijvoorbeeld mee bezig is zeg ik, APRILIA ga asjeblieft door :} :}
 
Quote
Je bedoelt deze ?? ding schijnt echt rete snel te zijn ,, geweldig blok , maar wel erg hard core.....
waarom zouden niet ze ding iets meer cc geven voor wat soepelere vermogen afgifte en wat comfortabler zit ,, en het liefst door Honda gebouwd ,, dan rijd ie na 15 jaar nog , en een gemakkelijke machine om mee te rijden... , dan maar een paar kg erbij
moet toch markt voor zijn ??

Als deze motor een honda zou zijn;
-was het karakter teruggebracht naar aan saaie soepele motor)
-was het uiterlijk teruggebracht naar supersaai!!

Jammer genoeg schijnt de appie wat kwaaltjes te vertonen.
het vermogen viel me toch wel een beetje tegen, niet sneller dan mijn 1 pitter.

Wel een hele mooie fiets..

En ja supermotard natuurlijk.
(en een streetfighter voor de lange ritten)
 
:Y Uiteraard heeft een SM één mega grote cilinder, en een hoop koppel.

Een setje Maxxis goldspeed (streetlegal) en gummen maar, Had hiervoor een Honda VTR 1000, maar de funfactro van een SM ligt 902875906543659435874936 x hoger.

En als de weg iets vochtig is of het plenst zet je er de intermediate van Maxxis op en weer heb je rete veel *O* _O- :] :)

groet,

KTM 640 lc4 sm-e .......
full
 
:Y Uiteraard heeft een SM één mega grote cilinder, en een hoop koppel.

Een setje Maxxis goldspeed (streetlegal) en gummen maar, Had hiervoor een Honda VTR 1000, maar de funfactro van een SM ligt 902875906543659435874936 x hoger.

En als de weg iets vochtig is of het plenst zet je er de intermediate van Maxxis op en weer heb je rete veel *O* _O- :] :)

groet,

KTM 640 lc4 sm-e .......[afbeelding]

toch vind ik het nadeel van een 1 cilinder dat je alles goed moet natrekken....
met de nieuwe techniek ,zijn de trillingen wel minder geworden......
maar een V twin heeft voordelen , kan hogere toerentallen aan met de zelfde aantal cc
en dat brengt je specieke vermogen omhoog,.. maar loopt ook van nature rustiger , als men een moderne 52 o krukas gebruikt.....

Ik ben benieuwd wat de rest gaat doen ,, denk dat KTM geen licht V twin van een verkleinde 990 gaat uitbrengen ,, de nieuwe 690 is zo ontzettend goed...
Kawa heeft een sterk aanbieding met de Versys ,,, en Honda is aan zet ,, dat vage ding FMX ,, ziet er redelijk uit maar is te zwak ,, de Transalp zou het dueville blok moeten krijgen en in twee uitvoeringen ,, een soort SM/all road en een endure .....
geen idee wat suzuki gaat doen ,, de DL650 verkoopt erg goed daar gaan ze niks aan doen...... en de DR400 is er al in een SM en enduro smaak .....
Nee ik denk dat Aprilia erg goed gaat ,, en bmw doet het met de boxer en r 650 modellen ,, de 800 komt niet in een GS uitvoering ,, die modellen op de 650 zijn wel erg mooi en leuk ....
 
Laatst bewerkt:
Quote
Je bedoelt deze ?? ding schijnt echt rete snel te zijn ,, geweldig blok , maar wel erg hard core.....
waarom zouden niet ze ding iets meer cc geven voor wat soepelere vermogen afgifte en wat comfortabler zit ,, en het liefst door Honda gebouwd ,, dan rijd ie na 15 jaar nog , en een gemakkelijke machine om mee te rijden... , dan maar een paar kg erbij
moet toch markt voor zijn ??

Als deze motor een honda zou zijn;
-was het karakter teruggebracht naar aan saaie soepele motor)
-was het uiterlijk teruggebracht naar supersaai!!

Jammer genoeg schijnt de appie wat kwaaltjes te vertonen.
het vermogen viel me toch wel een beetje tegen, niet sneller dan mijn 1 pitter.

Wel een hele mooie fiets..

En ja supermotard natuurlijk.
(en een streetfighter voor de lange ritten)

ik rij wel eens een rondje op een hondaatje, maar wat jij tikt herken ik niet in mijn moped
 
Terug
Bovenaan Onderaan